navigacija

Zašto Titovoj bisti nije mjesto na Pantovčaku?

Tito pozira američkom kiparu Joeu Davidsonu u Beogradu, 17. rujna 1949. (Foto: Muzej istorije Jugoslavije, Beograd)

Treba li bistu Josipa Broza Tita izmijestiti iz Ureda Predsjednika ili ne, postalo je jedno od pitanja svih pitanja hrvatske današnjice! U nekom drugom vremenu, i u nekoj drugoj zemlji, to bi pitanje odavno bilo riješeno, i ne bi se uopće postavljalo kao relevantno i od veće nacionalne važnosti. Ali Hrvatska je puna apsurda, pa i takvoga da se 2015. godine moramo baviti nekom Titovom bistom, a ne ozbiljnim problemima hrvatskog društva i države.

Gornja tvrdnja ne dovodi u pitanje odluku predsjednice Kolinde Grabar Kitarović jer je njezina odluka o izmještanju biste u neki od muzeja ili u Kumrovec nužno potrebna odluka za ozdravljenje i daljnje demokratiziranje hrvatskog društva! U nekim drugim okolnostima ona se time ne bi trebala baviti, ali ta je odluka u našoj situaciji nužno potrebna. No kako ima onih koji drže da Tito treba ostati na Pantovčaku, i usto još za argument uzimaju Franju Tuđmana, potrebno je ipak ukazati i na drugu stranu tog pitanja, da ne ostane samo jednostrano, pri čemu dakako svatko ima pravo na svoj stav. No bitna je ipak snaga argumenata.

U prvu ruku bilo bi dovoljno samo navesti međunarodne dokumente, od rezolucija Vijeća Europe i Europskog parlamenta do Deklaracije Hrvatskog sabora, pri čemu svi dokumenti zdušno osuđuju zločine komunističkih režima i upozoravaju na njihovu nedovoljnu istraženost kao i na nedovoljno raširenu svijest o njihovim razmjerima te broju žrtava. Tko je za sve to odgovoran kod nas? Tito! O tome uopće ne može biti spora, dokaza je i više nego dovoljno!

Zatim, činjenica je da Europa svake godine, 9. svibnja, slavi svoj dan kao dan pobjede na fašizmom i nacizmom, nad dva zla, dvije zločinačke ideologije koje su tu istu Europu zavile u crno. Europi je 9. svibnja svanula sloboda. Točnije, jednom dijelu Europe. Istočnoj Europi došlo je novo ropstvo, komunističko jednoumlje, novo zlo, jednako onom fašizma i nacizma. Zato cinično zvuče riječi u Hrvatskoj kako je nama 1945. stigla sloboda! I više nego cinično!

Jer osim što je borba koju su hrvatski i jugoslavenski komunisti vodili bila i antifašistička, bio je to u prvom redu revolucionaran rat za uspostavljanje novog poretka, umnogome po uzoru na boljševičku revoluciju. Revolucija se u Jugoslaviji najprije, u vrijeme Drugoga svjetskog rata, krila iza borbe za narodno oslobođenje i oslobodilačkog rata, pa su svi neprijatelji i suparnici progonjeni pod izlikom da su izdajnici i suradnici okupatora. Nakon rata, postupno se počelo govoriti o socijalizmu, otvoreno nakon 1947., i isticati KP Jugoslavije, a protivnike sve više progoniti kao kontrarevolucionare, odnosno klasne neprijatelje. U Jugoslaviji se za antifašizam baš i nije moglo čuti. Slavila se revolucija!

Osim što je Titov lik uljepšavan kroz komunističku propagandu, on je postao i miljenik Zapada kad se razišao sa Staljinom. Bez obzira što je on također bio boljševik komunist, što je u Jugoslaviji bila diktatura, Zapad je Tita zavolio i koristio kao trojanskog konja u komunističkom lageru. Zato nas neki danas uporno nastoje uvjeriti u Titove prozapadne “demokratske” stavove i žele dokazati da on još od razdoblja Drugoga svjetskog rata ne pripada staljinističkoj opciji, a odgovornost za sve negativnosti nastoje pripisati “staljinističkoj skupini” u KP Jugoslavije.

No CK KPJ, odnosno Tito je imao tijekom rata, od početka do kraja, intenzivne veze s Kominternom, kojoj je slao iscrpna izvješća i od nje primao upute. Sovjeti su zbog međunarodno-političkih razloga i odnosa sa Saveznicima prepuštali Britancima javno vođenje politike prema Jugoslaviji. Dovoljno je prisjetiti se “lijevih skretanja” jugoslavenskih komunista potkraj 1941. i početkom 1942., kada su u provođenju “proleterske etape” svoje borbe u drugi plan stavili rat protiv Sila Osovine, nasuprot klasnoj borbi protiv domaće “kontrarevolucije”.

U ovome su, jer je upravo Tito neposredno pred rat beskompromisno boljševizirao KP Jugoslavije, bili “napredniji” i od smjernica koje su dolazile iz Moskve. Tada je među partizanima, valjda u duhu njihove “prozapadne orijentacije” bila popularna i pjesmica “Partizani spremite mitraljeze da čekamo kralja i Engleze!” Kad su se 1948. maršal Tito i generalisimus Staljin razišli, Tito je priznao da je razlaz izrazito teško doživio: “Znate, to nije bio samo šok, već nešto mnogo dublje!”, te objasnio: “Za komunistu je možda i najteži čas u životu kada dođe do toga da mu se poruši sve ono u što je vjerovao i na čemu je sam sebe gradio!”

No Titova staljinistička usmjerenost i dalje je prisutna. I nakon što ga je Staljin odgurnuo od sebe, portret kremaljskog diktatora na središnjoj je proslavi 1. svibnja 1949. u Beogradu bio pokraj njegova. Službeno glasilo KP Jugoslavije „Borba“ 4. listopada 1949. nazvao je Staljina “najvećim živim autoritetom u demokratskom svijetu”. Sve do rezolucije Informbiroa, pa i nešto kasnije, pjevalo se u Jugoslaviji na sve strane: “Uz Tita i Staljina, dva junačka sina, nas neće ni pakao smest”. Staljinizacija ili boljševizacija ili komunizacija se u Jugoslaviji povećava upravo u poraću i posebice nakon 1948. godine. Što se pak Zapada i demokracije tiče, pjevalo se isto tako naveliko: “Amerika i Engleska bit će zemlja proleterska”. Samo krajnje neupućenima nije bilo jasno o čemu je riječ.

Stoga počast treba odati svim onim hrvatskim partizankama i partizanima koji su u rat otišli u prvom redu zbog obrane vlastite slobode, dostojanstva, oslobođenja svoje zemlje, zbog bunta prema ustaškim, njemačkim, talijanskim i četničkim zločinima, koji nisu bili ideološki zadojeni komunizmom. To su bili istinski antifašisti, posebice oni u Istri i Dalmaciji. A i te kako treba osuditi ove druge koji su dobar dio tih partizanki i partizana iskoristili za vlastitu komunističku revoluciju i krvavo preuzimanje vlasti.

