navigacija

Kad ti na pragu Ministarstva netko umre ili se zapali odmah daš ostavku i da nitko to ne traži!

Predrag Matić i Bojan Glavašević

".... kada te skupina ljudi od njih 30, i to svi u kolicima, zatraži ostavku, onda ne pitaš za razlog.... kažeš ok... evo.... bez obzira je li ih netko izmanipulirao ili ne... kad ti na pragu Ministarstva netko umre ili se zapali... odmah daš ostavku i da nitko to ne traži..."


Ovo mi je danas napisao jedan čovjek, branitelj, vukovarac... I to je točno. Sve drugo su priče za malu djecu.

Ministar kaže da nema razloga za ostavku.

Premijer kaže da nema razloga za ostavku.

Predsjednik kaže da nema razloga za ostavku.

Ustvari predsjednik ne kaže ništa decidirano, on uglavnom govori dvojako.

Jer nikad ne znaš kad će ti tko trebati. Pa najbolje diplomatski, bez zamjeranja i jasnog stava.

A i kampanja je pred vratima.

Osim, naravno, kad govori o Titu, partizanima, antifašizmu.

Onda su mu misli bistre, a riječi jasne i konkretne.

Tu pliva kao riba u vodi.

Svatko ima svoja shvaćanja. I svoje pokretače.

Svoja uvjerenja. I svoje mišljenje.

I to je u redu.

Dok mi dozvoljava da imam i ja svoja.

Netko misli da su smrt žene pred vratima ureda ili čovjek koji je sam sebe zapalio i više nego dovoljan razlog za ostavku.

A netko misli da nije.

Nekom je normalno veličati Tita i petokraku.

A nekom je to gadljivo i nevjerojatno jer Tita smatra zločincem, a njegov režim sramotnim.

Netko misli da je aktualni predsjednik uzurpirao prostor javne televizije i radija u korist svoje predsjedničke kampanje, nauštrb ostalih kandidata.

A netko to ni ne primjećuje ili čak smatra normalnim.

Netko misli da je rat odavno završio i da se neke stvari jednostavno trebaju zaboraviti.

A netko misli da ljudi kojih još uvijek nema nisu mačići koje smo bacili u potok.

Netko misli da je to prošlost i da te ljude treba zaboraviti jer jer rat odavno završio.

A netko misli da onima koji znaju gdje su ljudi koje još uvijek tražimo zakopani trebamo pružiti ruku pomirenja i praviti se da se ništa nije dogodilo.

Netko misli da je normalno da žena koja je višestruko silovana u ratu svog silovatelja sreće svaki dan u gradu.

A netko misli da je to nedopustivo i prestrašno.

Netko misli da Bandića nije trebalo zatvoriti jer je napravio i neka dobra djela.

A netko misli da je trebalo, pa makar u korist njegovih dobrih dijela rezultat bio 99:1

Ali...

Ne brinu me oni koji misle ovako ili onako.

Ma ne brinu me ni oni koji uopće ne misle, jer takvima je uvijek baš lijepo što god da se oko njih događa.

Brinu me oni koji misle da su njihovi očevi vrijedniji od mog.

Da su njihove majke vrijednije od moje.

Da su njihova djeca vrijednija od moje.

Da u ime boljitka njihove djece ja moram pristati da teret ponesu moja.

I ostala djeca nas djece branitelja.

I djeca njihove djece... danas moja djeca.

Za vrijeme progonstva smo bili  'smrdljive izbjeglice'.

Nakon mirne reintegracije ako se nismo vratili, pa i dan danas, smo 'dotepenci'.

U Vukovaru smo, nakon što smo se vratili, bili nacionalisti i netolerantni prema Srbima.

U Istri smo neprilagođeni jer nismo progovorili talijanski onog trenutka kad smo se našli s druge strane Učke.

Svaki dan mog života netko mi zbog jednog od ovih gore razloga trlja nos.

Meni ili mom djetetu.

I koga briga?

Život je surov živi ga il' crkni!

Prilagodi se.

Uvijek, svuda svakom. I nemaj svoje mišljenje, jer ako ga imaš onda to nije dobro? Malo sutra.

I dokad tako? Vjerojatno zauvijek.

Je li to promijenilo moje mišljenje o svijetu, ljudima, dobroti i smislu života?

Nije.

Čekam li prvu priliku da pobjegnem iz svoje domovine i tražim sreću kao da me negdje drugdje netko više treba nego ovdje?

Ne zanima me to.

Vrijeđa li me pljuvanje po svemu u što vjerujem iz svakog kutka na svim sferama života?

Vrijeđa.

No, u jednom trenutku čovjek shvati da troši energiju na krive ljude.

Na sitne duše.

Ja sam dijete hrvatskog branitelja. Ne one skupine o kojoj priča ministar, koja ga podržava.

Nego dijete branitelja koji podržava invalide Domovinskog rata koji prosvjeduju.

Ja podržavam branitelje koji posjeduju.

Zašto ih podržavam.

Zašto ih bezuvjetno podržavam?

Zato što se bojim da ne izgubim privilegije.

Nije li odgovor logičan?

Jer ipak mi, djeca tih ljudi u šatoru, uživamo u privilegijama svojih očeva.

Kao i oni sami.

I mi, i naše majke, pa i šire obitelji.

Isto kao što smo uživali na podovima sportskih dvorana sa 200 cimera svih dobi.

Kao što smo uživali po hotelima u progonstvu. Znate one hotele koje su uništile 'smrdljive izbjeglice'?

Ili u limenkama koje su nam zamijenile kuće, po cijeloj Hrvatskoj. Plastičnim kutijama s jednim prozorom i vratima.

I izgubili dostojanstvo života. No nikad nismo klonuli duhom i vjerovali u povratak kući.

Iako nikad nismo ni pomišljali da bi to moglo potrajati sedam godina.

Sedam godina.

Zamislite da ne možete kući 7 godina.

Iz bilo kojeg razloga.

A kamoli da vas tamo više ništa ne čeka.

I onda dođete kući, uđete u nju - a nje nema.

Naša je stajala... sva tužna i nikakva, izbijenih prozora i vrata... bez krova.

A u dnevnoj sobi i spavaćoj sobi roditelja, koji su postali jedna velika prostorija, 'komšija' drži patke.

Sedam godina naša je kuća njemu bila kokošinjac!

A ja sam živjela s mamom, bratom, ujakom i njegovim prijateljem (obojica alkoholičari) u smrdljivom, vlažnom, suterenskom stanu, bez grijanja i tople vode usred Zagreba, u 18 kvadrata.

Divan jedan život za djevojku od 16 godina.

No tada ja to nisam tako doživljavala.

Bila sam kao i sve druge djevojke tih godina, odjednom u velikom gradu, željna života, izlazaka, zaljubljivanja...

Ono što se događalo u Vukovaru i što tate nema isprva nisam uopće doživljavala na svjesnoj razini.

Sve to mi je bilo kao neki nestvarni film koji će završiti i sve će biti dobro.

Mislila sam da ne može gore od toga što smo morali otići od kuće i ostati bez svega i bez života koji sam do tada poznavala.

I nikad se nisam žalila.

I nikad nisam zbog toga patila.

Dok nisam odrasla.

Dok mi ljudi koji, iz ne znam koje perspektive, gledaju na moj život i život mojih sugrađana, nisu počeli držati lekcije.

