navigacija

Zar je ovo stvarno slika Slavonije koju želimo prezentirati gostima?

Vinkovačke jeseni Foto: Goran Ferbežar/PIXSELL

Hrvatska turistička zajednica objavila je promotivni video Slavonije kojem je motiv promocija destinacije s ciljem dolaska gostiju u Slavoniju. Inače, prvi video koji je i motiv pisanja ovog posta je pobrisan i postavljen je novi video koji ima malo više kadrova, no i dalje motiv pisanja ovog posta ostaje isti.

No najprije pogledajte video.

Izvor: Youtube Croatia Full Of Life


Zar je ovo stvarno slika Slavonije koju želimo prezentirati? Gdje je Slavonija uopće u ovom videu?

Stavite se u poziciju stranog gosta, da li bi ste došli u Slavoniju kada bi pogledali ovaj video? Što ovaj video predstavlja jednom stranom gostu? Gdje je onaj Wow efekt?  Gdje su emocije, doživljaj i priča?

Iz oka Slavonca ovo svakako možemo nazvati kulturocidom. Znam teška riječ, no kada u promotivni video ne stavite kadrove bećarca koji je jedan od 13 dobara upisanih na UNESCO-vu listu nematerijalne baštine čovječanstva, onda svakako blago rečeno možemo reći o propustu, neznanju, neprofesionalizmu i nepoštivanju Slavonije.

Što ovaj video prodaje? Zašto se opet sramimo sami sebe? Zašto ne poštujemo niti cijenimo svoju kulturu, povijest i naslijeđe, naprotiv kao da je se sramimo. Paradoksalno, to je upravo naš najjači adut. Budimo to što jesmo jer turisti upravo to žele vidjeti, doživjeti i okusiti. Ne treba nam nova velika ideja našeg turizma, nego napokon moramo biti i prodavati ono što jesmo – Istrijani, Dalmatinci, Slavonci, Međimurci, Zagorci, Ličani .... Hrvati. Budimo ono što jesmo - autohtoni, autentični i vjerodostojni! To je priča koju moramo ispričati.

Gdje su tamburaši, kulen, rakija, šokci i šokice i poznata Slavonska trpeza? Gdje su Vinkovačke jeseni, Baranja, Zlatna dolina ,najstariji kalendar u Europi? Gdje je Vučedolski muzej i Vinkovci kao kolijevka europske civilizacije? Gdje su ceste zlatne niti u Županji? Gdje je život na selu? Ili možda moćni Dunav? Kopači rit? Slobodno nastavite niz…

Vinkovačke jeseni / Foto: Goran Ferbežar/PIXSELL


Ako je redatelj videa modernom glazbenom pozadinom htio da video izgleda „svjetski“ onda je svakako pogriješio. Slavonija bez tamburaša nije Slavonija. Video treba biti autohtoni, vjerodostojni i autentično Slavonski.  Video mora izazvati onaj Wow efekt, uvući Vas u priču, da ga lajkate i sherate, da jednostavno odmah želite doći u Slavoniju.

Video je produkcijski napravljen odlično, no nema apsolutno nikakvu promotivnu vrijednost za Slavoniju, dapače, samo radi štetu jer priča krivu sliku. Razočaran sam odnosom prema Slavoniji, pogotovo jer Slavonija ima nevjerojatne turističke potencijale,  no još više me zabrinjava šutnja Slavonaca. Ako sami ne djelujemo u zaštiti tradicije, kulture i naslijeđa tko će to za nas raditi. Ako ne poštuješ sebe, neće te poštivati niti drugi. Gdje je nestao onaj poznati Đuka Begović u srcima Slavonaca?

Niti jedan destinacija pa niti Slavonija ne zaslužuje ovakav promotivni video bez emocija, duše i priče. Nakon više pregleda videa sve više i više imam osjećaj kako je video napravljen jer se moralo i nekome se nije dalo te se nije potrudio raspitati oko osnovnih motiva i priča oko Slavonije.  Zar je bilo teško pitati regionalne i lokalne turističke zajednice za savjet? Možda se je autor i konzultirao s njima, no ni tu se ne bi iznenadio odgovorima koji su mu možda poslali.

