Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Moć životne energije

Zašto se držimo "spigano" i kako to popraviti

Objava 09. prosinca 2014. 0 komentara 1450 prikaza
foto. folio
foto. folio
zašto se držimo spigano i kako to popraviti

                                    

" Tko misli da nema vremena za vježbe, prije će ili kasnije imati vremena za bolest." Edward Stanley

Navirujem kroz prozor, promatram prolaznike, sunce im obasjava nasmiješena lica, kreću se uspravnog tijela i nefokusiranog pogleda i sve djeluje besprijekorno.  Nedugo zatim ogroman tamni oblak pokriva gotovo cijeli zagrebački svod. Svi se i dalje kreću, ali neki pognutog tijela, usporenog koraka, pogleda spuštenog prema zemlji i lica iz kojeg je nestao prethodni sjaj.

Ah, to vrijeme, ne mogu vjerovati koliko djeluje na cijelo naše biće. Uostalom kako i neće kada smo mi mikrokozmos u makrokozmosu. Neke osoba postaju izuzetno osjetljive oko punog mjeseca, dok su druge metereopati pa imaju oscilacije raspoloženja uoči ciklona, anticiklona, promjena temperature i vlage u zraku i još su pod utjecajem mnogih vanjski i unutarnji faktora.

Kada je kišno i tmurno, mnogi bi najradije ostali u svojih zagrijanim „gajbicama“ gdje se osjećaju sigurno i zaštićeno.

Zadnjih mjeseci ili bolje reći godina sve je veći broj nezadovoljnih i frustriranih osoba, bilo da ih lupa financijska nesigurnost, emocionalna kriza ili zdravstveni problem. Sve se to očituje i na fizičkom izgledu pojedinaca koji pomalo gube interes za sebe, svoju fizionomiju, ne održavaju kondiciju, a time i ruše kvalitetu svog života. Obično tada tijela prestaju biti stabilna i uspravna, počinju se kriviti i savijati prema naprijed. Poznata je teorija o „govoru tijela“ putem koje će znalac odmah prepoznati misli i osjećaje osobe s kojom je u komunikaciji.

I sama sam često puta lovila sebe kako se nepravilno držim - zgurim i počinjem se uvlačiti u sebe. Jednog sam dana ipak postala svjesna kako na taj način štetim svojoj kralježnici i svim unutarnjim organima  jer su sputani u pravilnom funkcioniranju. Nakon toga počela sam prakticirati ispravno i pravilno držanje. Unatoč mom dugogodišnjem osviještenom  i kontroliranom držanju još uvijek sam imala osjećaj da sam „spigana“. Obratila sam se  vrhunskom, provjerenom  kiropraktičaru koji mi je otkrio koje su posljedice zbog  nepravilnog sjedenja, hodanja, spavanja pa čak i dizanje iz ležećeg položaja.

Sigurna sam da je kralježnica stup života i da je trebamo paziti, maziti (masaže), namještati. Pravilnim stavom – držanjem sve to možemo uspjeti i puno problema možemo izbjeći.

Pravilno držanje podrazumijeva da čovjekove uši, ramena i bokovi budu u istoj vertikali, a da oči budu savršeno vodoravne.  Samo tako mozak dobiva adekvatnu stimulaciju od mišića (posebno muskulature vrata i ramena koji sadrže najveći broj mehanoreceptora) od čega u velikoj mjeri ovisi njegovo funkcioniranje. A samim tim i zdravlje cijelog organizma te duži i kvalitetniji život.

Postoje yoga vježbe za kralježnicu koje se preporučuju preventivno kako se ne bi dogodila neka veća šteta koja bi zablokirala prirodan zdravi protok životne energije u tijelu. Svakodnevnim pravilnim vježbanjem razgibavamo zglobove i sprečavamo pojavu degenerativnog artritisa. Osim toga vježbama se povećava gipkost kralježnice, djeluju se na elastičnost mišića, a i popravlja se držanje cijelog tijela.

Kralježnica – drvo života

Zdravlje kralježnice i živčanog sustava osnova je zdravlja cijelog tijela. Kralježnica predstavlja drvo života. Mozak predstavlja korijenje, kralježnična moždina je deblo, a živci koji se iz moždine granaju predstavljaju granje i krošnju drveta života. Kako se svijest sabire iz osjetilnih i motoričkih živaca prema kralježničnoj moždini, te se uzduž kralježnice kreće prema tjemenu glave ona postiže sve veće stupnjeve integracije do stanja svijesti jedinstva.

Ako postoje blokade u živčanom sustavu, vitalna energija ne može slobodno teći i to onemogućuje poniranje u samu svijest i postizanja stanja cjelovitosti. Tada svijest ostaje lokalizirana na mjestu blokade. Stoga su vježbe djelotvorne kako bi potaknule protok energije i oslobodile blokadu.

Foto: thinkstock

Ako imate problem s leđima, kralježnicom ili vratom, a ne znate uzrok možda vam psihosomatski pristup razotkrije tajnu.

Leđa predstavljaju naš sustav životnog održavanja. Ako imamo problema s leđima znači da imamo osjećaj kako nismo podržavani. Većinom smo mišljenja kako nam podršku mora davati  posao, obitelj ili bračni partner. Istina je ipak drugačija, mi smo oslonjeni na svemir i na naš život. Moramo se „trgnuti“, sami smo se rodili, sami smo kreatori i najvjerojatnije da ćemo i sami napustiti ovu razinu.

Gornji dio leđa ima veze s osjećajem pomanjkanja emocionalne podrške. Muči vas nerazumijevanje  partnera, prijatelja ili šefa što vam ne daju dovoljnu podršku.

Srednji dio leđa povezan je s osjećajem krivnje i sa svime što je daleko iza nas. Možda se bojite pogledati u prošlost zbog toga što nešto skrivate pa to budi u vama nelagodu i bol.

Donji dio kralježnice može biti povezan s financijskim problemima. Možda vi ni nemate problema s novcem, ali ste previše zaokupljeni da ćete ga izgubiti pa na taj način potičete strah koji može potencirati stvarne probleme i tegobe s donjim djelom kralježnice.

Ako imate ukočeni vrat, to ukazuje na unutarnju nesigurnost. Vi ne želite gledati istini u lice, odnosno izbjegavate sučeljavanje. Previše ste jednosmjerni, odnosno ograničeni u pogledu na život. Potrebno je to spoznati i otvoriti se i za druga opcije, priznati si svoju sputanost pa će problemi s vratom nestati.

Išijas (lumbago) nas prisiljava na više mirovanja, odnosno sprečava aktivnosti. Postoji preopterećenost, koja je povezana sa strahom od novčanih problema. Tu se često puta radi o kompleksu manje vrijednosti koji bi se trebao kompenzirati velikim ambicijama. Slijediti potrebu tijela za mirovanjem, ali da to bude svjesno doživljen mir i unutarnja tišina. Potrebno je osvijestiti svoje potisnute strahove i prihvatiti sebe i život bez osuđivanja.

Na vama je da odlučite kojim putem ćete krenuti i osnažiti svoje drvo života. Možda ćete početi s vježbama, ili ćete zagrepsti po sebi i potražiti gdje leže uzroci vašeg lošeg držanja ili bolnih barijera, ili ćete odlučiti posjetiti stručnu osobu (fizijatra, kiropraktičara, masera) koja bi ublažila i popravila vaš problem.

Nakon toga predlažem da sigurno, mudro i ponosno zakoračite i počnete uživati u plodovima svog drva života.

 

 

 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.