Artjom Ulunjan, ruski povjesničar mlade generacije, želi demistificirati i depolitizirati taj dio ruske prošlosti. Njegov stav o Staljinu je sljedeći:
„Postoji tendencija da se njegova uloga na neki način modernizira i iskoristi za političke potrebe sadašnje Rusije jer je, prema mišljenju nekih, riječ o velikom, značajnom političaru i pobjedniku u ratu. Zato se postavlja pitanje je li on povijesna figura ili simbol kojega se želi iskoristiti za dnevnopolitičke potrebe. Nažalost, nije tajna da dio političkih, ali i stručnih i društvenih snaga još uvijek smatra Staljina velikim pobjednikom i mudrim taktičarom i praktičarom. Mitologizacija Staljina koristi se za neke dnevnopolitičke svrhe, i to ne toliko on kao osoba, koliko njegova aura. 

Ujednom je udžbeniku čak pisalo da je Staljin bio uspješan menadžer jer je od polupismene i agrarne zemlje stvorio nuklearnu, industrijsku i političku velesilu. To je monstruozno jer se time ne zanemaruje samo način na koji je on do toga došao, nego se nameće i dodatno pitanje – koliko je uopće točno da je on to postigao! U tome ima mnogo komunističke propagande. Upravo zbog te ‘slavne’ industrijalizacije uništena je ruska poljoprivreda i selo. U SSSR-u je stalno bio deficit proizvoda, a pogreške u ekonomiji – o politici da i ne govorim – dovele su do raspada i propasti te njegove slavne države! On je bio uspješni menadžer konclogora!

Po istoj logici po kojoj je Staljin uspješan menadžer Hitler je bio uspješni graditelj autocesta! Osobno mislim da treba doći do osude komunističkog sustava. Ne ovoga ili onoga komunizma kao sustava, bez obzira na to je li riječ o onom liberalnijem u Jugoslaviji ili sasvim mračnom kao u Albaniji. Nacizam je genocidan, ali komunizam je socidan. Uništavao je ljude, ne po nacionalnom i vjerskom principu, nego zbog pripadnosti određenoj klasi, društvenoj ili socijalnoj skupini. Znate, mi ne raspravljamo o tome koji je sustav bio loš, a koji dobar, nego čije je od ta dva zla bilo veće! Nacizam je bez ikakvog spora bio veliki, ako ne i najveći zločin u povijesti čovječanstva, ali to ne znači da su ovi drugi bili dobri.“

Primjećujete li neke sličnosti s onim što se danas događa oko Tita u Hrvatskoj? Komunizam je usto u nekim svojim dijelovima bio ipak i genocidan. To je potvrdio i Mirko Tepavac, savezni sekretar za vanjske poslove Jugoslavije 1969.-1972., koji je u svojim sjećanjima 1998. ustvrdio da je nad njemačkom manjinom u Jugoslaviji, nad folksdojčerima, počinjen genocid pod izravnim Titovim vodstvom i uz njegove pismene zapovijedi, što je Tito kasnije i priznao svom biografu Vladimiru Dedijeru.

Vladimir Velebit, jedan od Titovih bliskih suradnika i poznavatelja, kasnije nije dvojio: „Tito se formirao u duhu boljševizma i nije se nikad posve oslobodio nekih boljševičkih dogmi. Osnovna slabost Jugoslavije i njezinog društvenog i političkog uređenja bio je jednopartijski sistem. To je bila tolika slabost da druge možemo i zanemariti.

Tito je bio glavni zagovornik takvog sistema. On se pod utjecajem boljševičke ideologije i Sovjetskog Saveza formirao kao sljedbenik dogmi o proleterskoj revoluciji i diktaturi proletarijata i o jednoj partiji koja u ulozi avangarde na sebe preuzima misiju izgradnje socijalizma i stvaranja besklasnog društva itd. Koliko god da je bio vidovit i realističan, Tito nije vidio da su u promijenjenim prilikama neke dogme i neka rješenja neodrživi. Da bi se jugoslavenski brod uspješno usmjerio na plovidbu u budućnost, bilo je apsolutno potrebno prekinuti s jednopartijskim sistemom, odnosno i ne uvoditi ga 1945. godine, pa makar neka druga partija ili više njih, a ne Komunistička, dobila izbore.

Moralo se na jedan doista demokratski način utvrđivati i poštovati volju naroda. Tito se tome uvijek suprotstavljao, previše se bojao zapadnih utjecaja, restauracije kapitalizma i vlasti buržoazije. Moralo se prakticirati slobodu govora, okupljanja, udruživanja, sindikalnog organiziranja. Sindikati, recimo, nisu obavljali svoju pravu ulogu, više su bili birokratizirani servis vlasti, tjerali su radnike da provode ono što je državni aparat tražio ili su svoju ulogu svodili na brigu za zimnicu i ljetovanje, što je, doduše, poželjno i pohvalno, ali nije dovoljno.“

Ili, Milovan Đilas, član Titova najužeg kruga, dok ga ovaj nije odbacio od sebe 1954., dodaje: „Tito je političar značajnih dometa i dostignuća u okvirima komunističkog pokreta, ali i krupnih, nezaboravnih i nepopravljivih promašaja na širem, demokratskom i ljudskom planu. Političar izuzetne snalažljivosti, pouzdanog instinkta i neistrošene energije. Ali i ličnost okrenuta k vlasti, k osobnoj vlasti, u tolikoj mjeri da je previđao, a u prijelomnim trenucima i suzbijao pojave i tijekove koji bi obogatili život, koji bi društvo i pojedince učinili otvorenijim i kreativnijim.“

Zatim, da se vratimo današnjici, Ured Predsjednika nije izložbeni prostor, nije muzej, to je politički prostor prve kategorije koji odašilje političke poruke. U demokratskom društvu nezamislivo je u takvom prostoru držati bilo što vezano uz bilo koji totalitarizam. Kad je pak riječ o Franji Tuđmanu, posve je jasno zašto je on imao stav prema Titu takav da je držao bistu na Pantovčaku. Jedan je argument osobne prirode,

Tuđmanov osobni i intimni odnos prema Titu, koji se može iščitavati u njegovim govorima i tekstovima, ali u prvom redu iz njegove biografije. I drugi je taj što je Tuđman na svaki način želio dokazati da suvremena Hrvatska ni na koji način nema veze s ustaškom NDH jer je srpska propaganda upravo to htjela proizvesti, da hrvatsku borbu za neovisnost i protiv srpske agresije 1991. poistovjeti s 1941. godinom i ustaškim zločinima. Još nešto, bio je to i dio Tuđmanove politike nacionalne pomirbe.

No to je bilo Tuđmanovo doba, a danas živimo u 2015., s proteklim iskustvom koje je posve negativno. Tuđmanova politika nacionalnog izmirenja nije uspjela jer je anacionalna ljevica nikad nije iskreno prihvatila. To je bilo jasno odmah nakon Tuđmanove smrti, kad je krenula famozna, ali neuspjela detuđmanizacija. Frapantno je to postalo jasno još više kad su Josipović i Milanović počeli ideologizirati hrvatsko društvo i širiti kult Titove ličnosti. I još frapantnije kad su „Lexom Perković“ branili bivši sustav i njegove ljude.

To je bila glavna odrednica koja je dokazala da je hrvatsko društvo krajnje bolesno te da mu je potrebno hitno ozdravljenje. Stoga danas od Tuđmana i njegove politike valja uzimati što je dobro za budućnost, a mijenjati i uvoditi ono novo što traži novo doba.