 Kao primjer ističem promotivni video od Ultra Europe Festivala.

Izvor: Youtube UMF TV


To je to, zar ne? Jednostavno želiš biti dio te priče, doživjeti to na svojoj koži, biti na onoj jahti, jednostavno odmah želiš biti na Ultra Europe festivalu. To je promotivni video, koji je do danas pregledan preko 795.000 puta

Turizam se sastoji od emocija, doživljaja i priča. Pričajmo priče.

 

Goran Rihelj, glavni urednik turističkog news portala HrTurizam.hr

Ocijeni:

1 2 3 4 5

4 (38 ocjena)

Ključne riječi

Komentari

Registracija
  • poslovni poslovni

    11.02.2016 u 17:58h

    Slavonija se već dugo tretira ili kao poljoprivredno selo ili kao pustopoljina. Tu sliku brižno njeguju partijski mediji, a za njima klipsaju nezrele političke stranke. Za nezrelim političkim strankama trčkaraju kao avlijaneri kojekakvi PR stručnjaci i osmišljavači "turističkog proizvoda". I onda dobiješ ovo. Slavonija je kultura, njezini gradovi, njezina pjesma, osmjeh, vedrina, slavonska široka duša, ljudi.
    6 75% 2
  • MK

    11.02.2016 u 17:26h

    ...Full of Life - a bez hrvatskih ljudi i bez Hrvatske - u stvari bez identiteta (samo još fale Bauk-ove čirilične ploće).
    5 83% 1
  • antiretaj antiretaj

    11.02.2016 u 19:08h

    U životu sam prošao dobar dio turistički orijentirane Europe uzduž i poprijeko i to automobilom kako bih mogao izbjeći ovisnost o rasporedu i da se mogu voziti kroz razne predjele i detaljno ih razgledati bez avionske perspektive preskakanja onog između destinacija. I kao takav, s desecima tisuća kilometara u kotačima, mogu reći da me nikad nigdje nije privuklo nikakvo lokalno tamburanje, cupkanje i jujukanje, nego me privukla gastronomska ponuda, prirodne zanimljivosti i visoka kultura. A takvi kakav sam ja imaju novaca platiti ono što ih zanima. Neki turisti dolaze na more da bi se kupali, neki da bi uživali u hrani i piću, neki da bi vidjeli lokalne dvorce i galerije. Na tome je Istra izgradila svoj turistički uzlet. Ali Istra isto tako ima u svakom selu barem neki kvalitetan restoran, ima motovunski filmski festival, grožnjanske galerije, svetvinčenatski festival plesa... Ima brend koji je spojio gastronomiju i kulturu bez jujukanja i fantazija o tome kako turisti dolaze gledati snaše s dukatima oko vrata. Dobrodošli u 21. stoljeće, doba AirBNB-a, Travel Advisora, Lonely Planeta, a ne snaša sa salaša.
    3 60% 2
  • Sandra Sabljak Gojani

    11.02.2016 u 16:33h

    Valjda se čovjek ne fura na tamburaše, pa misli da ih može jednostavno ignorirati :) A osim što nema tamburaša, nema živog čovjeka... Kao da u Slavoniji nema ništa i nikog osim, konja, ravnice i vinograda. U pravu si Gorane!
    2 67% 1
  • dobarsavjet dobarsavjet

    11.02.2016 u 17:04h

    Naj bolji su na tom video snimku Klepetan i Malena (rode) , toliko iz Slav. Broda, kao da Brod nije dio Slavonije.
    2 67% 1
  • tros tros