Uvjeravati me u nešto u što sami ne vjeruju.

A mene ne razumiju. A i kako bi me mogli razumjeti?

Zasmeta čovjeka malo.

Koga ne bi? Da ti netko iz dana u dan ponavlja stvari za koje znaš da nemaju veze sa stvarnošću. S onim što je u tvojoj glavi. U tvojoj kući.

A naša je priča samo jedna od mnogih.

I nije osobito traumatična u usporedbi s nekim drugim pričama.

I ja je, u vrijeme dok se odvijala, nisam smatrala teškom i nesavladivom.

Nisam mnogih stvari ni bila svjesna.

I nekad sam mislila da su hrvatski branitelji junaci.

No definicija se proširila .

Hrvatski branitelji su junaci koji su obranili ovu zemlju da bi je drugi mogli pljačkati i po njoj pljuvati!

Tko god se sjeti daje sebi za pravo posrati se braniteljima na glavu.

I to čini bez ikakvog straha od posljedica, jer posljedica nikad ni nema.

Zna se kad ima posljedica i kad se koristi pojam "govor mržnje".

I protiv koga ne smiješ zucnuti bez da se nad time zgraža čitavo 'uljuđeno' društvo.

Društvom kojem je, kako naš predsjednik tvrdi, savjest 'Documenta' i Vesna Teršelić.

Pa ih je valjda zato i odlikovao.

Jadno je to...

I općenito čudo jedno na što sve nasjedamo.

I to uglavnom jer nas nije previše briga za ljude oko nas.

Čitamo samo naslove, gledamo fotke i fejs statuse.

Ozbiljnog čitanja se primimo između Sorajinih sisa, novootvorenog butika Lejle Šehović i Severininog najnovijeg hita.

I život nam je baš lijep...

Nije nas briga za tuđe patnje i probleme, imamo dosta vlastitih.

Živimo svojim malim prosječnim životima i sretni smo jer ima onih kojima je gore nego nama.

One kojima je bolje preziremo i vjerujemo da su do toga došli preko veze, lopovlukom, rođačkim vezama, stranačkom pripadnošću, preko kreveta... I to vrijedi za sve uspješne ljude, bez iznimke, osim ako nisu iz regiona. Onda su genijalci.

Duše su nam sitne, ne vjerujemo u tuđi uspjeh, ne volimo sretne ljude i likujemo nad onima u nevolji.

"Tako im i treba... što bi oni htjeli... da nisu ovako ili onako, ne bi im bilo loše..."

Jalni smo, ne patimo što imamo malo, nego što netko drugi ima više od nas...

No sad će Božić, pa skijanje pa Nova Godina, tko još brine o šugavim braniteljima koji ne daju ostatku normalnog svijeta da živi na miru.

Želimo prolaziti ulicama grada koji nije blokiran zbog tamo nekih primitivaca koji jako dobro žive u usporedbi sa mnom, da dođemo na svoja radna mjesta koja u pravilu ne možemo smisliti, šefove koji nas ne vole, ne zato što smo nesposobni, lijeni i nezainteresirani za posao, nego zato što imaju nešto protiv nas osobno, a nekog drugog tko je došao preko veze favoriziraju.

I želimo se nakon što u 16:59 ugasimo svoja računala vratiti u svoje premalene stanove za koje ćemo narednih 40 godina plaćati kredit, a oni tamo branitelji smradovi dobili stanove i privilegije.

Sve džabe i za ništa. I još prosvjeduju.

Jadno je to...

Jadan je taj svijet kojem je uz sve što se ovih dana događa vrhunac dana briga o tome kako će se osjećati Bandićev pas nakon što su mu gazdu zatvorili u Remetinec ili što znači brodić na premijerovom stolu.

Kako to?

I kad sam već kod 'kako to' - najpoznatiji 'kako to' ovih dana je onaj pomoćnika ministra branitelja Bojana Glavaševića.

Pa smo čuli kako to zvuči kad netko zagrize zalogaj koji nije u stanju prožvakati i drži predavanja o nečem o čemu nema blagog pojma, i kako to završi kad čovjek zaboravlja da gdje god nastupa - nastupa kao političar, ispred ministarstva ove države, a ne pod svojim imenom i prezimenom, ili kao član neke civilne udruge.

To što je on u tom desetominutno predavanju napričao to je bilo čudo jedno. Kaže Matić da je to bilo sa stajališta znanstvenika... Aj' dobro...

I otkud uopće potreba da se Ministarstvo branitelja bavi tim pitanjima o kojima je ova ekipa pričala i pitam se isto kao što se u svom tekstu na ovu temu pita i kolega Zvonimir Despot: Otkad je posao Ministarstva branitelja istraživanje agresorske strane i jesu li temelji države na Domovinskom ratu ili Documenti?

Ministar branitelja tvrdi kako je ta izjava (da pobjednička vojska boluje od PTSP-a, a Krajišnici ne - bar koliko oni znaju,a  pod oni valjda misli na sebe i Vesnu Teršelić) izvučena iz konteksta predavanja od 10 minuta, pa mediji i mi svi ostali bjesomučno vrtimo tu minute-dvije (kako to, pa kako to...) i krivo zaključujemo. Izvlačimo iz konteksta. 

Ok, ostaju nam onda samo dvije mogućnosti; vjerovati ministru ili vjerovati svojim očima i pogledati cijeli 'kontekst' od 10 minuta, pa sami zaključiti kakva to predavanja drži pomoćnik ministra branitelja u društvu Documente, je li se dovoljno dobro pripremio, kako se odjenuo za okrugli stol na kojem sudjeluje kao predstavnik ministarstva, odnosno pomoćnik ministra branitelja, i općenito - kakav dojam ostavlja pričajući o jednoj tako osjetljivoj temi.

Ono što mi je osim svega navedenog posebno zanimljivo jest konstatacija da se i on (kao i predsjednik u videu ispod) smjestio na neku drugu stranu, od onih kojima se obraća.

Drugu od branitelja?

Drugu od običnih smrtnika?

Nije mi jasno to - vi i mi...

Pa kaže: "...i  VI čekate pravdu, i MI je isto čekamo 20. godina."

Tko su VI, a tko su MI?

Dok predsjednik prilikom nenajavljene posjete braniteljima, uz izjavu ljubavi domovini Hrvatskoj i zahvalu braniteljima, govori nešto na istom tragu:

"Molimo vas da probleme koje smatrate da imate rješavamo kroz institucije VAŠE i NAŠE domovine."

Vaše i naše domovine...?!?

VAŠE i NAŠE.

Što to znači?

Vjerojatno isto što i Bojanovo: VI i MI!

Nije mi jasno...

Dok nam u ostalim situacijama poručuju da su svi građani i građanke jednaki, da trebamo stati uz slabije i drukčije (gay osobe, manjine, invalide...) strašno smo zabrinuti za odnos prema kućnim ljubimcima, zaštićenim  - pa i svim ostalim životinjama, općenito očekuje se da budemo suosjećajni, empatični i da svakog čovjeka i svako biće uvažavamo. Što je i normalno.

Svakog osim biskupa Ivasa, Željke Markić, Kolinde, Karamarka, članova HDZ-a, žena silovanih u Domovinskom ratu (osim žena iz BIH koje je posjetila Angelina Jolie i onih koje trpe obiteljsko nasilje), logoraša, Thompsona, divljih čekićara iz Vukovara, ustaša iz kolone sjećanja koja je blokirala ekipu iz Vlade i općenito primitivnih desničara, a povrh svega - branitelja.