Zaključno, slobodno tržište se ne može razvijati bez zdravih demokratskih korijena. Jer ako ljudi ove zemlje nisu spremni poštivati međusobne slobode, onda slobodno tržište ne može funkcionirati. Ideološke podjele su indikator kako veliki postotak građana slabo poznaje i želi slobodu. Rasprava o crvenima i crnima jest veliki indikator ideološke konfuzije u kojoj se nalazi hrvatsko društvo.

Stoga puno ljudi ne razumije da osoba kao Tito ne može nositi titulu antifašista ako je on nakon osvajanja vlasti uspostavio novi totalitarni komunistički režim. Umjesto da svi akteri osuđuju i NDH i sustav nakon NDH kao povijesno zlo te kao politički, ideološki narodni „dead-end“, mi još i danas u društvu raspravljamo o bisti u nekom uredu. No ovo je jako važna diskusija, jer kao društvo ne možemo ići naprijed bez da se raščiste te ideološke konfuzije. Ne može postojati demokratsko društvo koje ne razumije zašto su i Tito i Ante zlo.

Želimo li živjeti u Republici Hrvatskoj ili u Socijalističkoj Republici Hrvatskoj? Hitno se odlučimo! Jer nam vrijeme prolazi, svijet se brzo mijenja, a mi tonemo i propadamo. U grču smo još uvijek Drugoga svjetskog rata, umjesto da se borimo za budućnost.

Ocijeni:

1 2 3 4 5

4 (76 ocjena)

Komentari

Registracija
  • Fake Fake

    26.02.2015 u 12:07h

    tito je bio zločinac koji je poslao u smrt što izravno,što neizravno tisuće i tisuće Hrvata.tito je bio zločinac čiji režim nije mogao podnijeti da netko drugačije misli,tito je bio diktator sa ogromnim bogatstvom i ponašao se kao vođa nekog narko kartela.Šta je poželio to je imao dok se sirotinji istovremeno pomeo tavan do zadnjeg zrna,tito nije bio Hrvat (kažu neki da je bio Rus) pa i ne čudi njegovo potpisivanje ćirilicom,tito je nastavio ubijati Hrvate i kad je rat već odavno završio,tito je dao eliminirati neke od svojih najbližih suradnika,pitanje je zašto,tito je bio netko zbog koga u školi nismo smjeli znati za partizanske zločine i masovna smaknuća ali smo istovremeno morali znati za zločine ustaša koji dakako nisu opravdani za razliku od partizanskih koji su opravdani (po njima),kriv je za egzodus Hrvata itd,itd.....Za kraj, ostavio je dug od dvadeset milijardi i 501 milijuna dolara ali bitno da je njemu bilo kao bubregu u loju.Za sva ''dobra djela'' koja je počinio nalazi se na 10. mjestu najvećih zločinaca sa svojom diktaturom koju još jedino crveni pravdaju i o njoj misle sve najbolje.Jedan režim kojeg je i svijet osudio još i danas samo živi u glavama crvenih i boraca iz NOB-a koji još i danas redovito primaju penzijice a imali su po 10,11 ili 12 godina kada je rat počeo.Svi mali Mirko i Slavko,čudo jedno ali to je naravno opravdano,tito je tako htio a on je bio veći nego Svevišnji,misle fumići i slični a imao je 15 godina kada je rat počeo.
    53 72% 21
  • okomanjak okomanjak

    26.02.2015 u 12:08h

    stipeprof,tako su vas učili, ali činjenice koje su zataškavane 50 god. su nepobitne, Tito je čovjek koji je odgovoran za masovna smaknuća i progon neistomišljenika, diktator i zločinac! Vama je potrebna Documenta!
    43 72% 17
  • Neonacionalist Neonacionalist

    26.02.2015 u 12:58h

    Da je Tito stvorio samostalnu Hrvatsku pa makar i komunističku u njenim prirodnim granicama sa Bosnom, Hercegovinom, Bokom i Srijemom, pa on bi za mene bio največi Hrvat svih vremena bez dvojbe a vjerujem i za veliku večinu hrv.naroda. No, s obzirom da nas je ponovo ugurao u Jugoslaviju sa srpskom dominacijom iz koje smo se morali krvavo izvlačiti u dom.ratu , s obzirom da nam je osakatio teritorij svodeči nas na ovaj perec i s obzirom da je zapovjedio masovna ubojstva Hrvata na Križnom putu što je zapravo največi genocid nad hrvatskim narodom u njegovoj tisučugodišnjoj povjesti obitavanja na ovim prostorima koji nažalost ni do danas nije rasvjetljen i tko zna hoče li ikada biti on je za mene jedna tragična ličnost za hrv.narod i hrv.povijest i največi hrvatski izdajica ako je uopče bio Hrvat.
    39 78% 11
  • ljutko ljutko

    26.02.2015 u 12:34h

    Nije mi jasno svi koji zagovaraju tita i komunizam.Kako to da sve eurpske zemlje koje su bile komunstičke da su odbacile komunizam, ako je komunizam tako bii dobar. Sjevern Koreja,Kuba su komunističke .
    35 76% 11
  • B Kosa B Kosa

    26.02.2015 u 13:26h

    moj zvonimire netrebaju nam niciji strani dokumenti.Otidite po zupama kao i ja vidite koliko je naroda stradalo i od koga su stradali. Oko 95% od narodni osloboditelja titini boljsevika. Od 1945 do 48 nekoliko mali zupa odvedeno je vise od 50 ljudi iz jedne zupe nikada im rodbina nije saznala ni di su in divljaci zatrpali
    31 79% 8
  • B Kosa B Kosa

    26.02.2015 u 13:51h

    Ivan Fumic veliki antifasist kaze. Tito je sve znao sta se radi, znaci nisu zlocini radeni bez njegova znanja. U sl. pozegi je bio zatvor za zene 22 su umrle u zatvoru, tu je bilo zena i majki koje nisu znale za fasizam ni komunizam. U stocu je bio drugi zatvor za zene tu su mnoge ostavile kosti ni krive ni duzne to je sve titino djelo
    28 82% 6
  • MilaneseBolognese

    26.02.2015 u 14:27h

    Tito je zločinac, diktator i ubojica i tu nema niti smije biti ikakvog spora. Antifašizam je druga tema, on se koristi kao izlika da bi se zločinačka komunistička ideologija održavala na životu. Ne znam po čemu nam je on potreban, jer ako je usmjerenje naše države zaštita ljudskih prava i temeljnih sloboda onda smo automatski protiv svakog totalitarizma i nije nam potreban nikakav "antifašizam" kao ideološki koncept kojeg bi se držali kao pijan plota!
    27 82% 6
  • B Kosa B Kosa

    26.02.2015 u 14:11h

    Tito je vodio borbu protiv hrvatskog naroda odmah 1941 poceli ubijati videnije hrvate sitne sluzbenike i hrvatske redarstvenike i policajce. Mislim da jos ima zivi svjedoka kao i ja. Kada su titine nepismene i usljive rulje izisli iz sume kolike su straote vladale koliko su zatvora formirali i koliko su otimali hranu od gladni seljaka cesto ta hrana je propala. Otimali su stoku koja je cesto puta stradala u torovima od gladi i zime a znali su seljaku uzeti i posljednju kravu da ugine bez hrane
    25 89% 3
  • serafina

