Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Alkohol: Čaša vina svaki dan je dobra za nas - ili ipak ne?

Ide li alkohol uz treninge i kakav je njegov učinak na fizičku formu?
Objava 20. travnja 2019. 0 komentara 1708 prikaza
Foto: Marko Lončar
Foto: Marko Lončar
Počastite se kada je to potrebno, no budite umjereni

Vjerojatno ne postoji osoba koja nije čula kako je čaša vina poslije ručka „zdrava za srce“. Dugo se vjerovalo u ovo, čak su i neki doktori propagirali to, no najnovija istraživanja su pokazala nešto suprotno. Naime, kod osobe koje piju čašu ili dvije alkohola minimalno tri puta tjedno povećan je rizik od smrtnosti za nemalih 20%! Ovaj novootkriveni rizik itekako briše sjećanje na onu „dobrobit“ od čaše vina poslije ručka.

Postoji čitav niz dokazanih štetnih posljedica alkohola na zdravlje počevši od oštećenja živčanog sustava koji se naziva „nordijski alkoholizam“ a uzrokuju ga žestoka pića. Nakon toga obolijeva i jetre zbog pijenja vina odnosno tzv. „mediteranski alkoholizam“ ali i gušterača zbog konzumacije piva „germanski alkoholizam“.

Naravno, alkohol napada cijeli organizam bez obzira o kojoj se vrsti pića radi. U konačnici, alkoholizam je opasan i najviše radi velikih društveno-ekonomskih šteta koje prouzrokuje jer radi jednog alkoholičara neposredno trpi krug od dvadesetak ljudi- njegova obitelj, radna sredina itd...

Što se tiče Hrvatske u prosjeku se popije oko 12,5 litara alkohola na godinu po stanovniku, što  Hrvatsku  stavlja pored Rusije, Velike Britanije i Francuske  koje su  samom vrhu konzumacije alkohola. Kod nas se  najviše konzumira vino (47 %) i pivo (37 %), dok su žestice pri dnu ljestvice (15 %).

Mnogi poznanici, ali i klijenti, se često zanimaju da li alkohol ide uz treninge, odnosno kakav je učinak alkohola na fizičku formu?

Naravno, sve ovisi o vrsti alkohola te količini i frekventnosti korištenja, no u globalu je dokazano kako alkohol itekako može negativno djelovati na sintezu proteina, odnosno rast samog mišića i to zato što snižava proizvodnju hormona rasta. Isto ako, ako unesemo alkohol u tijelo, organizam će ga koristiti i trošiti umjesto masti – po nekim istraživanjima metabolizam se u tom slučaju usporava preko 60%. Naravno, nije za zanemariti i mamurluk te dehidraciju koji itekako otežavaju odraditi dobar trening.

Zaključak koji možemo donijeti je, kao što uvijek tvrdim, počastite se kada je to potrebno, no budite umjereni. Jedan vikend vas neće niti ubiti niti poništiti tjedne i mjesece vježbanja no ako se taj niz nastavi itekako ste u opasnosti ugroziti sve ono što ste mukotrpno gradili.

Jednako tako, nakon „veselog vikenda“, odradite dobar detoks: puno tekućine, znojenje u sauni, boravak na otvorenom te dovoljno odmora. Nakon toga ćete biti spremni vratiti se svojoj svakodnevici, bogatiji za neke lijepe uspomene, a bez straha da ste napravili nešto loše.
 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.