    11.02.2016 u 21:17h

    Jednostvavno ne razumijem kratki video kao da se je s njime htjelo prije zavrsiti nego istinski ispricati nesto drugacije primjerice nekakav put koji bi imalo smisla dozivjeti ovdje se ne uocavaju slavonci i slavonske zene koje su uistinu prekrasne i koje su za njih zivotne price vezane jer svaki kraj u slavoniji ima svoju pricu kroz osobu i ono sto ona prozivljava kroz koje bi se i mogle prikazati i odredena mjesta koja bi imalo smisla posjetiti uz to mnogi ljudi traze u videu nesto drugacije novije mastovitije i fantasticno sto takoder moze biti sadrzaj jednostvano receno onaj tko je radio video nije se previse potrudio a i oni koji su platili nisu imali smisla za postavljanje standardnih okvira preko kojih se nije smijelo
    1 100% 0
  • blackbird blackbird

    11.02.2016 u 21:51h

    spot uopće nije toliko loš koliko je popljuvan. istina, malo je previše inzistiranja na vinu i vinogradima a dobro bi došlo i malo kulena i tamburaša, ali i ovako je ok :)
    1 100% 0
  • banije banije

    11.02.2016 u 19:54h

    Bojim se da će i ostali promotivni video materijali biti nedorečeni kao i ovaj. Vjerovatno su se silni miljuni utukli a da se autori nisu ni zapitali što bi potencijalne goste moglo privuc u divnu Slavoniju a da to nisu šture panorame polja suncokreta, vinograda i ostalih nedorečenih kadrova. Što se tiče produkcije to je sve fino smontirano, no sadržaj je sterilan i nedorečen bez priče, kulture i tradicije. Ti novci su se mogli puno bolje iskoristit u snimanje video sadržaja koji bi Slavoniju i ostale destinacije dostojno prikazali.
    1 100% 0
  • -HLEBINAC-

    11.02.2016 u 18:18h

    Ako su ovo vidjeli SDP-ovci odmah će zabraniti ovako veliko slovo U nasred Poljudskog stadiona!!! Ma možda zatraže izbacivanje slova U iz našega pisma ???!!!
    2 50% 2
  • JuliJuli JuliJuli

    11.02.2016 u 22:18h

    Nitko neće doći u Slavoniju zbog bećarca ni zbog kulena. Kao što mi ne idemo u Švicarsku da slušamo jodlanje ili u Belgiju da probamo njihovu čokoladu. To su bonusi koje dobijemo uz destinaciju. Dokle god ja iz ZG muku mučim naći smještaj u Slavoniji, dokle god mi usred Osijeka ljudi ne znaju preporučiti pravi slavonski resotran, dokle god uzalud dođem u Ergelu u radno vrijeme, a nikoga nema da me pusti nutra, dokle god mi žena u turističkom uredu u SB ne bude znala preporučiti na koji način da turistički iskoristim jedno poslijepodne...dokle god se takve stvari ne izmjene, nema tog spota zbog kojeg bi turisti mogli doći... tako da smatram da spot nije loš, ali nije ni poticajan i novac bi mogli utrošiti u najmanju ruku na ažuriranje internet stranica turističkh zajednica u Slavoniji...
    1 50% 1
  • hucika

    11.02.2016 u 20:53h

    sa stanje su slavoniji su najviše zaslužni sami slavonci koji na izborima biraju primitivne i zatucane ljude bez previše inteligencije koji slijedom toga i ne mogu doprinijeti zajednici i donijeti bilo kakav boljitak osim za svoj džep..od stalnog kukanja nema ništa, treba jednom početi i raditi..
    Komentar je uređen 11.02.2016 u 20:53h
    1 20% 4
  • kristina.kruselj.bm kristina.kruselj.bm