    26.02.2015 u 14:56h

    Tito =Kim Jong-un
    23 85% 4
  • serafina

    26.02.2015 u 14:53h

    Jednom riječju bio je naš Kim Jong-un. Morali smo svi ( školska djeca i radnici )izaći na ulicu i mahati mu . Puno sela je Tito uvio u crno a kasnije mu je siročad MORALI pljeskati i "diviti mu se ". Naravno onima koji su bili sa njim i njihovoj djeci je bilo super. Oni ga i dn danas hvale i plaču za njim.
    23 82% 5
  • balic balic

    26.02.2015 u 14:35h

    Zasto titovoj bisti nije mejsto na Pantovcaku ? Zato sto se ni jednom zlocincu ne odaje priznanje ..
    24 73% 9
  • jezero-matica jezero-matica

    26.02.2015 u 14:00h

    "Zašto Titovoj bisti nije mjesto na Pantovčaku"? Zvone to najprije treba objasniti svojim kolegama novinarima! Direktoru RTZ-I stotinama drugih koji jos drze Hrvatsku u svojim sapama!
    23 79% 6
  • B Kosa B Kosa

    26.02.2015 u 14:28h

    prosto je nemoguce opisati sve zlocine titoizma. Jednoga starog svecenika sam pitao. "Koliko su fasisti ubili svecenika ? Odgovorio mi je pricalo se za 2 ali nikada nije bilo dokazano. Cetnici su ubili 26 a komunisti oko 500. Jedan Srbin je ovde napisao. "Pa ovi titini komunisti su gori i od moji cetnika
    19 76% 6
  • B Kosa B Kosa

    26.02.2015 u 14:38h

    vecina biraca i svjesni gradana od nase presjednice ocekuje da tu bistu sto prije ukloni. Preseliti je u muzej ni to tito nije zasluzio ko hrvatskog naroda, treba je slupati i u staro gvozde
    19 73% 7
  • kontraadmiraI

    26.02.2015 u 16:22h

    Vidite li? Doveo je čak amerikanca za svoga života da mu se pravi spomenik. I nicali su po svim gradovima bivše komunističke tvorevine. Kult obožavanog vođe kao u Sjevernoj Koreji. Zar je netko mogao skandirati na stadionu "Tito pederu" kao što su vikali predsjedniku Tuđmanu? Brzopotezno bi bio ubijen skupa s obitelji, e to vam je bila Jugoslavija, drugarice i drugovi.
    17 77% 5
  • josip2505 josip2505

    26.02.2015 u 17:23h

    Zato jer je zlocinac!!!
    16 84% 3
  • kravata

    26.02.2015 u 15:26h

    Zasto titovoj bisti nije mejsto na Pantovcaku ? Zato što je Tito bio politički samotnjak a i egoist. Za života imao svoje gradove, otoke, brodove, goli otok i motor aran koji se pokvario zamalo koštao glave. Sve je mogao odabrat kako je naredio osim mjesta rođenja a to je Kumrovac. Umro u Ljubljani malo se zaustavio u Zagrebu i pokopan sam u kući cvijeća Beograd tako i njegova bista ima za neke mjesto ali samačko mjesto.
    15 75% 5
  • mozart mozart

    26.02.2015 u 12:52h

    dosadili ste i bogu i narodu sa njim vise....
    15 75% 5
  • josip2505 josip2505

    26.02.2015 u 17:37h

    Tito smatrase odgovornim za smrt oko Million zrtava. Pitam vas jeli takome zlocincu mjesto na pantocaku.
    12 80% 3
  • friški1973 friški1973

    26.02.2015 u 12:51h

    od povijesti ne možemo pobjeći, bez obzira što bi i desni i lijevi ponekad to htjeli. Svaki predsjednik odlučuje o tome da li će bistu ostaviti ili ne, Tuđman je pokazao svoju veličinu jer je prihvaćao da je to dio povijesti hrvatskog naroda (kakva god ta povijest bila, upravo je on i inzistirao na pomirbi), dvojica poslije njega su Tita vjerojatno obožavala, sad imamo predsjednicu koja će ga maknuti. Meni to osobno ne smeta, niti će mi to donijeti više kruha u kuću. Činjenice govore da je Tito zaslužan što su se Rijeka i okolica vratile u okrilje Hrvatske (Pariški mirovni ugovori) nakon drugog svjetskog rata. Da nije tako, predsjednica bi se danas vjerojatno mogla kandidirati za predsjednicu Italije, a ne Hrvatske. Od povijesti ne treba bježati, ne treba je brisati, treba od povijesti učiti kako nam se ne bi događale pogreške koje su nas dovele u ovu situaciju. U vrijeme brzog interneta, brzih promjena na svjetskim tržištima itd mi se bavimo bistama, partizanima i ustašama. Lijevi će naći uvijek nešto da se izbriše dio povijesti, desni će naći uvijek nešto da se izbriše dio povijesti.Dajte nam ekonomije, povijest pustite povjesničarima
    12 63% 7
  • marin.belic.58 marin.belic.58

    26.02.2015 u 15:35h

    Nije sporno da je Tito u svom nasljeđu ostavio pozitivne i negativne rezultate. Sporno je da li se njegovi nasljednici mogu odreći samo njegove negativne, a zadržati njegovu pozitivnu ostavštinu. Mislim da nešto nije u redu s nasljednicima koji od svojih predaka prihvaćaju samo pozitivni dio njegove ostavštine. Duje
    10 63% 6
  • NenadNikolicZagreb NenadNikolicZagreb

    27.02.2015 u 18:17h

    Na žalost ne bih se složio. Tito je trn u oku velikosrbima. Jer je ukinuo njihovu dinastiju Karađorđevića i zabranio im povratak u zemlju uzevši im svu imovinu. Jer su Beograd oslobodili hrvatski partizani i u njemu kao i danas ostali. Jer je bilo u Titovoj Jugoslaviji pet predsjednika vlade (Saveznog izvršnog vijeća) Hrvata a samo jedan Srbijanac. Jer je Hrvatska ostala industrijski i kulturološki dominantna republika unatoč svih ulaganja u "nerazvijene". Jer je bio svjetski priznat i poznat državnik. I sad tu velikosrpsku propagandu čitamo u Večernjem listu. Tito je bio i Hrvat i katolik, to nije nikada krio. Ideološki otišao je na ljevicu, ali Hrvati su i tako osnovali Komunističku partiju boljševika još za vrijeme Oktobarske revolucije, dok su Srbijanci zatucano slijedili obiteljski nasljedno ludog kralja Aleksandra. I na kraju, Francuzi nikad neće izbaciti slike i statue Napoleona Bonaparte, jer iako je izgubio 600.000 vojnika samo na pohodu na Rusiju donio je ogromne promjene u Europi. I Tito je iz zaostale Jugoslavije učinio zemlju s najbržim ekonomskim rastom i zemlju vođu trećeg svijeta. Naravno, iako nije osobno naredio ubijanje zarobljenika, već postoje naredbe o tome da se to ne smije desiti, a desilo se i on nije djelotvorno reagirao, kriv je po zapovjednoj odgovornosti. Ali u ratnom i političkom košmaru, osvetnički nastrojenim žrtvama i nakon ubijanja desetke tisuća Srbijanaca 1944. godine teško je bilo imati drugih rješenja. Danas iz vremenskog odmaka možemo filozofirati, ali što da je došlo do vojnog udara, ubili Tita i sve preuzeli Srbijanci i zaboravili na partiju i vratili kralja? Gdje bi mi danas svi bili?
    8 100% 0
  • B Kosa B Kosa

