Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Detox i restart poslije vrućeg ljeta

Ako vidimo da nam ne paše ili ne daje rezultate - mijenjamo dok ne nađemo pravu formulu.
Objava 24. kolovoza 2019. 0 komentara 2147 prikaza
Foto:  Marko Lončar
Foto: Marko Lončar
Ljeto

Nismo se ni okrenuli a ljeto se već lagano bliži kraju. Iako su temperature i dalje ljetne, mi se lagano vraćamo u „radni mood“- pospremamo japanke, ispuhujemo luftiće i radimo planove za novu sezonu. No prije nego ponovno zakoračite u teretanu i nastavite istim tempom, stanite malo na loptu.

Velika većina vjerojatno nije ni pomislila na cardio a kamoli odradila koji trening. Najteže što ste digli je bila vilica za vrijeme večere a umjesto hrane bogate proteinima, jeli se sladoled na kilograme. Neka, i takav restart treba nekada napraviti, kako bi psihički bili spremni za neki novi početak. Hedonizam je super stvar no treba znati granice.

Prije nego započnete ganjati neke nove fitness ciljeve, napravite sažetak svega postignutoga ali i navedite sve ono što je ostalo neostvareno. Ne krećete sigurno s iste točke kao i zadnji put. Parametri su drugačiji, ciljevi također no i vaše znanje. Sigurno ste nešto do sada naučili, kako o treninzima, tako i o prehrani. Više niste apsolutni početnik i to vas treba veseliti! 

1,2,3 – DETOX!
Prije nego krenemo u novu sezonu i prije nego se ponovno bacite na piletinu i posni sir, napravite jedan temeljiti detox organizma. Za tu svrhu vam preporučujem kombinaciju saune i par dana prehrane cijeđenim sokovima od svježeg voća i povrća s raznim dodacima super hrane kao što su chia sjemenke, goji bobice ili dobri, stari đumbir.

Imate desetke raznih kombinacija a na vama je da odaberete onu koja će vama najbolje pasati i koja će biti upravo za ono što vam je cilj. Ovakav detox neka traje maksimalno tri dana( duže od toga jedino pod nadzorom liječnika). Pijte puno tekućine i to prvenstveno biljnih čajeva i čiste vode. Sauna je genijalna stvar jer znojenjem izlaze toksini i nečistoća iz kože, a dobra je i za cirkulaciju, opuštanje mišića te otklanjanje nakupljenog stresa. 

PLANIRANJE JE POLA POSLA
Nakon odrađenog detoxiranja cijelog organizma, vrijeme je da se podvuče crta - napravite mjerenje kako biste znali s čime radite - koliko kilograma ste dobili, koliko ste se zamastili, koliko mišićne mase izgubili? Što vam je cilj? Kao i uvijek - budite realni. Za tjedan dana nećete biti u istoj formi kao i prije ljeta, ali isto tako i ako krenete već sutra, možete prve rezultate očekivati jako brzo.

Lagani trening neka krene odmah, ali nikako ne želimo šokirati tijelo i organizam - počnite s funkcionalnim kružnim treninzima za cijelo tijelo, s manjim utezima ili čisti bodyweight. Nakon odrađenog kružnog treninga- lagani cardio (ne HIIT). Ovo neka bude početak vraćanja u formu i, ovisno o vježbaču, neka traje do tri tjedna.

Ovisno o tome što vam je cilj - izgubiti masnoću ili dobiti na masi - napravite si plan prehrane i treninga. Ako je ikako moguće, napravite to u suradnji s trenerom i/ili nutricionistom kako bi imali najbolje moguće rezultate ali i sačuvali se od ozljeda.

Ako vam je cilj izgubiti kilograme i/ili masnoću i definirati tijelo - smanjite kalorijski unos, puno tekućine i biljnih (posebno zelenih) čajeva, nemasno (bijelo) meso, puno svježeg povrća i smanjeni unos dobrih ugljikohidrata. Ako želite vratiti izgubljenu mišićnu masu, pojačajte obroke sa što više proteina, te pojačajte unos sporih ugljikohidrata.

NEKI NOVI POČECI 
U konačnici - od ovoga se i može i ne mora raditi „big deal“. Nekima je potreban neki poseban datum kako bi se natjerali na ozbiljniji pristup prehrani i treninzima - njima neka ovo bude upravo to - neko krajnje vrijeme kada se moraju uhvatiti posla. Za one koji su tijekom godine više disciplinirani, ovo je bilo samo manje lutanje, ali uglavnom jako korisno, jer si samo potvrde koliko im fale treninzi i njihov plan prehrane. 

Poanta je samo držati se onoga što smo si zadali te biti zadovoljni napretkom koji postižemo. Ako vidimo da nam ne paše ili ne daje rezultate - mijenjamo dok ne nađemo pravu formulu. Ali bitno je biti ustrajan i ne varati - jer tako varamo jedino sami sebe.
 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.