I upravo zbog svog različitog mišljenja su svi oni koji su razmišljali drukčije od onog što se forsiralo u javnosti po pitanju prethodnih referenduma pa i trenutnih događaja napadnuti 'drvljem i kamenjem' od mnogih grupa i pojedinaca koji se inače kao diče tolerantnošću, uvažavanjem, prihvaćanjem sviju - pa eto ne znam što im je ovakvih dana...

Popustila koncentracija?

Doživjeh to i na vlastitoj koži, u vlastitom okruženju, na vlastitom facebook zidu. Od ljudi za koje sam mislila da smo prijatelji, unatoč različitim uvjerenjima.

Imam vlastita uvjerenja, držim do njih, ma što god netko mislio o tome. Imam na to svako pravo. 

I poštujem suprotna. Ne sviđaju mi se. Pišem o njima, preispitujem ih, kao i netko moja.

I prihvaćam da možda i na potpuno iste svari jednostavno gledamo iz drukčije perspektive, s drukčijim doživljajem.

No, mišljenja nas običnih ljudi nemaju težinu i značenje za razliku od mišljenja i izjava koji dolaze s visokih funkcija i u Vladi i u oporbi, i kao takvi djeluju na ljude, poput one Matićeve o biskupu Bozaniću:

"Čekam samo da Bozanić s oltara počne vikati 'Ne čujem dobro, ne čujem dobro', - nedvosmisleno aludirajući na poznati govor Slobodana Miloševića održan na Kosovu, nakon čega su i počeli ratovi u bivšoj Jugoslaviji.

Pa čak je i to nekom normalno. Izjasnili se ljudi.

Meni nije.

U današnje vrijeme kad se nečim čega se zapavo treba sramiti ljudi diče, onda nije ništa čudno. Primjera milijun.

No, za te svoje riječi se ministar Matić ispričao, vjerojatno ne - jer mu je žao što ih je izrekao, nego zato što je to politički korektno. Ispričao se čovjek...

I to je najmanje što je mogao učiniti. A i inače se voli ispričavati. Ne znam što je sada problem da se ispriča i pomoćnik mu.

Uglavnom, evo integralnog videa predavanja Bojana Glavaševića pa procijenite sami zašto ovo ministarstvo (i ljudi koji su mu na čelu) braniteljima i njihovim obiteljima ne ulijevaju sigurnost.

I treba li se Bojan Glavašević, pomoćnik ministra branitelja, ispričati ili je ovih deset minuta odradio baš na nivou.

 

 


 

A budući da svi gledamo TV i vidimo samo dio priča (što zbog ograničenog vremena televizijskih emisjia, što zbog uredničkih škara) kao ljubiteljica integralnih žitarica, integralnih priopćenja i sirovih video snimki, bez ikakvih intervencija, uljepšavanja i nagrđivanja zalijepih vam ovdje i javno dostupan video o nenajavljenom posjetu predsjednika Josipovića braniteljima u prosvjedu, 5. dan.

 

 

Zar ne baca to još tužniju sliku o tom događaju od onog što smo pogledali u skraćenim verzijama u dnevnicima? Meni da...

Nije li žalosno gledati kako je ovoj dvojici, malo je reći neugodno, kako su se stisli... ma to je za plakat'... i koliko unatoč svemu ljudi imaju poštovanja prema instituciji predsjednika, pogledajte im oči... a pogledajte njih dvojicu... ne treba tu puno priče... sve je jasno :(

Po mom skromnom mišljenju, naravno...

 


 

Kaže ona poznata: "Fućkaš čovjeka koji nikad ne mijenja mišljenje!" ili "Nikad ne reci nikad!"

Kako ide kod vas, mijenjate li mišljenje?

Često, rijetko, nikad?

Jeste li podložni promjenama mišljenja, ili ste zaguljeni kao ja?

Jeste li u nekoj zlatnoj sredini, da ne kažem "ni vrit ni mimo"?

Ma, ne vjerujem... To je ipak rezervirano za političare.

A kako je to kod našeg ministra branitelja?

Meni se čini da Matić kao branitelj i umirovljeni brigadir HV-a imao neko drugo mišljenje nego što ga ima sad kao Matić ministar branitelja u SDP-ovoj vladi. Naravno - do srži kao nestranački ministar.

Možda je to normalno, a ja ne shvaćam život...

Kažu da se čovjek promijeni kad odoru zamijeni odijelom. Ima li u tome istine?
 

Nakon što je 2008. javno tvrdio da su od 2000. na vlasti reformirani komunisti koji ne cijene, ne poštuju ni ne priznaju branitelje, invalide pa ni sam Domovinski rat, 7 godina kasnije iz perspektive (nestranačkog) ministra u SDP-ovoj vladi (koja je nastala od tih reforminraih komunista na čelu s Ivicom Račanom) pjeva neku drugu pjesmu.

Znači da Predrag Matić - ministar misli jedno... a predrag Matić - branitelj i umirovjeni brigadir HV-a misli potpuno suprotno.

Ili su ovo neki drugi ljudi? S nekim drugim uvjerenjima... hm...

Ili je samo tada na promociji svoje knjige 'Ništa lažno' u Buenos Airesu, kad je rekao da mu je prilikom pisanja knjige najteže bilo dati joj naslov, mislio tako?

Gdje je otkrio kako je ipak došao na ideju za naslov knjige i izjavio:

"A tada kad su na vlast u Hrvatskoj 2000. došli reformirani komunisti, imao sam priliku radeći u ministarstvu branitelja vidjeti njihov odnos prema braniteljima, gdje su svi bili lažni; i lažni branitelji i lažni invalidi, i lažni rat i onda sam ja dao knjizi naslov 'Ništa lažno'!"

Hm... zar nije ovo baš zanimljivo?

Ma, evo i videa da ja ne pametujem previše:

 

 

Ok. Ima čovjek pravo na svolje mišljenje. 

Možda je kad je upoznao stranku koja je naslijedila reformirane komuniste shvatio da je onomad bio u krivu i da su oni zapravo baš super.

Potpuno su ga uvjerili da imaju ispravne stavove do te mjere da je pristao biti ministar u njihovoj vladi.

Do te mjere da se izliječio od PTSP-a.

Do te mjere da njegov pomoćnik (koji je osim po ocu heroju poznat kao i 'mali koji hoće radit') bez problema usred Vukovara branitelje pita kako to da su pobijedili, a boluju od PTSP-a, dok krajišnici koji su izgubili sve (?) ne boluju, i on s tim nema nikakav problem.

Ili je ta izjava u Buenos Airesu samo bila zbog bolje promocije knjige?

Tko bi ga znao...

A ako ikad bude pisao drugi dio knjige 'Ništa lažno' evo od mene i mojih istomišljenika prijedloga za jedan "catchy" naslov:

ŠAPTAČ TENKOVIMA

(hvala T. na sjajnoj ideji)

 

 Premijeru sretan rođendan, nije da ima razloga za slavlje. 

A ministru odgovor na današnje pitanje: Zar nam treba još nemilih scena poput smrti braniteljice?

Ne treba!

Daj ostavku da ljudi idu doma. 