    26.02.2015 u 19:03h

    ja se slazem sa jednim povjesnicarom koji je napisao za tita."jos sa sigurnoscu neznamo tko je bio taj ostapler, znamo daje bio zlocinac, lazov i prevarant. Lagao je svima. Ni jedan svjetski drzavnik nije bio bogatiji od tita. imao je svoja odmaralista lovista brod vlak. imao je blizu 40 vozila veliki vozni park. Sva ta vozila su bila specijalno izdanje a mnogi mu radnici nisu se mogli dovoljno najest
    8 73% 3
  • templarius templarius

    28.02.2015 u 11:16h

    Gospodin Despot ne zna bolje. Zalim stoi ovaj clanka nije ogranicen na pretplatnike. No cim je tema marsal dopustate pljuvanje istog pred cijelom nacijom. Kad i ako ikad ijedna vlast nakon Tita doprinese blagostanju koje je vladalo u njegovo vrijeme prihvatiti cu ove nebuloze koje sjor Despot, na veliku radost ocajnih nacinalista i mrzitelja svega sto je dobro bilo u SFRJ, baca pred nas. No to ce ibiti NIKAD!!! Zalim vas gospodine Despote i sve one koji vama vjeruju... nakon rata skoro svi koji su suradjivali sa okupatorom bili su kaznjeni za svoja zlodjela... ustaski rezim je bio fasisticki, gori nego sto je vladavina Tita i komunizma u sfrj ikada bila... dapace, stvarala su se radna mjesta, radnici su imali veca prava... sve je funkcioniralo puno bolje nego to danas funkcionira. Na veliku zalost vas nacionalista i nazovi domoljuba, najveca nesreca koja je ikada zadesila hrvatsku nije bio Tito, vec HDZ . Znam da je vama to tesko priznati, ali bez obzira koliko lazi sjor Despot napise nece vam to pomoci da izmjenite pravo stanje stvari. Za vrijem Tita bolje se zivjelo nego sto cemo ikada zivjeit pod vlascu bilo kojeg "domoljuba" iz HDZ-a ili njima slicnih nacionalistickih stranka. Titu je mjesto na Pantovcaku jer se radi o velikanu nase povijesti i vodji otpora svih naroda i narodnosti bivse Jugoslavije, a ne zlocincu... Tko ce istraziti zlocine koje je domoljubna vlast ucinila u vrijeme svoje vladavine? Ako su zlocini pocinjeni u ime Hrvatske onda ih se ima oprostiti i ako treba i uljepsati... iste tonove Koje ovdje citam i komentare Koje ovdje pratim, Naci cu i u Srbiji... i tamo su cetnici odnedavno postali osloboditelji i borci za bolje sutra, kao sto to ovjde postaju ustase... to postaju zu pomoc ljudi kao sto je Despot i ekipa oko njega... zalim vas!!!
    6 100% 0
  • HISTORIK HISTORIK

    27.02.2015 u 01:43h

    Ako je Tito bilo zločinac zašto se onda njegova bista s Pantovčaka seli u neki muzej ili Kumrovec, umjesto da se uništi i da se uništi i Kumrovec. Kako je moguće bistu jednog zločinca seliti u muzej, za koga da se ta bista izlaže, bista jednog zločinca. Zašto onda postoji Kumrovec s njegovim kipom, kipom jednog zločinca. Zar to nije određeni paradoks. Tvrditi da je veliki zločinac, a opet biti obziran i staviti bistu u muzej ili Kumrovec gdje se nalazi njegova rodna kuća koju dolaze posjećivati tisuće ljudi i organiziraju se školske ekskurzije iako je to tkz sada "etno selo". Jako čudno.
    6 100% 0
  • antun sklepic antun sklepic

    27.02.2015 u 05:49h

    mislim da je ovo promašena tema,pitanje bi trebalo biti zašto ne odgovraju ljudi koji su stvarali ovu državu a onda je opljačkali tako da je za njima ostala sama pustoš,a što je najbitnije još uvjek šeću našom zemljom ljudi koji su počinili teške zločine i sa naše i njihove strane dok se to ne raščisti nema nam napretka.
    6 100% 0
  • rament123456 rament123456

    26.02.2015 u 15:42h

    Tito ustase i partizani. To je problem danasnjeg drustva. Samo naprijed vecernji
    9 56% 7
  • zvonar4 zvonar4

    26.02.2015 u 17:50h

    Neznam dali smo mi toliko čudan narod ili nas političari i novinari filaju s nebitnim temama radi odvraćanja pozornosti s bitnih životnih tema. Kao prvo neznam zašto je toliki problem micanje "TITA" iz Banskih dvora. Pa Tito je bio predsjednik Jugoslavije, a ne Hrvatske, stolovao je u Beogradu, a ne Zagrebu, zatvarao je i ubijao uglavnom hrvate. Slažem se i treba uvijek isticati da je Hrvatska nastala, ali ja uvijek najprije kažem na temeljima Domovinskog rata, a zatim i na temeljima antifašizma, ali to ne znači na temeljima TITOIZMA i KOMUNIZMA. Vrlo često je uspoređujemo s nekim istočnim državama, koje su prije nas ušle u EU. One su odavno razriješile s kominističkim nasljeđem i diktatorskim vođama, a mi se i dalje taremo tko je bio "Ustaša, a tko partizan". Nevidim Tita kao osobu koja mora stajati negdje kao zaslužna za modernu i dermokratsku Hrvatsku državu. Uperimo poglede prema naprijed i primimo se posla da Hrvatski narod može živjeti bolje i da se mladi ne iseljavaju u svijet kao što su se iseljavali dok je vladao TITO.
    8 57% 6
  • mikimause mikimause

    26.02.2015 u 23:01h

    Ako se gospodji gadi Titova bista, trebala bi joj se gaditi i Titova fotelja i Titova palaca u koju se uselila. Neka se useli u Tudjmanovu palacu sto joj je on sagradio. .. Oh, pardon, takva ne postoji.
    5 100% 0
  • Robinzon

    27.02.2015 u 08:13h

    Što se to mi bakćemo oko jednog poprsja.Trebamo se ugledati na ISIL-ovce.Uništavaju spomenike stare preko 3000 godina, jer su to spomenici nevjernika.Zato malj u ruke i udri po bisti.Zašto bi u tom pogledu ISIL-ovci od nas bili uspješniji.Tko više skulptura razbije taj je bolji?
    4 100% 0
  • gasparini.arte gasparini.arte

