Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

5 mitova o prehrani u koje zaista morate prestati vjerovati!

Koliko ste puta čuli ono da ne smijete jesti nakon 18 sati jer ćete se, u protivnom, udebljati? Zaboravite na tu glupost.
Objava 15. veljače 2020. 0 komentara 5825 prikaza
BITIFIT by Marko Lončar
BITIFIT by Marko Lončar
Razmišljajte logično i svojom glavom, vrlo često su mitovi o prehrani potpuno nelogični i već s osnovnim znanjem će vam biti jasno da se radi o besmislici na koju ne treba trošiti vrijeme.

Gdje god se okrenemo oko sebe pronaći ćemo neke mitove o prehrani, počevši od onih da neke namirnice debljaju pa do toga da su „light“ proizvodi bolji od onih bez te oznake. Kako bih vam pomogao da se riješite nekih od mitova koji postoje o prehrani donosim vam popis 10 mitova za koje savjetujem da odmah prestanete u njih vjerovati. 

1. MIT: Ako jedete kasno navečer, udebljat ćete se!

Koliko ste puta čuli ono da ne smijete jesti nakon 18 sati jer ćete se, u protivnom, udebljati? Zaboravite na tu glupost. 
Evo pojašnjenja: kalorije su kalorije, bez obzira u koliko sati ih unesete u sebe. Ne postoji neka vremenska granica nakon koje će vaše tijelo samo sebi reći „E sad ću sve ovo pretvoriti u masti!“

Naime, ako pazite na kontrolu tjelesne težine i želite izgubiti koji kilogram, ključ uspjeha nije u vremena kad jedete već u količini. Ako tijekom dana svim aktivnostima koje radite potrošite više kalorija nego što ih unesete (bez obzira na vrijeme) nam straha da ćete se udebljati. 

Dodatno, ako trenirate u kasnijim poslijepodnevnim satima imate dodatan razlog zašto ne smijete preskočiti kasniji obrok. Naime, taj obrok ne samo da će nahraniti vaše mišiće i potaknuti njihov oporavak, već će i smanjiti rizik od ozljede i nadomjestiti sve treningom izgubljene nutrijente. 

2. MIT: Ako pojačate unos proteina, potaknut ćete mišićni rast!

Nerijetko se onima koji žete povećati mišićnu masu savjetuje da pojačaju unos proteina. No, to je još jedan mit koji postoji po pitanju prehrane. 
Evo pojašnjenja: da biste povećali mišićnu masu morate zadovoljiti tri komponente neophodne za rast: imati adekvatan unos kalorija, povećati unos proteina i redovno provoditi trening snage. Naime, samo povećanje unosa proteina neće doprinijeti nikakvom mišićnom rastu, pogotovo ako ste i dalje u kalorijskom deficitu te ne provodite nikakvu vrstu aktivnosti koja potiče mišićnu regeneraciju i rast. 

3. MIT: Ako ne jedete ribu, ne možete unijeti dovoljno omega-3 masne kiseline

Mnogima koji je jedu ribu (ili je jedu nedovoljno) na teret se stavlja nedostatan unos omega-3 masnih kiselina, no situacija nije baš tako loša za one koji nisu ljubitelji plodova mora. 

Evo pojašnjenja: omega-3 masne kiseline zaista imaju niz pozitivnih utjecaja na naše zdravlje, od razvoja mozga kod djece, do poboljšanja kognitivnih funkcija kod starijih osoba, a vjerojatno najvažnije i najpoznatije je djelovanje omega-3 na kardiovaskularno zdravlje. No, osim u ribi i plodovima mora, omega-3 masne kiseline nalazimo i u orasima, lanenim sjemenkama, ulju uljane repice te soji, a omega-3 masne kiseline možemo uzimati i kao dodatak prehrani i tako organizam osigurati s prijeko potrebnim masnim kiselinama. 

4. MIT: Ako vam se nešto jako jede, to je znak da vašem organizmu nedostaje nutrijenata koje u toj namirnici nalazimo

Ovo je gotovo redovno opravdanje onima koji se trpaju slatkišima i drugom nezdravom hranom. Koliko sam samo puta vidio u gymu da jedu čokoladu pod izlikom da im je „pao šećer“. 

Evo pojašnjenja: kada bi ovo zaista bila istina, onda vam se ne bi jeli kolači, sladoledi, pizze i sličan junk food već špinat, blitva, borovnice, jabuke i slične namirnice. Moj savjet je da se sljedeći put, kad se poželite neke hrane, zapitate je li vam dosadno, jeste li zadovoljni životom, muči li vas nešto te imate li neke emocionalne probleme. Vjerujem da ćete u odgovorima na ova pitanja, naći i odgovor zašto ste htjeli posegnuti za nekom od tih namirnica. 

5. MIT: Svaki dan moram popit 8 čaša vode!

Razmislite logično, ne možete biti jednaka količina vode potreba na 30 i na 3 stupnja Celzijeva. Nadalje, ne može jednaka količina vode biti potrebna nekome tko je odradio teški trening i iznojio se i nekome tko 8 sati sjedi u uredu, a ostatak dana provede pred televizorom, zar ne?

Evo pojašnjenja: količina tekućine koju unosimo u danu odnosi se na sve vrste tekućine, od navedene vode do kave, čajeva, juhe, mlijeka, ali čak i namirnica koje imaju u sebi visok udio vode, poput tikvica, krastavaca, lubenice, ali i riže i tjestenine. Ako nemate naviku redovno piti, pijte čim osjetite žeđ, a ako radite neku vrstu treninga, tijekom aktivnosti redovno pijte vodu kako ne biste dehidrirali. 

Razmišljajte logično i svojom glavom, vrlo često su mitovi o prehrani potpuno nelogični i već s osnovnim znanjem će vam biti jasno da se radi o besmislici na koju ne treba trošiti vrijeme. 
 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.