 


 

A u nastavku možete pročitati pismo dvojice vukovaraca koja su se usudila obratiti hrvatskom narodu i iz svoje perspektive objasniti što oni misle da se događa ovih dana. Ovo kao i mnoga priopćenja i Otvorena pisma do sada objavljujem ne (samo) zato što vjerujem da njihove riječi dolaze ravno iz srca (koliko god to nekom patetično zvučalo) nego zato što smatram da riječi bilo kojeg čovjeka koji se trudi i pomaže braniteljima i Vukovaru zaslužuju mjesto u medijskom prostoru zatrovanom svim i svačim, do te mjere da običan čovjek ponekad jednostavno ne može prepoznati važnu informaciju u moru nevažnih i razlučiti istinitu od lažne, ili pak istinitu, s nekoliko znalačkih promjena, prikazanu potpuno suprotnom onome što je rečeno ili snimljeno.

 

Otvoreno pismo
Iz  ¨Vukovara - Mjesta posebnog pijeteta¨
 
 
 
PORUKA HRVATSKOM NARODU

 

 
 
Dragi hrvatski narode,
 
zbog promašenih i nepoštenih politika, zbog protunarodnih i protunaravnih zakona, zbog nepravednih odluka, zbog Ustava i zakona koji se ne provode, zbog omalovažavanja vrijednosti na kojima je hrvatski narod stoljećima izgrađivao svoju opstojnost i nacionalni identitet, a napose zbog grubog nasrtaja na dignitet obrambenog hrvatskog Domovinskog rata, ugroženi su i sami temelji naše državne samostalnosti za koju su mnogi, u neizrecivom sebedarju, dali najviše što su mogli – svoje zdravlje i svoje živote. Hrvatski su branitelji svojom odlučnošću i hrabrošću, kao i ljubavlju prema Domovini, Čovj eku i Bogu, obranili hrvatsku državu od osvajača koji je pristizao s istoka, i time svima danas omogućili dostojanstven život u miru i slobodi.

Stoga, hrvatski branitelji imaju pravo, ali i obvezu progovoriti o društvenim nepravdama i lošim zakonima! Hrvatski branitelji  imaju pravo progovoriti o politici koja bezobzirno izjednačava žrtvu i agresora! Hrvatski narod ima pravo progovoriti o svima onima koji uporno tvrde kako na Hrvatsku nije izvršena velikosrpska agresija, nego se dogodio građanski rat! Hrvatski narod mora, može i smije podići svoj glas, uputiti vapaj svima pa i onima  koji uživaju vlast te koji svjesno i namjerno gaze podnesenu žrtvu, a upravo zbog nje danas žive u miru i blagostanju. Okupili smo se kako bismo, uz Vašu potporu, iskazali nezadovoljstvo i gorčinu prema politici koja r elativizira zločin agresije na Hrvatsku i njezine građane kao i prema politici koja izjednačava čin agresije i ratnog zločina s uzvišenim činom mučeništva i trpljenja.
 
Dragi hrvatski narode,
 
ne vjerujete onima koji tvrde kako hrvatskim braniteljima nisu smanjivana prava, jer činjenice govore upravo suprotno. Ne vjerujte onima koji kažu da prosvjedujemo samo zbog materijalnih prava jer je naš prosvjed ponajprije odraz društvene i političke stigmatizacije kojoj smo već godinama izloženi. Ne vjerujete onima koji kažu da su branitelji „hrvatska svetinja“, sve dok su mnoge braniteljske obitelji, pogrešnom i protubraniteljskom politikom, dovedene na rub životne egzistencije.
 
Dragi hrvatski narode,
 
obraćamo se Tebi jer si jedini bio i ostao vrijedan hrvatske države u kojoj želimo zajednički stvoriti Dom za svakog njezinog poštenog, radišnog i domoljubnog građanina. Za takve je ciljeve vrijedilo  i još uvijek vrijedi riskirati osobnu egzistenciju, zdravlje, vrijeme, pa i vlastiti život jer su hrvatski branitelji uvijek spremni priteći u pomoć Domovini, hrvatskom narodu i hrvatskim građanima.

Kada smo se prije dvadeset i više godina, gotovo goloruki, odazvali pozivu i stali na branik Domovine i Mlade hrvatske države, nismo se borili za privilegije, kako često neki licemjerno prigovaraju. Naprotiv, borili smo se za stvaranje i očuvanje Domovine i Doma  u kojemu vrijede I promiču se ljudske vrijednosti za koje su naši suborci ginuli, vrijednosti za koje su naše majke, očevi, sestre i djeca skrušeno molili. Borili smo se da naša hrvatska Domovina bude oaza čovjekoljublja, sebedarja, solidarnosti, čestitosti, poštenja, hrabrosti, odanosti, moralnosti i etičnosti. Jesmo li se izborili za te uzvišene ciljeve… ili  su oni i dalje… samo u našim mislima i nedosanjanim snovima…
 
Dragi hrvatski narode,
 
ovu poruku upućujemo Tebi. Tebi, koji se s ponosom sjećaš svojih branitelja i moliš za njih. Tebi, kojega razara nasrtaj na vrijednosti Domovinskoga rata, posebice onih koji ni devedesetih nisu željeli samostalnu hrvatsku državu, a ne žele ju ni danas. Sigurni smo da ćeš prepoznati i poduprijeti naša nastojanja da Hrvatsku zajednički gradimo kao državu sretnih i zadovoljnih građana, a ne kao „slučajnu državu“ u kojoj se vodio „građanski rat“ i u kojoj je dozvoljeno, pa i normalno, omalovažavati dignitet hrvatskih branitelja i Domovinskog rata. Uz radnike, seljake, ribare…, mi smo zadnji čuvari ljudskih i nacionalnih vrijednosti. Posljednja smo prepreka svima onima koji žele do kraja rasprodati hrvatsko nacionalno blago i posljednja prepreka uništenju stoljećima čuvane tradicije koju su gradili  toliki naraštaji prije nas.

Na čistoći moralne  dimenzije hrvatskoga branitelja obranit ćemo Domovinu od onih koji nemaju ljubavi prema njoj, od onih koji nemaju razumijevanja za osjećaje hrvatskoga naroda,od onih  koji hrvatske branitelje ponižavaju i vrijeđaju… I dalje ćemo se grčevito suprotstavljati svima koji žele Hrvatsku i hrvatski narod što više oslabiti, učiniti ih ovisnima o tuđoj volji i stranim interesima!
 