    29.12.2016 u 19:04h

    Zlvia drug tita
    0 0% 0
  • ranko75 ranko75

    10.02.2016 u 09:46h

    Oni koji laju na Tita upravo takvi su docekivali Hitlerovce sa cvijecem, to cvijece hitlerovcima je vase lice i nalicje, vase srce i dusa, a oni sto su dosli iz cijelog svijeta ispratiti i pokloniti se djelu i liku Tita su slika drugog svijeta koji vi mrzite isto tako kako i on mrzi vas.Vi ste ocito u manjini,ali ste agresivniji. Mozgovo svih tih drzavnika koji su dosli odati pocast Titu su kvalitetni mozgovi, jer je nemoguce da u glavama svih drzavnika,kraljeva i drugih uglednih ljudi budu mekinje.Vasi mozgovi koji misle suprotno od njihovih su mekinje, i to trule mekinje. Zato i mislite da je Tito zlocinac.
    1 100% 0
  • boze.bili boze.bili

    08.05.2015 u 23:19h

    titovoj bisti nije mjesto na pantovčaku vrlo jednostavno jer je zločinac
    1 100% 0
  • Tomašević

    25.03.2015 u 15:50h

    Prilično dobro, Zvonimire: No o borbi hrvatskog naroda za svoju državu, a ne samo o rado spominjanim griješkama na tom putu, morate još puno na-učiti
    0 0% 0
  • unbekant unbekant

    25.03.2015 u 09:54h

    Titovoj bisti ni je mjesto na Pantovcaku,zato sto su ustase dosle na vlast,sad samo treba cekati da i u Njemackoj pobjedi desnica na izborima i Hitler ce biti okacen na svaki zid javnih objekata………..
    0 0% 0
  • Josip M

    12.03.2015 u 11:57h

    Inače sa ovime ću se odmah složiti. Zaključno, slobodno tržište se ne može razvijati bez zdravih demokratskih korijena. Jer ako ljudi ove zemlje nisu spremni poštivati međusobne slobode, onda slobodno tržište ne može funkcionirati. Ideološke podjele su indikator kako veliki postotak građana slabo poznaje i želi slobodu. Rasprava o crvenima i crnima jest veliki indikator ideološke konfuzije u kojoj se nalazi hrvatsko društvo.
    1 100% 0
  • Josip M

    06.03.2015 u 12:54h

    Nije prošlo tako dugo vremena odkada je prijedsjednica RH Gospođa Kolinda Grabar kitarović, pozivala na slogu i zajedništvo svih hrvatskih građana.Sa ovim riječima,Vi ste moji savjetnici Vi ste moja savjetna hrana.A ja Vaš put u budućnost.I što se je dogodilo,opet podjela građana,radi Titove biste,ni jedna bista nas ne može izvući iz krize,zaposliti ljude,nahraniti gladne,po dječjim vrtićima i raznim školama i domovima.Ali eto neki nam žele izmjenjiti povjest,mjenjajući imena trgova i ulica,banova i drugi hrvatski velikana.. te sakrivanjem bisti,danas je to Titova,već sutra bi to mogla biti Tuđmanova ili nekog drugoga.Jednostavno po volji kako se kome hoće.
    1 100% 0
  • mvalid11 mvalid11

    28.02.2015 u 18:48h

    Čitam ovaj članak, po mom mišljenju vrlo dug, predug jer sve što je pisac htio reći moglo je stati u nekoliko suvislih rečenica. I opet interpretacije povijesti na isti način kao prije pedesetak godina, samo s drugim predznakom. I očito se iz teksta može iščitati jedna mali ili možda velika greška. Ako su nacizam, fašizam i komunizam stavljeni u isti koš ne kužim kako se uporno zaboravlja da i kapitalizam i svi njegovi pojavni oblici također spadaju u isti taj koš. Ako ćemo brojiti žrtve svakog od tih pojavnih oblika onda mislim da kapitalizam ima vodeće mjesto jer najdulje traje, za sada mu se ne vidi kraja a svakog dana uništava nebrojene živote, možda ne u konentracijskim logorima ali na fini prikriveni način njegove posljedice su dugotrajne. I još mali osvrt na prozivanje pojedinaca koji su se spletom određenih okolnosti izdigli iz mase i postali prepoznatljivi i koje se izjednačuje s omraženim sustavima i ideologijama. Hoće li konačno netko početi objašnjavati povjest na način da nprHitler nije = nacizam nego da je to samo jedna osoba iza koje su djelovale stotine tisuća i milijuni nacista, mnogi od njih nikad nisu osjetili ruku pravde a za sva zlodjela nacizma krivi se samo Hitlera. Isto je s fašizmom, za sve je kriv Musolini, baš smješno, što bi jedan Musolini mogao učiniti da nije bilo mase koja je podržavala fašizam. I Staljin ništa ne bi mogao učiniti sam, koliki milijuni njegovih poltrona je radilo zločine. Zbog svega toga, dođe mi smješno kad se ljudi napale samo na jednu osobu i hoće od njega napraviti Pedra koji će im za sve što ih u životu muči biti kriv. Po meni su veći krivci oni koji su znali da se zla događaju ali zbog svojih osobnih interesa, svog lošeg karaktera ili nekog drugog razloga nisu se suprotstavljali nego su učestvovali bilo aktivno ili pasivno u činjenju zla. Ni Hitler ni Musolilni ni Stalajin ni sve ostale osobe porjeklom iz drugih zemalja svijeta za koje se danas tvrdi da su zločinci nisu nikli na tlu Hrvatske. Zato s određenim odmakom možemo drugačije komentirati posljedice njihovih djelovanja i djelovanja režima, ideologija pokreta kojima su bili na čelu. No puno je teže ocjenjivati sve ono što se kroz povijest događalo na tlu Hrvatske. Ako prihvatimo činjenicu da je Tito bio najveće zlo Hrvatskog naroda kao što se danas često voli govoriti, onda su to vrlo slabe i nekompletne ocjene. Jer i u Hrvatskoj nikakvi Tito ne bi mogao sam ništa učiniti da nije bio podržan od mase. Tito, pa tako ni jedan čovjek na ovoj kugli zemaljskoj i da je htio nije mogao učiniti toliko zločina koje mu se pripisuje, sam. I opet , čak i oni koji sebe smatraju da su vrli povjesničari, sociolozia i razni drugi "stručnjaci" koji pokušavaju uvjeriti ljude da je za sve kriva samo jedna osoba, nemaju dovoljno volje ni hrabrosti a često ni najosnovnijeg znanja da realno ocijene, komentiraju, kritiziraju i optužuju. Lome se koplja, sukobljavaju se nepomirljivi stavovi ali malo je toga realno u svemu tome. Ako je Tito kriv onda mislim da veću krivnju imaju svi oni koji su djelovali u skladu s njegovim stavovima, inicijativama, naredbama... Onda ni jedan general ni jedan član partije ni jedan član bilo koje institucije koja je bila u funkciji Titove politike nije nevin. Mislim da su svi oni još više krivi od njega jer da nije bilo takvih ljudi u Titovom okruženju, on sam kao pojedinac ne bi mogao učiniti ništa značajnoga. Zbog svega što sam ovdje napisala moje je mišljenje da je u Hrvatskoj jako malo ljudi, ako uopće ima netko tko je bez grijeha i može suditi bilo kome na način linča i da bi se svi trebali sjetiti Isusovih riječi "Tko je bez grijeha nek prvi baci kamen". Vrlo poučna ali istovremeno i teška rečenica jer nas vodi u razmišljanje prvenstveno o sebi samima koliko je svaki pojedinac dostojan suditi drugome. Hrvatska je mala zemlja, još manja kad se pogleda broj stanovnika a umjesto zajedništva podjele među ljudima su sve veće i veće. Nažalost ni oni koji su izabrani da "vode" nisu dostojni prvi baciti kamen iako to bez imalo grižnje savjesti čine i dapače tim postupcima samo još više razjedinjuju ljude i zbog svojih osobnih interesa skrivaju ili prešućuju prave probleme s kojima se ova napaćena zemlja suočava. Mislim da dok masa ne shvati i ne prihvati činjenicu da ni Pavelič ni Tito ni Tuđman ni bilo koji još živući političar ili vlastodržac nije jedini krivac za neko zlo koje mu se pripisuje već su to samo pojedinci koje je masa prepoznala kao istaknute pojedince skrivajući iza njihovih imena i ličnosti svoje prikrivene nagone, želje, porive, ... U Hrvtskoj će biti sretne tek one generacije koje će sve što se kroz povijest događalo i sve osobe koje su u tome kao istaknuti pojedinci sudjelovali moći prihvatiti kao činjenicu da je to povjest iz koje treba učiti, ne po direktivama nego koristeći vlastitu pamet, ne stidjeti se ni jednog djelića povjesti ili nešto bezgranično veličati nego realno procijeniti i biti ponosan da imamo povijest. Za svakom žrtvom s bilo koje strane treba žaliti i nastojati da se to ne ponovi ali ništa ne treba skrivati, brisati, zabranjivati, izbacivati, devastirati jer destruktivno se ponašaju samo barbari a mislim da hrvatski narod nije barbarski narod.
    2 67% 1
  • dximtr