    13.02.2016 u 13:59h

    Eh, a Baranja, Kopački rit... pa Baranja nije niti u naslovu videa, zašto bi bila u njemu, zar ne? Zašto bi Baranja bila na turističkoj karti Hrvatske? Svejedno ju sve ostale regije u Hrvatskoj pospremaju pod Slavoniju. Tj. u nepisanom pravilu sve istočnije od Zagreba je Slavonija. U drugu ruku, zanimljivo je ipak da se UOPĆE napravio BILO KAKAV video u svrhu turističke promidžbe Istoka zemlje. Možda da se prvi mačići bace u vodu, kako to volimo reći u našoj zemlji? Ili možda neka lokalna zajednica uzme stvar u svoje ruke i napravi sve ovo bolje što je predloženo. Ili će se opet ostati samo na pljuvanju napravljenog? To isto volimo u ovoj državi, a posebno u spornom ravničarskom kraju. Svi su puni prigovora, a malo tko djeluje - samo da je popljuvati nečiji tuđi rad, bilo opravdano ili neopravdano.
    0 0% 0
  • domxerex domxerex

    13.02.2016 u 01:12h

    Snimljeni vinogradi su u Baranji todorićevi su, isto kao i prikazani vinski podrumi koji su isto todorićevi. Isto tako je i pirkazana todorićeva vila u vinogradu u baranjai. Možda još jedino Đakovačka katedrala nije todorićeva (bila bi da crkvu vodi država - sigurno). Reklo bi se da je ntko na trošak turističke zajednice snimio propagandni film za Todorića. Bravo majstore i ne dolazi u Slavoniju jer nemaš što tamo tražti jer si se previše zavukao nekome tamo gdje sunce ne sija. Očito todorić se sprema rasprodati sve što je "nakupovao" oprati novce i investirati ih negdje drugdjr gdje. Trenutno ICT sektor najbolje zarađuje.
    0 0% 0
  • Metalhead Metalhead

    12.02.2016 u 23:21h

    Na stranu tamburica i nošnje, Slavonija ima i može ponuditi puno više. S autorom se slažem samo u jednom - videu nedostaje priča. Dovoljno je samo par kadrova polja i vinograda i podruma sve je ostalo suvišno. Konji koji galopiraju me nebi privukli koliko demonstracija zgodnog para koji jaši pa slavonskim šumskim i posljskim putovima, pored njih projuri par brdskih biciklista i na nebu iznad preleti paraglider. Nakon toga se svi zajedno najedu u domaćoj i romantičnoj atmosferi uz vatricu naših slavonskih delicija, a dalo bi se tu uklopiti i više autentične i kulturne ponude, ali Slavonija nije samo selo, a sela nisu samo polja. I zašto je sve tako pusto i bez ljudi? Bolje je da su snimili berbu u vinogradu i djevojke i mladiće kako se zabavljaju pri tome.
    0 0% 0
  • kristina.kruselj.bm kristina.kruselj.bm

    13.02.2016 u 13:59h

    Eh, a Baranja, Kopački rit... pa Baranja nije niti u naslovu videa, zašto bi bila u njemu, zar ne? Zašto bi Baranja bila na turističkoj karti Hrvatske? Svejedno ju sve ostale regije u Hrvatskoj pospremaju pod Slavoniju. Tj. u nepisanom pravilu sve istočnije od Zagreba je Slavonija. U drugu ruku, zanimljivo je ipak da se UOPĆE napravio BILO KAKAV video u svrhu turističke promidžbe Istoka zemlje. Možda da se prvi mačići bace u vodu, kako to volimo reći u našoj zemlji? Ili možda neka lokalna zajednica uzme stvar u svoje ruke i napravi sve ovo bolje što je predloženo. Ili će se opet ostati samo na pljuvanju napravljenog? To isto volimo u ovoj državi, a posebno u spornom ravničarskom kraju. Svi su puni prigovora, a malo tko djeluje - samo da je popljuvati nečiji tuđi rad, bilo opravdano ili neopravdano.
    0 0% 0
  • domxerex domxerex