 
Za  ¨Vukovar – Mjesto posebnog pijeteta¨
 
Vlado Iljkić, Dražen Živić

Ocijeni:

1 2 3 4 5

5 (23 ocjena)

Komentari

Registracija
  • sbb sbb

    30.10.2014 u 22:46h

    Bravo Sandra!
    12 80% 3
  • Harpoon Harpoon

    30.10.2014 u 22:37h

    Ima poddosta vremena da je jedan veoma uman čovijek, kojega ne poznam ali osobno jako cijenim, radi se o odvjetniku Zvonimiru Hodaku, koji je u svojih par komentara na portalu Dnevno.hr današnjeg ministra branitelja nazvao Fred "punjena ptica". Ako je to gospodin Hodak napisao, imao je itekako dobre argumente da Freda Matića nazove "punjenom pticom", a tek nakon ovih prosvjeda branitelja u Savskoj, uviđam koliko je gospodin Hodak bio dalekovidan i prokleto u pravu.
    10 63% 6
  • vrt vrt

    30.10.2014 u 23:57h

    Hvala Sandra za glas razuma i tračak svjetlosti! Istina UVIJEK pobjeđuje! Samo da izdržimo u miru i strpljenju! : )
    8 73% 3
  • mirno mirno

    30.10.2014 u 23:48h

    Sandra, najpametniji i najiskreniji tekst koji sam u posljednje dvije godine pročitala. Bravo! Slažem se sa svakom misli, sa svakim retkom. Nisam dijete branitelja, nisam osjetila ni jednu strahotu rata. Ali za mene će baš svaka osoba koja je išla spašavati moju domovinu biti neprijeporni heroj. Najveći mogući. A kad netko takav izgubi život, razgovor mora stati. Upravo tako: kakvo traženje ostavki, kakvi pregovori s ljudima u kolicima. Dođeš na posao (može i na stražnja vrata), uzmeš par papira ako ih uopće imaš i nestaneš. Kao da nikada nisi postojao. I pokušaš barem na taj način pokazati da u tebi ima trunčica ljudskosti, da još uvijek možeš i znaš biti - čovjek. Hvala ti, piši i dalje, puno nas je koji mislimo posve isto. Tek mala sugestija: razumijem u potpunosti očaj, ali ne treba ići na ruku onima koji žele stvarati razdor među Hrvatima potencirajući njihove razlike. U najboljoj namjeri.
    6 67% 3
  • navijač

    31.10.2014 u 00:12h

    Još uvijek je Hrvatska naša a i ostat će dok nas ima!
    5 63% 3
  • Igi125 Igi125

    31.10.2014 u 12:25h

    Vidi se da tekst nije pisao netko sa strane vec osoba koja je proživjela ratne strahote. Nikada se nece moci zadovoljiti sve strane. To je tako, netko ce reci da bi braniteljima sve dao, drugi da su dobili sve itd. Tako je i sa ovim prosvjedom. Meni je žao tih ljudi pogotovo mi je žao što su išli od Savske do Markovog trga pješice za par minuta. Zdravom covjeku to nije problem ali osobama sa invaliditetom svakako je i mislim da se moglo bez toga. Ja vjerujem da nitko protiv veterana nema ništa ali u ovakvoj situaciji kad su ljudi isfrustrirani, radna mjesta ugrožena padaju i teške rijeci. Opet se ponavlja stara boljka da se mi nikako nemožemo okupiti i jednim prosvjedom pokušati rješavati vecinu problema koji nas muce. Opet imamo manje pojedinacne prosvjede koji na kraju ne donesu željeni cilj. Zašto sad sindikati ne pozovu i radnike na ulicu jer i među radnicima ima veliki broj branitelja pa da se pošalje zajednicka poruka ovoj i buducim vlastima da tako više nece ici. Prigovoreno mi je na drugom blogu zašto ne reagiram na rastrošnost i place vladajuce garniture. Zato što moja i reakcija drugih komentatora na blogosferi nece nažalost promjeniti ništa. Stvari ce se poceti mjenjati onog trenutka kad politicari osjete nezadovoljstvo naroda
    3 60% 2
  • MirjanaStedul

    31.10.2014 u 08:56h

    Bravo... Ovo je tako prokleto dobro da bih si najradije isprintala... Hvala ti!
    3 60% 2
  • Vito Vito

    02.11.2014 u 08:56h

    Nije mi jasno zašto nisu tražili ostavku jugogewnerala franje tuđmana? _______ On je taj koji je napustio Vukovar kad mu je trebala pomoć - nije poslao pomoć kad je trebalo, nije izgradio Vukovar nakon "mirne integracije" u kojoj je oslobodio krivnje sve koji su napadali Vukovar u i nakon agresije na Hrvatsku. ________ Kako to da se uopće ne bune protiv jugogeneralove patrijkse organizacije koja je i danas sastavni dio saborskih klupa ____________ Zar se i dalje bore kako bi pljačkaši došli po treći put na vlast????
    3 60% 2
  • Vito Vito

    02.11.2014 u 08:52h

    Ne shvaćam ove koji uopće ne spominju jugogenerala franju tuđmana __________ On je taj koji je oslobodio krivnje sve okuptatore Hrvatske i Vukovara ______ Njegov partiski ogranak je nakon toga vladao, dva puta, ukupno osamnaest godina ___________ Njegovi sljedbenici su završili na sudu zbog pljačke Hrvatske __________ Kako to da se ovi ispred od jugogeneralovih sljedbenika otete zgrade "Industrogradnje" nisu bunili tih osamnaest godina???? __________ Pa borili su se protiv jugovojske, a general jugovojske im je zapovijedao, dok i sad podržavaju jugogeneralovi obavještajci i münchenska bojna, oni koji nikad nisu ništa radili nego se dodvoravali jugogeneralu i njegovoj partiji kako bi nez truda dobivali novce _________ Kad je jugogeneral dao ostavku, na Dan prava čovjeka, njegovi sljedbenici su krenuli u posuđivanje novca od stranaca skoro identično kao jugomaršal u jugogeneralovoj mladosti ---------- samo zbog ostanka na vlasti i prividnog dobrog života __________ Onima kojima je jugogeneral osigurao dobar život sad pokušavaju i dalje živjeti na isti način ___________ Stvarno su 100 % bolesni
    3 60% 2
  • Studos Studos

    01.11.2014 u 23:17h

    Draga Sandra, stvarno mi je zao sto si prosla i molim Boga da se takve i gore stvari nikada nikome vise ne dogode. Nadalje, bolesnima treba pomoci a brantieljima pogotovo. No... imamo 500,000 branitelja. 0.5 MILIJUNA U ZEMLJI OD 4.5!!! Svaka peta osoba je dakle pucala na cetnike (cudi me kako se i jedan cetnik izvukao). Neka svaki branitelj ima nekoliko clanova obitelji, daj boze bar dvoje djece, i broj privilegiranih je 50% populacije. Tko to moze platiti? Ti bi da ti ja placam sve jer ti je bilo tesko... i valjda sam JA kriv sto moju kucu nisu srusili. Mislim, razumijem to, ljudski je ali nije bas fer. Dan danas ima tisuce djece koja su zivjela u puno gorim uvjetima od 18m2 sa dva pijanca, a to nema veze s ratom nego ratnim profiterstvom "velikih Hrvata" koji koristeci branitelje dobijaju bianco cekove jer su "nasi" a ne "srbocetnicki komunisti" ili kako se ovih dana naziva legitimno izabrana vlast RH. Poslusao sam Bojanov govor i koliko se meni cini fokusira se na spolne zlocine i kaze da ima i bolesnih agresora. Sto u njegovom govoru nije istina? Da li bolesnim agresorima ne treba pomoci? Ako vec ne zelimo biti Katolici pa pomoci onima kojima je pomoc potrebna, zasto im ne bi pomogli ako nista drugo zato da ne hodaju po nasim gradovima sa PTSPom dok im netko ne stane na zivac pa puknu i ubiju? Na kraju, branitelji kazu da im je sada kao i '91. Dakle, sator pred ministarstvom je isto kao kada su pucali na njih u blatnom rovu. Kako to itko tko je bio u ratu moze reci???
    3 60% 2
  • miso miso