    28.02.2015 u 18:37h

    koga zaboli više za tog zločinca?
    0 0% 0
  • ante.matos.7 ante.matos.7

    28.02.2015 u 16:03h

    Dok je mesnica radila u dražicama tito je bio u svakoj prostoriji
    0 0% 0
  • templarius templarius

    28.02.2015 u 11:16h

    Gospodin Despot ne zna bolje. Zalim stoi ovaj clanka nije ogranicen na pretplatnike. No cim je tema marsal dopustate pljuvanje istog pred cijelom nacijom. Kad i ako ikad ijedna vlast nakon Tita doprinese blagostanju koje je vladalo u njegovo vrijeme prihvatiti cu ove nebuloze koje sjor Despot, na veliku radost ocajnih nacinalista i mrzitelja svega sto je dobro bilo u SFRJ, baca pred nas. No to ce ibiti NIKAD!!! Zalim vas gospodine Despote i sve one koji vama vjeruju... nakon rata skoro svi koji su suradjivali sa okupatorom bili su kaznjeni za svoja zlodjela... ustaski rezim je bio fasisticki, gori nego sto je vladavina Tita i komunizma u sfrj ikada bila... dapace, stvarala su se radna mjesta, radnici su imali veca prava... sve je funkcioniralo puno bolje nego to danas funkcionira. Na veliku zalost vas nacionalista i nazovi domoljuba, najveca nesreca koja je ikada zadesila hrvatsku nije bio Tito, vec HDZ . Znam da je vama to tesko priznati, ali bez obzira koliko lazi sjor Despot napise nece vam to pomoci da izmjenite pravo stanje stvari. Za vrijem Tita bolje se zivjelo nego sto cemo ikada zivjeit pod vlascu bilo kojeg "domoljuba" iz HDZ-a ili njima slicnih nacionalistickih stranka. Titu je mjesto na Pantovcaku jer se radi o velikanu nase povijesti i vodji otpora svih naroda i narodnosti bivse Jugoslavije, a ne zlocincu... Tko ce istraziti zlocine koje je domoljubna vlast ucinila u vrijeme svoje vladavine? Ako su zlocini pocinjeni u ime Hrvatske onda ih se ima oprostiti i ako treba i uljepsati... iste tonove Koje ovdje citam i komentare Koje ovdje pratim, Naci cu i u Srbiji... i tamo su cetnici odnedavno postali osloboditelji i borci za bolje sutra, kao sto to ovjde postaju ustase... to postaju zu pomoc ljudi kao sto je Despot i ekipa oko njega... zalim vas!!!
    6 100% 0
  • istri istri

    27.02.2015 u 21:48h

    NJEMU JE MJESTO UZ TUDZMANA; NJEGOVI SU UBIJALI I BACALI U JAME . KOGA? OD DRUGOGA SU KRALI. koga? one Koje se danas djele i pluvaju jedan na drugoga !
    0 0% 0
  • istri istri

    27.02.2015 u 21:25h

    danas skidaju drugima sutra budu drugi njima, to je zakon PRIRODE jer priroda te cini kulturnim ili nekulturnim. u mom gradu bilo je mnogo Toga pocev od rimskog doba neko je to sve unakazijo i razbijo sadadrugi njih sutra drugi njih.ITD---ITD ITD:
    2 100% 0
  • NenadNikolicZagreb NenadNikolicZagreb

    27.02.2015 u 18:17h

    Na žalost ne bih se složio. Tito je trn u oku velikosrbima. Jer je ukinuo njihovu dinastiju Karađorđevića i zabranio im povratak u zemlju uzevši im svu imovinu. Jer su Beograd oslobodili hrvatski partizani i u njemu kao i danas ostali. Jer je bilo u Titovoj Jugoslaviji pet predsjednika vlade (Saveznog izvršnog vijeća) Hrvata a samo jedan Srbijanac. Jer je Hrvatska ostala industrijski i kulturološki dominantna republika unatoč svih ulaganja u "nerazvijene". Jer je bio svjetski priznat i poznat državnik. I sad tu velikosrpsku propagandu čitamo u Večernjem listu. Tito je bio i Hrvat i katolik, to nije nikada krio. Ideološki otišao je na ljevicu, ali Hrvati su i tako osnovali Komunističku partiju boljševika još za vrijeme Oktobarske revolucije, dok su Srbijanci zatucano slijedili obiteljski nasljedno ludog kralja Aleksandra. I na kraju, Francuzi nikad neće izbaciti slike i statue Napoleona Bonaparte, jer iako je izgubio 600.000 vojnika samo na pohodu na Rusiju donio je ogromne promjene u Europi. I Tito je iz zaostale Jugoslavije učinio zemlju s najbržim ekonomskim rastom i zemlju vođu trećeg svijeta. Naravno, iako nije osobno naredio ubijanje zarobljenika, već postoje naredbe o tome da se to ne smije desiti, a desilo se i on nije djelotvorno reagirao, kriv je po zapovjednoj odgovornosti. Ali u ratnom i političkom košmaru, osvetnički nastrojenim žrtvama i nakon ubijanja desetke tisuća Srbijanaca 1944. godine teško je bilo imati drugih rješenja. Danas iz vremenskog odmaka možemo filozofirati, ali što da je došlo do vojnog udara, ubili Tita i sve preuzeli Srbijanci i zaboravili na partiju i vratili kralja? Gdje bi mi danas svi bili?
    8 100% 0
  • Kristijan Krkač

