Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Moć životne energije

Kako postati i ostati dugovječan i vitalan – tibetanske vježbe pomlađivanja

Objava 28. siječnja 2014. 0 komentara 404 prikaza
foto: thinstock
foto: thinstock
kako postati dugoviječan i vitalan

 

Istinska priroda čovjeka je težnja za ljubavlju i cjelovitošću, a istovremeno za vječnom promjenom koja bi trebala kulminirati u idealan život. Što to uopće znači? Dobar i isplativ posao, imati savršenog partnera i naravno biti zadovoljan sa sobom, svojom pojavom. Većina sanjari o bezbrižnom i laganom bivstvovanju uz što manje truda, odnosno uz minimalno ulaganje životne energije. Neki smatraju kako se rađamo s određenom količinom vitalne energije koju, kada potrošimo starimo, venemo i lagano nestajemo.

Susrela sam u životu dosta starijih osoba, čak 80 i 90 godišnjaka koji su bili vrlo vitalni i veseli ljudi. Primijetila sam kod njih veliku dozu optimizma i radosti. Svaka njihova riječ odisala je pozitivnom vibracijom bilo da su pričali o poznanicima ili situacijama iz svog života. Osim toga svi su bili uključeni u neku aktivnost poput planinarenja, hodanja ili svakodnevne tjelovježbe. Oni su mi model ponašanja koji u potpunosti podržavam. Ubrzo sam shvatila kako nije bitna samo vanjska ljepota već vedrina i čistoća duha. To je najvažnija formula za dugovječnost.

Međutim ipak se sve stalno vrti oko izgleda. Mnogi su opsjednuti ljepotom i savršenstvom. Ustvari, ne poznam niti jednu osobu koja kad – tad nije bila opterećena svojom fizionomijom. I muškarci i žene, svi koji su imalo svjesni svog tijela, žele djelovati dobro i zgodno.

Zna se od pamtivijeka, ako je netko lijep, šanse da nađe partnera (curu, dečka) veće su nego kod prosječnih osoba. Da ne govorim o poslu i prvom dojmu (intervjuu) koji je najvažniji.

Kasnije, kada je tijelo puno iskustava i životnih utisaka i kada postane mudrije, tada počinju „vrtuljiti“ razne misli, a cilj je jasan „kako postati dugovječan i vitalan“. Tada počinjemo kopati po literaturi, skupljati informacije, zapisivati recepture jer svi smo sigurni da postoji „eliksir mladosti“.

Na primjer, meni se to počelo „motati“ po glavi vrlo rano, negdje s dvanaest godina pa sam napravila  piramidu od kartona. Pročitala u jednom časopisu da je potrebno držati vodu ispod nje te je ona poput eliksira za dugovječnost. Još uvijek je pijem, ne baš redovno kako bi trebalo, a može se koristiti i kao tonik za lice. Sigurna sam kako je to djelotvorno, jer su  i eksperimenti pokazali, ako se drži voće ispod piramide, ono samo dehidrira.

Moje tijelo je oduvijek težilo za pokretom pa sam ga slušala i davala mu potporu. Nekad je to bila gimnastika, zatim pilates, klizanje, tenis, yoga,a sada zumba i salsa. Uvijek nakon toga osjećala bih se ispunjena i vesela.

Ako nas nešto zanima, onda nam priroda uvijek smjesti da dođemo do samog  izvora , odnosno pravih informacija. Kada sam naletila na knjigu „Fontana mladosti” – tibetanske vježbe pomlađivanja od Petera Keldera, bila sam presretna i kao da sam pronašla neki izgubljeni dio koji sam dugo tražila. Zadnjih 20 godina svakodnevno prakticiram te vježbe, ponekad brže, a nekad sporije, a to ovisi uglavnom o mom raspoloženju i vremenu koje mi je na raspolaganju.

Fontana mladosti- tibetanske vježbe pomlađivanja

Postoji samo jedna mogućnost da otkrijete djeluje li tih pet vježba na vas, a to je da ih iskušate. Sve što je potrebno je da vježbate pet vježba svakog dana. U početku 3 puta svaku vježbu, a zatim se postupno povećava do 21 put .

Disanje također ima veliku ulogu, te bi ono trebalo biti duboko i u pravilnom ritmu. Kada dišemo, dopuštamo tijelu da prima čistu kozmičku energiju koja je najveće dobro života.

Svakako je važno pri svakoj vježbi ponavljati odgovarajuću jasnu pozitivnu afirmaciju.