    01.11.2014 u 06:47h

    Draga Sandra, neki domovi su razoreni u ratu 90-tih, a neki se i danas razaraju. Prvi su razoreni od srbo-četnika, a druge i danas razaraju pretvorbenjaci i privatizeri. Ono prvo je je bilo užasno, trajalo je nekoliko mjeseci, ovo drugo ne izgleda užasno ali traje trajno. Što je pogubnije ne znam? Ni jedno ni drugo nije bilo i nije sada na našu korist - sve je protiv nas. Rezultati to potvrđuju, ne treba puno mudrovati. Ako je u Hrvatskoj 300 tisuća nezaposlenih, ako je 320 tisuća blokiranih, ovršenih i porobljenih, tko će pružiti ijedan argument da sve nije rađeno protiv nas. Hrvatsku su za vlast davno prodali. Upitajte se kada je to učinjeno, i nemojte se plašiti odgovora. ... I Vas i mene su prodali. Odatle ove potresne riječi koje iznosite. Mc Queenov film '12 Years a Slave - 12 godina ropstva' je impresivan film. Kao i Vaš apriča. Kako bi se on zvao u Hrvatskoj?
    1 100% 0
  • ćaćaća ćaćaća

    31.10.2014 u 11:38h

    predrag i bojan lepo će da se druže...
    3 50% 3
  • fjakadur fjakadur

    05.11.2014 u 06:10h

    "Locirati, uhititi, transferirati" ???? ... Reko HDZ za našeg Antu, učinio to i sada je opet na čelu branitelja ????? ... Glupog li naroda !!!!! .... Evo i Kolinde, dobiva ovacije od branitelja a pojma nema o ničemu. ... Melje okolo budalaštine, navalila na hrvatski narod ko prase na surutku - dajte mi vlast,dajte mi vlast !!!!!! ... Znate narode, kaže Kolinda, Tito je bio komunistički diktator i zločinac ha.ha.ha.ha !!!!!! ... Ona će meni reći da sam rođen i odrastao u diktaturi ha.ha.ha.ha !!!!!! ... A ja u onako savršeno skockanoj velikoj državi više nikada neću moći živjeti. ... Sve bilo naše, razbacivali se novcem i to je za nju bila diktatura ha.ha.ha.ha !!!!! ... Pola dana radili, pola dana imali za porodicu, a nedjelje bile neradna svetinja !!!!! ... Dabogda da je izaberemo i opet HDZ da nas nastavi krasti, dabogda !!!! .... Navalili na Glavaševića i Matića, a tko je više ponizio naš Domovinski rat od HDZ-a ????? ... Tko ????? ... I tako "Dragi hrvatski narode" ... navali na Matića i Glavaševića i drukaj za HDZ koji je predugo bez vlasti. Eno je Šuker smršao, Šeks je na granici ludila, Reiner naglo propada .... jadnik do jadnika dok čekaju vlast !!!!!
    3 50% 3
  • Oger Oger

    03.11.2014 u 10:20h

    Ovo nije pametovanje nego nacionalisticki plakat. Znamo da je nacionalizam namijenjen glupima i slabo obrazovanima i da ne potice diferencirani nacin razmisljanja, razumijevanje i intelekt. Sandra, pocni konacno uciti.
    2 50% 2
  • KaNiDora KaNiDora

    02.11.2014 u 15:33h

    Svaka čast, Sandra !! ...Drugi članak cijenjene gospodje je nešto najbolje što sam pročitao od početka prosvjeda ...čestitke..., ništa bez Vukovaraca... Vrijedilo bi to ispisati i zalijepiti na vrata Ministarstva ...Vlade i Sabora... i na Šator....i neki stup u Savskoj.. nek narod čita....
    2 50% 2
  • fjakadur fjakadur

    31.10.2014 u 13:34h

    Ja mislim da će vrh HR Policije odlučiti ovaj vikend da u ponedjeljak rastjera (spasi) naše branitelje 100%-tne invalide od pogibelji na ovoj hladnoći i da će logorovanje ispred ministarstva prestati. Unaprijed se zahvaljujem policiji.
    2 50% 2
  • fjakadur fjakadur

    31.10.2014 u 08:26h

    "Dragi hrvatski narode" - naslov otvorenog pisma !! ... Srceparajuće je, ovako napisati naslov, ali .... kome je pismo napisano ?? ... Dragi hrvatski narod nije više jednak, u kapitalizmu smo, ... svak je izabrao opciju koja ga može zaposliti, sa kojom može nešto napraviti od života !!!! .... Nema više jednakosti pa da se onda možeš ovako lijepo obraćati svom narodu. ... Nema toga više. .... U "tom narodu" su sinovi ustaša,partizana,sinovi tajkuna i lopova !!!!! Je da naslov pisma lijepo izgleda, ali ne izgeda lijepo skupina kojoj se obraća. .... Dok nas netko opet ne napadne oružjem, tenkovima, avionima .... biti ćemo rogovi u vreći i boriti se za opciju preko koje možemo opstati kao jedinke. ... Usput, divim se ovim našim braniteljima 100%-tnim invalidima što su sami došli na ovu ideju logorovanja na otvorenom .. po zimi. Velika je to žrtva i želim im svako dobro po toj hladnoći.
    1 50% 1
  • Zezanje

    02.11.2014 u 00:50h

    Koja sranja.
    1 50% 1
  • ivana.skender ivana.skender

    02.11.2014 u 14:01h

    Izvrstan članak Sandra..! Lijepo je što s nama dijeliš i svoje osobne poglede... , a tog "tvog" Vukovarca iz naslova o ostavci...kandidirajmo za novog ministra...
    1 33% 2
  • jupimi jupimi

    30.10.2014 u 23:00h

    Dolazi plava krv, bice ih svuda
    3 33% 6
  • doktorica doktorica

    31.10.2014 u 08:00h

    koliko je vremena-20godina,a neki još žive u ratu.Okrenite se radu!
    3 33% 6
  • marsovac_i23 marsovac_i23

    30.10.2014 u 23:05h

    Tekst je velikim dijelom jako dobar, no previše je tu sarkazma i cinizma. Bez ljutnje, ali vidi se da je život ostavio traga na autorici. Jako negativan pogled prema osobama i stvarima s kojima se dotična može,a ne mora slagati.
    4 33% 8
  • bijeliptic bijeliptic

    24.07.2016 u 18:00h

    ako slučajno pomislite da su ovo memoari - --------ne nisu-?
    0 0% 0
  • Spidulek Spidulek

    09.03.2016 u 19:52h

    Tvoj Milanović još uvijek živi u 2WW i čudi me da to kao visoko učena osoba nisi primijetila pa mu savjetovala da se okrene radu.
    0 0% 0
  • Spidulek Spidulek

    09.03.2016 u 19:49h

    A što od tebe crvene gnjide čovijek i može očekivati!!!
    0 0% 0
  • zorbas.grk zorbas.grk

    06.11.2014 u 11:50h

    a ti oko sebe....možda nešto ugledaš osim sebe
    0 0% 0
  • zorbas.grk zorbas.grk

    06.11.2014 u 11:47h

    aha to ti čekaš !?
    0 0% 0
  • zorbas.grk zorbas.grk

    06.11.2014 u 11:39h

    bore se za sebe i svoja prava
    0 0% 0
  • zorbas.grk zorbas.grk

    06.11.2014 u 11:37h

    Sandra je odavno naučila ....ti i tebi slični su upitni
    0 0% 0
  • bijeliptic bijeliptic