    27.02.2015 u 11:11h

    Kak god bilo pitanje je jednostavno - kak to da je bisti totalitarnog zločinca bilo mesto na Pantovčaku za Tuđmana, Mesića i Josipovića, a sad odjednom nije za vreme Grabar Kitarović, ili ukratko, za vreme Franje da, a za vreme Kolinde ne? Kaj se to promenilo? Ili je Broz postal veći zločinac, ili je napokon na vlasti netko tko nije bil komunist; ili HDZ nije ista stranka? Jedino kaj je činjenica jest da je Franjo bil komunist, a Kolinda nije? To da je Broz manje ili više zločinac, kao i to da je HDZ druga stranka čini se besmislenim dokazivati. U prvom slučaju besmisleno je jer leševa nema ništ više danas nego prije 15 let, a u drugom slučaju besmisleno jer je tak nekaj nemoguće dokazati u slučaju kad je najmanje 80% članstva ostalo isto. Ukratko, netko tu mulja i to gadno. Pitanje je tko i zakaj?
    0 0% 0
  • furest furest

    27.02.2015 u 08:42h

    Titio je one koje su ga podrzavali u diktaturi bogato nagradjivao privilegijama i oni ta vremena ni danas nemogu prezaliti ,problem je nas da ti i danas formiraju javno mjenje i vlast jer takvi sloj ljudi se uvijek trudi biti oko vlasti a njima nije bilo do nacije ili naroda ili vjere morala ni onda kao ni sada , (oni i sada prikriveno govore , pa sta ako je dao ubijati , ako je bio diktator , jer nemaju morala )
    0 0% 0
  • Robinzon

    27.02.2015 u 08:13h

    Što se to mi bakćemo oko jednog poprsja.Trebamo se ugledati na ISIL-ovce.Uništavaju spomenike stare preko 3000 godina, jer su to spomenici nevjernika.Zato malj u ruke i udri po bisti.Zašto bi u tom pogledu ISIL-ovci od nas bili uspješniji.Tko više skulptura razbije taj je bolji?
    4 100% 0
  • antun sklepic antun sklepic

    27.02.2015 u 05:49h

    mislim da je ovo promašena tema,pitanje bi trebalo biti zašto ne odgovraju ljudi koji su stvarali ovu državu a onda je opljačkali tako da je za njima ostala sama pustoš,a što je najbitnije još uvjek šeću našom zemljom ljudi koji su počinili teške zločine i sa naše i njihove strane dok se to ne raščisti nema nam napretka.
    6 100% 0
  • HISTORIK HISTORIK

    27.02.2015 u 01:43h

    Ako je Tito bilo zločinac zašto se onda njegova bista s Pantovčaka seli u neki muzej ili Kumrovec, umjesto da se uništi i da se uništi i Kumrovec. Kako je moguće bistu jednog zločinca seliti u muzej, za koga da se ta bista izlaže, bista jednog zločinca. Zašto onda postoji Kumrovec s njegovim kipom, kipom jednog zločinca. Zar to nije određeni paradoks. Tvrditi da je veliki zločinac, a opet biti obziran i staviti bistu u muzej ili Kumrovec gdje se nalazi njegova rodna kuća koju dolaze posjećivati tisuće ljudi i organiziraju se školske ekskurzije iako je to tkz sada "etno selo". Jako čudno.
    6 100% 0
  • mikimause mikimause

    26.02.2015 u 23:01h

    Ako se gospodji gadi Titova bista, trebala bi joj se gaditi i Titova fotelja i Titova palaca u koju se uselila. Neka se useli u Tudjmanovu palacu sto joj je on sagradio. .. Oh, pardon, takva ne postoji.
    5 100% 0
  • skupiduša skupiduša

    26.02.2015 u 22:08h

    Pišite i pričajte što god hoćete, ne možete izbrisati povijest i ulogu Tita, možete mijenjati udžbenike, blatiti, lagati, ali svijet zna i Bog zna njegove vrijednosti.
    5 45% 6
  • B Kosa B Kosa

    26.02.2015 u 19:03h

    ja se slazem sa jednim povjesnicarom koji je napisao za tita."jos sa sigurnoscu neznamo tko je bio taj ostapler, znamo daje bio zlocinac, lazov i prevarant. Lagao je svima. Ni jedan svjetski drzavnik nije bio bogatiji od tita. imao je svoja odmaralista lovista brod vlak. imao je blizu 40 vozila veliki vozni park. Sva ta vozila su bila specijalno izdanje a mnogi mu radnici nisu se mogli dovoljno najest
    8 73% 3
  • matija emanović matija emanović

    26.02.2015 u 18:45h

    Tekst nisam pročitao, ali žena mi kaže da je već bole ruke od brisanja prašine. Pa tko će brisati prašinu i sa biste, pa imaju valjda pametnijega posla. A vjerojatno je i od gipsa, pa se može razbiti. Pu savganje, pa usisivač se može pokvraiti. Pa takovih figura ima koliko hoćeš. Čitav Jakuševac je poslije 91 bi pun slika koje su mogle i zapaliti grad.
    0 0% 0
  • Mediterraneo Mediterraneo

    26.02.2015 u 18:12h

    ja se nadam da ga kolinda nije mislila preseliti u visoku.
    0 0% 0
  • Mediterraneo Mediterraneo

    26.02.2015 u 18:11h

    mozda tile nebi ni volio biti na pantovcaku
    0 0% 0
  • Mediterraneo Mediterraneo

    26.02.2015 u 18:09h

    ako zelis da ga izvadis prvo mora da ga stavis.
    0 0% 0
  • zvonar4 zvonar4

    26.02.2015 u 17:50h

    Neznam dali smo mi toliko čudan narod ili nas političari i novinari filaju s nebitnim temama radi odvraćanja pozornosti s bitnih životnih tema. Kao prvo neznam zašto je toliki problem micanje "TITA" iz Banskih dvora. Pa Tito je bio predsjednik Jugoslavije, a ne Hrvatske, stolovao je u Beogradu, a ne Zagrebu, zatvarao je i ubijao uglavnom hrvate. Slažem se i treba uvijek isticati da je Hrvatska nastala, ali ja uvijek najprije kažem na temeljima Domovinskog rata, a zatim i na temeljima antifašizma, ali to ne znači na temeljima TITOIZMA i KOMUNIZMA. Vrlo često je uspoređujemo s nekim istočnim državama, koje su prije nas ušle u EU. One su odavno razriješile s kominističkim nasljeđem i diktatorskim vođama, a mi se i dalje taremo tko je bio "Ustaša, a tko partizan". Nevidim Tita kao osobu koja mora stajati negdje kao zaslužna za modernu i dermokratsku Hrvatsku državu. Uperimo poglede prema naprijed i primimo se posla da Hrvatski narod može živjeti bolje i da se mladi ne iseljavaju u svijet kao što su se iseljavali dok je vladao TITO.
    8 57% 6
  • josip2505 josip2505

    26.02.2015 u 17:37h

    Tito smatrase odgovornim za smrt oko Million zrtava. Pitam vas jeli takome zlocincu mjesto na pantocaku.
    12 80% 3
  • Ivan_123 Ivan_123

    26.02.2015 u 17:33h

    Slažem se, i Tito i Ante su bili zlo. No dugo vremena će nam još trebati da shvatimo da je i Tuđman bio zlo koje je snašlo naš narod!
    2 22% 7
  • josip2505 josip2505

    26.02.2015 u 17:23h

    Zato jer je zlocinac!!!
    16 84% 3
Pregledaj sve komentare