Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

5 najčešćih pogrešaka koje rade svi koji žele smršavjeti

Objava 25. siječnja 2020. 1 komentara 12236 prikaza
BITIFIT by Marko Lončar
BITIFIT by Marko Lončar
Razmišljajte logično i svojom glavom, vrlo često su mitovi o prehrani potpuno nelogični i već s osnovnim znanjem će vam biti jasno da se radi o besmislici na koju ne treba trošiti vrijeme.

Moji klijenti često kao cilj svojih treninga i fizičke aktivnosti navode želju da izgube višak kilograma i dođu do željene forme. Iako im uvijek naglašavam da cilj svima treba biti stjecanje zdravih životnih navika, pomažem im da dođu i do ovog cilja, do osjećaja zadovoljstva sa samim sobom kad se pogledaju u ogledalo ili kad se skinu u kupaći kostim. 

Tijekom godina rada s ljudima kao osobni trener susreo sam se s nizom pogrešaka koje ljudi rade u pokušajima gubljenja viška kilograma, pa bih iskoristio ovu priliku i istakao ih 5 koje smatram najčešćima. Ako se prepoznate u tekstu, ovo je pravi trenutak da te pogreške ispravite i do svojeg cilja dođete sigurno, zdravo i uz stjecanje novih životnih navika koje će vas život učiniti kvalitetnijim. 

1. Fokusirani ste na vagu
Vrlo često osobe koje pokušavaju skinuti višak kilograma postanu gotovo opsjednute vagom i brojem koji ona prikazuje. To seže dotle da se osoba vaše svaki dan, čak i više puta u danu (primjerice prije i poslije obroka ili nakon odlaska na wc). Ako je koristite na ovaj način, vaga je vrlo nepouzdan pokazatelj promjena i gubitka kilograma. Naime, tijekom dana, ali i iz dana u dan na broj koji vaga pokazuje značajno utječu fluktuacije tjelesnih tekućina, voda u organizmu, hormonalne promjene, ciklus mjesečnice i niz drugih faktora koji mogu utjecati na težinu. 

Stoga, odaberite jedan dan u tjednu (predlažem da to bude srijeda ujutro), i važite se prije doručka te zapišite taj broj. Uz vaganje, uzmite krojački metar i izmjerite obujam vašeg tijela u ramenima, prsima, struku, bokovima, nadlaktici i natkoljenici. Upravo će ove mjere biti realan pokazatelj što se događa s vašim tijelom i gubite li kilograme na kritičnim mjestima na kojima se najčešće skupljaju masti. 

2. Jedete previše ili premalo 
Maksimalno pojednostavljeno, da biste počeli gubiti kilograme, morate se dovesti u kalorijski deficit. Dakle, vaša ukupna dnevna potrošnja kalorija mora biti veća od kalorija koje unesete hranom. Vrlo je čest slučaj da unesemo tijekom dana puno više kalorija nego što mislimo, a pogotovo kad se vodimo onime da „jedemo zdravo“, a zapravo ne računamo da time što jedemo zdravo također možemo pretjerati i pojesti previše. 

Da vam to pobliže pojasnim, ako na poslu grickate bademe, sigurno se vodite idejom da su bademi zdravi i neće vam štetiti, no 100 grama badema ima  579 kalorija, a pojest ćete ih toliko u čas posla. Istovremeno, ni prevelik kalorijski deficit neće donijeti rezultate: dogodit će vam se to da ćete početi gubiti mišiće, a ne masti te će vam se metabolizam usporiti. Optimalno je da budete u malom deficitu kako bi organizam topio masti i čuvao mišiće, što dovodi do optimalnih rezultata. 

3. Ne vježbate ili vježbate previše
Kako sam naveo u gornjem poglavlju, u prevelikom deficitu kalorija, organizam će početi gubiti i trošiti mišiće te usporavati metabolizam. Isto to će se dogoditi ako tijekom provedbe dijete svoje mišiće ne aktivirate, odnosno niste tjelesno aktivni. Tjelesna aktivnost utječe na očuvanje čiste mišićne mase, potrošnju masti za energiju i održavanje stope metabolizma, a šti više čiste mišićne mase imate to je lakše topiti masti i održavati formu. 

No, to ne znači da se trebate „ubijati“ u treningu. Ni ta krajnost neće donijeti rezultate već će tijelo biti izloženo prevelikom stresu, hormonalnim neravnotežama i posljedično, bolesti. Stoga, savjetujem da svakodnevno odradite barem 30 minuta neke vrste aktivnosti, a da barem 3 puta tjedno radite trening snage koji će doprinijeti održavanju mišića i topljenju masti, ali i ukupnom zdravstvenom stanju. 

4. Konzumirate „low-fat“ ili „dijetalne“ namirnice
Zaboravite na ove marketinške trikove. Naime, njihov je učinak vrlo često upravo suprotan. Uzmete li samo jedan „lof-fat“ proizvod i obratite pozornost na njegovu deklaraciju, vidjet ćete da se u njemu skriva hrpa šećera koja će vam učiniti puno gorega, nego što bi pravi proizvod bez smanjenog udjela masti. kad ste u supermarketu i opskrbljujete se namirnicama, kupujte izvorne i neprerađene namirnice i to će biti najlakši način da ne padnete u zamku lijepih pakiranja koja često ne doprinose vašem cilju. 

5. Ne jedete dovoljno proteina
Ako želite izgubiti višak kilograma, iznimno je važno da unosite dovoljno proteina. Naime, proteini doprinose gubljenju viška kilograma na više načina. Proteine nalazimo u mesu, ribi, jajima, mliječnim proizvodima, soji i grahoricama. Proteini smanjuju osjećaj gladi jer su najzasitniji nutrijent (zasitniji su od ugljikohidrata i masti), smanjuju ukupan unos kalorija, ubrzavaju metabolizam te grade i štite mišiće tijekom perioda provedbe dijete. Moj savjet je da u svakom obroku imate neki izvor proteina, te ćete tako najjednostavnije osigurati dostatan unos na dnevnoj razini. 

Umjesto zaključka, želio bih poručiti svima koji se bore s viškim kilograma da budu strpljivi u svom procesu mršavljenja, ali i da se posavjetuju sa stručnom osobom, trenerom i nutricionistom kako bi do svog cilja došli na zdrav i održiv način te uz stjecanje novih i zdravih životnih navika koje će zadržati zauvijek u životu. 
 

  • poslovni:

    Bravo Marko! Odlično napisano. Naročito drugo i treće pitanje o ravnoteži ili optimalnoj preharni s optimalnim vježbanjem. E to je već disciplina, a i umjetnost.