Ove vježbe služe isključivo tomu da tijelu vrate vitalnost, mladost i zdravlje. Uključujući i pozitivno duhovno stajalište i motivaciju, postupno ćete se osjećati mlađima i zdravijima. Tibetanske vježbe, vaše fizičko, emocionalno, mentalno i duhovno tijelo, spajaju u jednoj točki, te će vas izvesti na put jastva kojemu svi težimo .

 

Izvor: Biserka Blašković, Hareom

 

 

PRVI RITUAL

Prvi ritual izvodi se samo zato da se poveća brzina okretanja vrloga. Trebate stati ravno i raširiti ruke, paralelno s tlom. Zatim se okrećite oko sebe. Okretati se morate slijeva nadesno u smjeru kazaljki na satu.

DRUGI RITUAL

Nakon prvog rituala slijedi drugi koji još više pobuđuje sedam vrtloga. Ispružite se na podu licem prema gore (tako da gledate prema stropu). Ruke ispružite duž tijela i položite dlanove na pod sa skupljenim prstima. Zatim podignite glavu s poda i privucite bradu na prsa. Istovremeno podignite noge u okomiti položaj. Leđa ostaju potpuno na podu. Ako možete, povucite noge iznad tijela dalje prema glavi. Koljena nipošto ne smijete savijati, cijelo vrijeme moraju ostati ispružena.

Ako vam je naporno, kod dizanja i spuštanja nogu možete ostaviti savijena koljena

TREĆI RITUAL

Neposredno nakon drugog rituala slijedi treći. Kleknite na pod, uspravite tijelo, a nožne prste istegnite. Ruke stavite sa strane na mišiće bedara. Glavu i zatiljak zatim sagnite prema naprijed i povucite bradu na prsa. Potom povucite glavu i zatiljak oprezno prema natrag – samo do granice ugode – istodobno se izvijajući prema natrag, oduprite se rukama o bedra ili zdjelicu. Nakon toga vratite se u izlazni položaj i ponovite ritual.

ČETVRTI RITUAL

Četvrti ritual može se na početku činiti teškim, no vrlo brzo postaje jednostavan kao i ostali. Sjednite na pod. Noge ispružite ravno prema naprijed s razmaknutim stopalima oko 30 cm. Tijelo neka vam bude uspravno, a dlanove položite na tlo pokraj stražnjice. Tada privucite bradu na prsa. Zatim glavu spustite prema natrag istodobno podižući tijelo tako da se koljena saviju, dok ruke ostaju ispružene.

Trup s natkoljenicama treba činiti ravnu liniju, paralelnu s tlom. Ruke i potkoljenice okomite su prema tlu. U tom položaju – bez zaustavljanja daha – napnite svaki mišić u tijelu.

PETI RITUAL

Kada radite peti ritual licem se okrenite prema tlu. Oslonite se na ruke, s dlanovima na tlu i savijenim nožnim prstima. Šake i stopala trebale bi biti udaljene oko 60 cm jedne od drugih, a ruke i noge ispružene. Počnite rukama okomito prema tlu i savijenom kralježnicom tako da tijelo visi. Nakon toga nagnite glavu prema natrag koliko možete, savijte tijelo u bokovima i podignite ga tako da čini okrenuto “V”. Istodobno bradu pomaknite prema naprijed i privucite je prsima. Vratite se u početni položaj i ponovite.

Napomena: prije provođenja bilo kakvih vježbi (pa tako i ovih) posavjetujte se s liječnikom.

Afirmacije

Prvi „tibetanac

Ja sam lakoća, svijetlost, ljubav, smijeh.

Ja sam blistava sila života.

Moja energija teče slobodno i otvoreno.

 

Drugi „tibetanac

Živim svjesno iz svoje sredine.

Osjećam se povezano sa svojim tijelom.

Pazim na poruke svog tijela.

 

Treći „tibetanac”

Otvaram se ljepoti života.

Bezgranična energija struji kroz moje tijelo.

Otvaram se svojoj vlastitoj ljepoti.

 

Četvrti „tibetanac”

Izražavan svoju svijest preko svog tijela.

Energija oživljava svaku stanicu mog tijela.

Moje znanje i djelovanje su u ravnoteži.

 

Peti“ tibetanac“

Moje je tijelo lijepo i gipko.

Osjećam svoju vitalnost i uživam u njoj.

Ja jesam i ostajem mlad i dinamičan.

 

Veselim se što ćete mi se pridružiti s vježbama, koje će vas učiniti vitalnijima, ispunjenima i pokrenut će u vama proces pomlađivanja.

 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.