    24.07.2016 u 18:00h

    ako slučajno pomislite da su ovo memoari - --------ne nisu-?
    0 0% 0
  • fjakadur fjakadur

    05.11.2014 u 06:10h

    "Locirati, uhititi, transferirati" ???? ... Reko HDZ za našeg Antu, učinio to i sada je opet na čelu branitelja ????? ... Glupog li naroda !!!!! .... Evo i Kolinde, dobiva ovacije od branitelja a pojma nema o ničemu. ... Melje okolo budalaštine, navalila na hrvatski narod ko prase na surutku - dajte mi vlast,dajte mi vlast !!!!!! ... Znate narode, kaže Kolinda, Tito je bio komunistički diktator i zločinac ha.ha.ha.ha !!!!!! ... Ona će meni reći da sam rođen i odrastao u diktaturi ha.ha.ha.ha !!!!!! ... A ja u onako savršeno skockanoj velikoj državi više nikada neću moći živjeti. ... Sve bilo naše, razbacivali se novcem i to je za nju bila diktatura ha.ha.ha.ha !!!!! ... Pola dana radili, pola dana imali za porodicu, a nedjelje bile neradna svetinja !!!!! ... Dabogda da je izaberemo i opet HDZ da nas nastavi krasti, dabogda !!!! .... Navalili na Glavaševića i Matića, a tko je više ponizio naš Domovinski rat od HDZ-a ????? ... Tko ????? ... I tako "Dragi hrvatski narode" ... navali na Matića i Glavaševića i drukaj za HDZ koji je predugo bez vlasti. Eno je Šuker smršao, Šeks je na granici ludila, Reiner naglo propada .... jadnik do jadnika dok čekaju vlast !!!!!
    3 50% 3
  • Oger Oger

    03.11.2014 u 10:20h

    Ovo nije pametovanje nego nacionalisticki plakat. Znamo da je nacionalizam namijenjen glupima i slabo obrazovanima i da ne potice diferencirani nacin razmisljanja, razumijevanje i intelekt. Sandra, pocni konacno uciti.
    2 50% 2
  • KaNiDora KaNiDora

    02.11.2014 u 15:33h

    Svaka čast, Sandra !! ...Drugi članak cijenjene gospodje je nešto najbolje što sam pročitao od početka prosvjeda ...čestitke..., ništa bez Vukovaraca... Vrijedilo bi to ispisati i zalijepiti na vrata Ministarstva ...Vlade i Sabora... i na Šator....i neki stup u Savskoj.. nek narod čita....
    2 50% 2
  • ivana.skender ivana.skender

    02.11.2014 u 14:01h

    Izvrstan članak Sandra..! Lijepo je što s nama dijeliš i svoje osobne poglede... , a tog "tvog" Vukovarca iz naslova o ostavci...kandidirajmo za novog ministra...
    1 33% 2
  • Vito Vito

    02.11.2014 u 08:56h

    Nije mi jasno zašto nisu tražili ostavku jugogewnerala franje tuđmana? _______ On je taj koji je napustio Vukovar kad mu je trebala pomoć - nije poslao pomoć kad je trebalo, nije izgradio Vukovar nakon "mirne integracije" u kojoj je oslobodio krivnje sve koji su napadali Vukovar u i nakon agresije na Hrvatsku. ________ Kako to da se uopće ne bune protiv jugogeneralove patrijkse organizacije koja je i danas sastavni dio saborskih klupa ____________ Zar se i dalje bore kako bi pljačkaši došli po treći put na vlast????
    3 60% 2
  • Vito Vito

    02.11.2014 u 08:52h

    Ne shvaćam ove koji uopće ne spominju jugogenerala franju tuđmana __________ On je taj koji je oslobodio krivnje sve okuptatore Hrvatske i Vukovara ______ Njegov partiski ogranak je nakon toga vladao, dva puta, ukupno osamnaest godina ___________ Njegovi sljedbenici su završili na sudu zbog pljačke Hrvatske __________ Kako to da se ovi ispred od jugogeneralovih sljedbenika otete zgrade "Industrogradnje" nisu bunili tih osamnaest godina???? __________ Pa borili su se protiv jugovojske, a general jugovojske im je zapovijedao, dok i sad podržavaju jugogeneralovi obavještajci i münchenska bojna, oni koji nikad nisu ništa radili nego se dodvoravali jugogeneralu i njegovoj partiji kako bi nez truda dobivali novce _________ Kad je jugogeneral dao ostavku, na Dan prava čovjeka, njegovi sljedbenici su krenuli u posuđivanje novca od stranaca skoro identično kao jugomaršal u jugogeneralovoj mladosti ---------- samo zbog ostanka na vlasti i prividnog dobrog života __________ Onima kojima je jugogeneral osigurao dobar život sad pokušavaju i dalje živjeti na isti način ___________ Stvarno su 100 % bolesni
    3 60% 2
  • Zezanje

    02.11.2014 u 00:50h

    Koja sranja.
    1 50% 1
  • Studos Studos

    01.11.2014 u 23:17h

    Draga Sandra, stvarno mi je zao sto si prosla i molim Boga da se takve i gore stvari nikada nikome vise ne dogode. Nadalje, bolesnima treba pomoci a brantieljima pogotovo. No... imamo 500,000 branitelja. 0.5 MILIJUNA U ZEMLJI OD 4.5!!! Svaka peta osoba je dakle pucala na cetnike (cudi me kako se i jedan cetnik izvukao). Neka svaki branitelj ima nekoliko clanova obitelji, daj boze bar dvoje djece, i broj privilegiranih je 50% populacije. Tko to moze platiti? Ti bi da ti ja placam sve jer ti je bilo tesko... i valjda sam JA kriv sto moju kucu nisu srusili. Mislim, razumijem to, ljudski je ali nije bas fer. Dan danas ima tisuce djece koja su zivjela u puno gorim uvjetima od 18m2 sa dva pijanca, a to nema veze s ratom nego ratnim profiterstvom "velikih Hrvata" koji koristeci branitelje dobijaju bianco cekove jer su "nasi" a ne "srbocetnicki komunisti" ili kako se ovih dana naziva legitimno izabrana vlast RH. Poslusao sam Bojanov govor i koliko se meni cini fokusira se na spolne zlocine i kaze da ima i bolesnih agresora. Sto u njegovom govoru nije istina? Da li bolesnim agresorima ne treba pomoci? Ako vec ne zelimo biti Katolici pa pomoci onima kojima je pomoc potrebna, zasto im ne bi pomogli ako nista drugo zato da ne hodaju po nasim gradovima sa PTSPom dok im netko ne stane na zivac pa puknu i ubiju? Na kraju, branitelji kazu da im je sada kao i '91. Dakle, sator pred ministarstvom je isto kao kada su pucali na njih u blatnom rovu. Kako to itko tko je bio u ratu moze reci???
    3 60% 2
  • miso miso