    13.02.2016 u 01:12h

    Snimljeni vinogradi su u Baranji todorićevi su, isto kao i prikazani vinski podrumi koji su isto todorićevi. Isto tako je i pirkazana todorićeva vila u vinogradu u baranjai. Možda još jedino Đakovačka katedrala nije todorićeva (bila bi da crkvu vodi država - sigurno). Reklo bi se da je ntko na trošak turističke zajednice snimio propagandni film za Todorića. Bravo majstore i ne dolazi u Slavoniju jer nemaš što tamo tražti jer si se previše zavukao nekome tamo gdje sunce ne sija. Očito todorić se sprema rasprodati sve što je "nakupovao" oprati novce i investirati ih negdje drugdjr gdje. Trenutno ICT sektor najbolje zarađuje.
    0 0% 0
  • Metalhead Metalhead

    12.02.2016 u 23:21h

    Na stranu tamburica i nošnje, Slavonija ima i može ponuditi puno više. S autorom se slažem samo u jednom - videu nedostaje priča. Dovoljno je samo par kadrova polja i vinograda i podruma sve je ostalo suvišno. Konji koji galopiraju me nebi privukli koliko demonstracija zgodnog para koji jaši pa slavonskim šumskim i posljskim putovima, pored njih projuri par brdskih biciklista i na nebu iznad preleti paraglider. Nakon toga se svi zajedno najedu u domaćoj i romantičnoj atmosferi uz vatricu naših slavonskih delicija, a dalo bi se tu uklopiti i više autentične i kulturne ponude, ali Slavonija nije samo selo, a sela nisu samo polja. I zašto je sve tako pusto i bez ljudi? Bolje je da su snimili berbu u vinogradu i djevojke i mladiće kako se zabavljaju pri tome.
    0 0% 0
  • JuliJuli JuliJuli

    11.02.2016 u 22:18h

    Nitko neće doći u Slavoniju zbog bećarca ni zbog kulena. Kao što mi ne idemo u Švicarsku da slušamo jodlanje ili u Belgiju da probamo njihovu čokoladu. To su bonusi koje dobijemo uz destinaciju. Dokle god ja iz ZG muku mučim naći smještaj u Slavoniji, dokle god mi usred Osijeka ljudi ne znaju preporučiti pravi slavonski resotran, dokle god uzalud dođem u Ergelu u radno vrijeme, a nikoga nema da me pusti nutra, dokle god mi žena u turističkom uredu u SB ne bude znala preporučiti na koji način da turistički iskoristim jedno poslijepodne...dokle god se takve stvari ne izmjene, nema tog spota zbog kojeg bi turisti mogli doći... tako da smatram da spot nije loš, ali nije ni poticajan i novac bi mogli utrošiti u najmanju ruku na ažuriranje internet stranica turističkh zajednica u Slavoniji...
    1 50% 1
  • blackbird blackbird

    11.02.2016 u 21:51h

    spot uopće nije toliko loš koliko je popljuvan. istina, malo je previše inzistiranja na vinu i vinogradima a dobro bi došlo i malo kulena i tamburaša, ali i ovako je ok :)
    1 100% 0
  • tros tros

    11.02.2016 u 21:17h

    Jednostvavno ne razumijem kratki video kao da se je s njime htjelo prije zavrsiti nego istinski ispricati nesto drugacije primjerice nekakav put koji bi imalo smisla dozivjeti ovdje se ne uocavaju slavonci i slavonske zene koje su uistinu prekrasne i koje su za njih zivotne price vezane jer svaki kraj u slavoniji ima svoju pricu kroz osobu i ono sto ona prozivljava kroz koje bi se i mogle prikazati i odredena mjesta koja bi imalo smisla posjetiti uz to mnogi ljudi traze u videu nesto drugacije novije mastovitije i fantasticno sto takoder moze biti sadrzaj jednostvano receno onaj tko je radio video nije se previse potrudio a i oni koji su platili nisu imali smisla za postavljanje standardnih okvira preko kojih se nije smijelo
    1 100% 0
  • hucika

    11.02.2016 u 20:53h

    sa stanje su slavoniji su najviše zaslužni sami slavonci koji na izborima biraju primitivne i zatucane ljude bez previše inteligencije koji slijedom toga i ne mogu doprinijeti zajednici i donijeti bilo kakav boljitak osim za svoj džep..od stalnog kukanja nema ništa, treba jednom početi i raditi..
    Komentar je uređen 11.02.2016 u 20:53h
    1 20% 4
  • banije banije

