Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Moć životne energije

Evo kako ćete popraviti pamćenje!

Objava 03. veljače 2015. 0 komentara 2250 prikaza
foto: Thinkstock
foto: Thinkstock
Kako popraviti pamćenje

 

„Nikada nemojte brkati znanje s mudrošću. Prvo vam pomaže da preživite, a drugo da živite.“

Sandra Carey

Jednom kada savladamo kontrolu disanja i meditaciju, trebali bismo početi raditi na buđenja svoje potisnute vitalne energije koja nam može otvoriti vrata da pozitivno djelujemo na sve aspekte svoga života. 

Pitamo se možda „a čemu sve to?“

Vrijeme je da shvatimo tko smo i koje tajne moći i snage nosimo u sebi. Kada se rodimo ne znamo za sebe, ovisimo samo o svojim roditeljima ili starateljima i treba nam vremena da se postavimo na noge, prohodamo, povežemo se sa zemljom i progovorimo kako bismo iskazali svoja htjenja. Brzo shvatimo kako imamo fizičko tijelo kojim vladamo, upravljamo i s vremenom, bilo svjesno ili nesvjesno, razaramo.

I tako život teče i mi zajedno s njim dok se jednog dana ne zagledamo malo dublje u svoje oči za koje se kaže da su ogledalo duše. Pokušavamo izmamiti radost, vedrinu i osmjeh iza svojih kapaka, ali nailazimo na tajanstveni otpor i neobjašnjivu tugu.

Ponekad nam se čini da smo umorni od života, iskustava, briga i svega što se priča da moramo naučiti ovozemaljskim življenjem te da na taj način evoluiramo i duhovno rastemo.

Sve to nije ništa dok se ne dogodi trenutak kada se malo „zagubimo“. Krenemo u sobu, pa se vračamo dva – tri puta, ali ne znamo po što smo krenuli. Ili ključeve od auta sumanuto tražimo i kopamo po jaknama, torbama, ladicama – a u glavi pravi kaos jer „tko bi se više sjetio što smo jučer nosili?“ Pa onda poneke stvari kao da su dobile noge. Tražimo danima neku važnu knjigu, (kao da bez nje život nema smisla), a onda iz čistog mira nam „bljesne misao“ - pa knjiga je već tjednima posuđena prijateljici!

Ponekad počinjemo sumnjati da nam netko „pretumbava“ stvari po kući jer ih ne možemo naći, zatim one „isplivaju“ na mjestu na kojem nikada nisu bile. „HMMMM“.

A sve je to zbog „zuba“ – zuba godina, rekli bi naši stari. Tek tada nastaje panika što se to zbiva s našom sviješću. Pa se pitamo :“Da li je to senilnost, zaboravljivost ili dekoncentracija?“ Nekada se tješimo kako nam je mozak prebukiran informacijama i brojnim brigama pa zbog toga mnoge svakodnevne radnje obavljamo automatski. Svakako smo zabrinuti  što se ponašamo poput „zombija“.

Nitko još nije u potpunosti shvatio elektrokemijsku aktivnost mozga koju mi zovemo svijest , a niti promjene koje se događaju u njemu kada dolazi do ekstaze i raznih drugih osjećajnih udara. Jedno je jasno, kada dolazi do zaboravnosti i pada koncentracije, tada se počinjemo ozbiljnije zabrinjavati  i tražiti pravo rješenje za otklanjanje te mentalne barijere.

O tom problemu postoji zanimljiva teorija koju psiihosomatika tumači na poseban i zanimljiv način.

Zaboravljivost

Ako neprestano nešto zaboravljamo,  to može biti znak da bismo trebali odustati od analize nekih bivših situacija s kojima smo opsjednuti, a to nas iblokira i da duhovno napredujemo. Često su to doživljaji iz prošlosti koji nas sprečavaju da budemo slobodni. Uvijek se ponovo „kvačimo“ za te bivše traume i na taj način gubimo puno mentalne energije. Zato je važno svjesno se opustiti, ne opterećivati se prošlošću, živjeti u sadašnjem trenutku, (znači OVDJE i SADA). Dobro je otvoriti se izazovu života gdje svaki dan nudi nova i čudesna iskustva.

Kada uistinu zaboravimo traumatičnu prošlost, više nećemo biti zaboravni jer je simptom ispunio svoju svrhu.

Mali korisni savjeti

Ako se nismo našli u ovoj teoriji možemo krenuti u eksperimentiranje i otkriti način kako si popravili koncentraciju, manje zaboravljati i misli bolje fokusirati.

Djelotvorni napitak

Navodno praznine  u pamćenju mogu nestati ispijanjem čaja od preslice i čestoslavice. Pomiješa se po žličica od svakog, prelije vrućom vodom, nakon 10 minuta se procijedi i preporuča se piti dvije šalice dnevno. Nakon dva tjedna koncentracija se fascinantno popravlja.

Namirnice za poboljšanje rada mozga

Postoje namirnice za bolji rad mozga koje bi trebalo svakodnevno konzumirati ako želimo popraviti koncentraciju i odgoditi proces starenja.

Među takve namirnice spadaju orasi, kava, crna čokolada, borovnice, banane, naranče, avokado, špinat, mrkva, losos i plava riba.

Nešto što je dosta bitno za vitalnost mozga je obavezno doručkovati i to voće i žitarice.

Foto: Thinkstock

Neka istraživanja upućuju da čitanje, enigmatika i društvene igare imaju izvanredan učinak na očuvanje pamćenja i svježinu mozga čak i u starijoj dobi.

Resetiranje uma

Zbog opterećenja poslom dolazi do umora i smanjenja koncentracije pa je zbog toga zgodno povremeno "reprogramirati um". Kao što treba računalo ponekad resetirati tako je potrebno i našem umu dozvoliti svakodnevni predah od nekoliko minuta.

Zatvorite oči, duboko i opušteno dišite, u glavi vizualizirajte prazan ekran, isključite sve glasove, fokusirajte se  i ne razmišljajte o ničemu. Možda će na početku biti teško bez misli, ali s vremenom ćete početi uživati u tom stanju.

 

"Da bi održali mozak vitalnim uz pravilne prehrambene navike važna je redovita tjelovježba, zdrav san i živjeti što manje stresno."

Nešto više o tajnovitosti mozga pogledajte ovdje:

Kako funkcionira naš najmisteriozniji organ - mozak

 

Foto: Thinkstock

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.