    01.11.2014 u 06:47h

    Draga Sandra, neki domovi su razoreni u ratu 90-tih, a neki se i danas razaraju. Prvi su razoreni od srbo-četnika, a druge i danas razaraju pretvorbenjaci i privatizeri. Ono prvo je je bilo užasno, trajalo je nekoliko mjeseci, ovo drugo ne izgleda užasno ali traje trajno. Što je pogubnije ne znam? Ni jedno ni drugo nije bilo i nije sada na našu korist - sve je protiv nas. Rezultati to potvrđuju, ne treba puno mudrovati. Ako je u Hrvatskoj 300 tisuća nezaposlenih, ako je 320 tisuća blokiranih, ovršenih i porobljenih, tko će pružiti ijedan argument da sve nije rađeno protiv nas. Hrvatsku su za vlast davno prodali. Upitajte se kada je to učinjeno, i nemojte se plašiti odgovora. ... I Vas i mene su prodali. Odatle ove potresne riječi koje iznosite. Mc Queenov film '12 Years a Slave - 12 godina ropstva' je impresivan film. Kao i Vaš apriča. Kako bi se on zvao u Hrvatskoj?
    1 100% 0
  • fjakadur fjakadur

    31.10.2014 u 13:34h

    Ja mislim da će vrh HR Policije odlučiti ovaj vikend da u ponedjeljak rastjera (spasi) naše branitelje 100%-tne invalide od pogibelji na ovoj hladnoći i da će logorovanje ispred ministarstva prestati. Unaprijed se zahvaljujem policiji.
    2 50% 2
  • Igi125 Igi125

    31.10.2014 u 12:25h

    Vidi se da tekst nije pisao netko sa strane vec osoba koja je proživjela ratne strahote. Nikada se nece moci zadovoljiti sve strane. To je tako, netko ce reci da bi braniteljima sve dao, drugi da su dobili sve itd. Tako je i sa ovim prosvjedom. Meni je žao tih ljudi pogotovo mi je žao što su išli od Savske do Markovog trga pješice za par minuta. Zdravom covjeku to nije problem ali osobama sa invaliditetom svakako je i mislim da se moglo bez toga. Ja vjerujem da nitko protiv veterana nema ništa ali u ovakvoj situaciji kad su ljudi isfrustrirani, radna mjesta ugrožena padaju i teške rijeci. Opet se ponavlja stara boljka da se mi nikako nemožemo okupiti i jednim prosvjedom pokušati rješavati vecinu problema koji nas muce. Opet imamo manje pojedinacne prosvjede koji na kraju ne donesu željeni cilj. Zašto sad sindikati ne pozovu i radnike na ulicu jer i među radnicima ima veliki broj branitelja pa da se pošalje zajednicka poruka ovoj i buducim vlastima da tako više nece ici. Prigovoreno mi je na drugom blogu zašto ne reagiram na rastrošnost i place vladajuce garniture. Zato što moja i reakcija drugih komentatora na blogosferi nece nažalost promjeniti ništa. Stvari ce se poceti mjenjati onog trenutka kad politicari osjete nezadovoljstvo naroda
    3 60% 2
  • ćaćaća ćaćaća

    31.10.2014 u 11:38h

    predrag i bojan lepo će da se druže...
    3 50% 3
  • MirjanaStedul

    31.10.2014 u 08:56h

    Bravo... Ovo je tako prokleto dobro da bih si najradije isprintala... Hvala ti!
    3 60% 2
  • fjakadur fjakadur

    31.10.2014 u 08:26h

    "Dragi hrvatski narode" - naslov otvorenog pisma !! ... Srceparajuće je, ovako napisati naslov, ali .... kome je pismo napisano ?? ... Dragi hrvatski narod nije više jednak, u kapitalizmu smo, ... svak je izabrao opciju koja ga može zaposliti, sa kojom može nešto napraviti od života !!!! .... Nema više jednakosti pa da se onda možeš ovako lijepo obraćati svom narodu. ... Nema toga više. .... U "tom narodu" su sinovi ustaša,partizana,sinovi tajkuna i lopova !!!!! Je da naslov pisma lijepo izgleda, ali ne izgeda lijepo skupina kojoj se obraća. .... Dok nas netko opet ne napadne oružjem, tenkovima, avionima .... biti ćemo rogovi u vreći i boriti se za opciju preko koje možemo opstati kao jedinke. ... Usput, divim se ovim našim braniteljima 100%-tnim invalidima što su sami došli na ovu ideju logorovanja na otvorenom .. po zimi. Velika je to žrtva i želim im svako dobro po toj hladnoći.
    1 50% 1
  • doktorica doktorica

    31.10.2014 u 08:00h

    koliko je vremena-20godina,a neki još žive u ratu.Okrenite se radu!
    3 33% 6
  • navijač

    31.10.2014 u 00:12h

    Još uvijek je Hrvatska naša a i ostat će dok nas ima!
    5 63% 3
  • vrt vrt

    30.10.2014 u 23:57h

    Hvala Sandra za glas razuma i tračak svjetlosti! Istina UVIJEK pobjeđuje! Samo da izdržimo u miru i strpljenju! : )
    8 73% 3
  • mirno mirno

    30.10.2014 u 23:48h

    Sandra, najpametniji i najiskreniji tekst koji sam u posljednje dvije godine pročitala. Bravo! Slažem se sa svakom misli, sa svakim retkom. Nisam dijete branitelja, nisam osjetila ni jednu strahotu rata. Ali za mene će baš svaka osoba koja je išla spašavati moju domovinu biti neprijeporni heroj. Najveći mogući. A kad netko takav izgubi život, razgovor mora stati. Upravo tako: kakvo traženje ostavki, kakvi pregovori s ljudima u kolicima. Dođeš na posao (može i na stražnja vrata), uzmeš par papira ako ih uopće imaš i nestaneš. Kao da nikada nisi postojao. I pokušaš barem na taj način pokazati da u tebi ima trunčica ljudskosti, da još uvijek možeš i znaš biti - čovjek. Hvala ti, piši i dalje, puno nas je koji mislimo posve isto. Tek mala sugestija: razumijem u potpunosti očaj, ali ne treba ići na ruku onima koji žele stvarati razdor među Hrvatima potencirajući njihove razlike. U najboljoj namjeri.
    6 67% 3
  • marsovac_i23 marsovac_i23

    30.10.2014 u 23:05h

    Tekst je velikim dijelom jako dobar, no previše je tu sarkazma i cinizma. Bez ljutnje, ali vidi se da je život ostavio traga na autorici. Jako negativan pogled prema osobama i stvarima s kojima se dotična može,a ne mora slagati.
    4 33% 8
  • jupimi jupimi

    30.10.2014 u 23:00h

    Dolazi plava krv, bice ih svuda
    3 33% 6
  • sbb sbb

    30.10.2014 u 22:46h

    Bravo Sandra!
    12 80% 3
  • Harpoon Harpoon

    30.10.2014 u 22:37h

    Ima poddosta vremena da je jedan veoma uman čovijek, kojega ne poznam ali osobno jako cijenim, radi se o odvjetniku Zvonimiru Hodaku, koji je u svojih par komentara na portalu Dnevno.hr današnjeg ministra branitelja nazvao Fred "punjena ptica". Ako je to gospodin Hodak napisao, imao je itekako dobre argumente da Freda Matića nazove "punjenom pticom", a tek nakon ovih prosvjeda branitelja u Savskoj, uviđam koliko je gospodin Hodak bio dalekovidan i prokleto u pravu.
    10 63% 6
Pregledaj sve komentare