    11.02.2016 u 19:54h

    Bojim se da će i ostali promotivni video materijali biti nedorečeni kao i ovaj. Vjerovatno su se silni miljuni utukli a da se autori nisu ni zapitali što bi potencijalne goste moglo privuc u divnu Slavoniju a da to nisu šture panorame polja suncokreta, vinograda i ostalih nedorečenih kadrova. Što se tiče produkcije to je sve fino smontirano, no sadržaj je sterilan i nedorečen bez priče, kulture i tradicije. Ti novci su se mogli puno bolje iskoristit u snimanje video sadržaja koji bi Slavoniju i ostale destinacije dostojno prikazali.
    1 100% 0
  • antiretaj antiretaj

    11.02.2016 u 19:08h

    U životu sam prošao dobar dio turistički orijentirane Europe uzduž i poprijeko i to automobilom kako bih mogao izbjeći ovisnost o rasporedu i da se mogu voziti kroz razne predjele i detaljno ih razgledati bez avionske perspektive preskakanja onog između destinacija. I kao takav, s desecima tisuća kilometara u kotačima, mogu reći da me nikad nigdje nije privuklo nikakvo lokalno tamburanje, cupkanje i jujukanje, nego me privukla gastronomska ponuda, prirodne zanimljivosti i visoka kultura. A takvi kakav sam ja imaju novaca platiti ono što ih zanima. Neki turisti dolaze na more da bi se kupali, neki da bi uživali u hrani i piću, neki da bi vidjeli lokalne dvorce i galerije. Na tome je Istra izgradila svoj turistički uzlet. Ali Istra isto tako ima u svakom selu barem neki kvalitetan restoran, ima motovunski filmski festival, grožnjanske galerije, svetvinčenatski festival plesa... Ima brend koji je spojio gastronomiju i kulturu bez jujukanja i fantazija o tome kako turisti dolaze gledati snaše s dukatima oko vrata. Dobrodošli u 21. stoljeće, doba AirBNB-a, Travel Advisora, Lonely Planeta, a ne snaša sa salaša.
    3 60% 2
  • -HLEBINAC-

    11.02.2016 u 18:18h

    Ako su ovo vidjeli SDP-ovci odmah će zabraniti ovako veliko slovo U nasred Poljudskog stadiona!!! Ma možda zatraže izbacivanje slova U iz našega pisma ???!!!
    2 50% 2
  • poslovni poslovni

    11.02.2016 u 17:58h

    Slavonija se već dugo tretira ili kao poljoprivredno selo ili kao pustopoljina. Tu sliku brižno njeguju partijski mediji, a za njima klipsaju nezrele političke stranke. Za nezrelim političkim strankama trčkaraju kao avlijaneri kojekakvi PR stručnjaci i osmišljavači "turističkog proizvoda". I onda dobiješ ovo. Slavonija je kultura, njezini gradovi, njezina pjesma, osmjeh, vedrina, slavonska široka duša, ljudi.
    6 75% 2
  • MK

    11.02.2016 u 17:26h

    ...Full of Life - a bez hrvatskih ljudi i bez Hrvatske - u stvari bez identiteta (samo još fale Bauk-ove čirilične ploće).
    5 83% 1
  • dobarsavjet dobarsavjet

    11.02.2016 u 17:04h

    Naj bolji su na tom video snimku Klepetan i Malena (rode) , toliko iz Slav. Broda, kao da Brod nije dio Slavonije.
    2 67% 1
  • Sandra Sabljak Gojani

    11.02.2016 u 16:33h

    Valjda se čovjek ne fura na tamburaše, pa misli da ih može jednostavno ignorirati :) A osim što nema tamburaša, nema živog čovjeka... Kao da u Slavoniji nema ništa i nikog osim, konja, ravnice i vinograda. U pravu si Gorane!
    2 67% 1