Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Djeca i trening snage: Sve što roditelji trebaju znati

Kvalitetno vođen i zabavan trening snage vašem će djetetu donijeti jednu novu vrstu zabave u život, a posljedice će i dugoročno i kratkoročno biti pozitivne.
Objava 24. lipnja 2020. 0 komentara 667 prikaza
Foto: pixabay.com
Foto: pixabay.com
Bavljenje sportom djecu uči zdravim navikama, ali i životnim obavezama koje će mu kasnije kroz život sigurno dobro doći.

Često dobivam upite roditelja o tome koja je optimalna dob za djecu da krenu s treninzima snage, koje su prednosti te vrste treninga za njihovu djecu te koje vježbe bi trebalo uključiti u trening za djecu, pa sam u današnjem članku odlučio odgovoriti na ta pitanja.

Koje su prednosti treninga snage?

Vježbe otpora koje koristimo u treningu snage doprinose izgradnji mišićne jakosti i izdržljivosti. Ovo dovodi do povećanja čiste mišićne mase te pozitivno utječe na stopu metabolizma, što je posebno dobro kod djece s viškom kilograma. Osim toga, redovna provedba treninga snage doprinosi zdravlju kardiovaskularnog sustava, doprinosi samopouzdanju, poboljšava držanje te utječe na čvrstoću kostiju.

Osim toga, ako se dijete uz trening snage bavi i nekim drugim sportom, ova vrsta treninga će pomoći u poboljšanju sportskih sposobnosti u prvom sportu. Na kraju, bavljenje sportom djecu uči zdravim navikama, ali i životnim obavezama koje će mu kasnije kroz život sigurno dobro doći.

Koje su optimalne godine za krenuti s treningom snage?

Kad dijete stekne osjećaj za ravnotežu i posturalnu kontrolu, te može pratiti upute trenera može se krenuti s osnovnim vježbama snage, a to je oko 7. ili 8. godine djeteta.

No, iako djeca do 10 godina mogu vježbama razviti jakost, najčešće za ovu vrstu treninga interes pokazuju djeca oko 15. godine života. Stoga, moj savjet je da djetetu objasnite da će rezultate treninga snage imati ako bude redovan na treningu i sluša savjete trenera te ako mislite da je dijete spremno za takvu vrstu i obaveze i napora, dovedete ga na trening pod nadzorom stručne osobe.

Prije prvog treninga svakako savjetujem da se konzultirate s pedijatrom te od liječnika specijalista dobijete odobrenje da je dijete sposobno i spremno na takvu vrstu aktivnosti te nema neke zdravstvene prepreke koje bi se mogle pogoršati.

Što trebate očekivati od trenera?

Prije svega, od trenera morate tražiti iskustvo i potpunu posvećenost vašem djetetu. Dakle, „1 na 1“ metoda rada je jedina na koju trebate pristati kad svoje dijete odlučite uključiti ovu vrstu aktivnosti.

Trenerov zadatak je da dijete prije svega nauči pravilnoj izvedbi svake vježbe i pokreta, pazeći na specifičnosti djetetove posture i građe. Progresivno povećanje opterećenja je temelj treninga s djecom, posebno radi njihovog rasta i razvoja.

Kako treba izgledati trening vašeg djeteta?

Kod planiranja treninga potrebno je primarni naglasak staviti na pravilnu tehniku, a potom na odabir vježbi, težine, broj ponavljanja i način rada. No, i aktivnosti prije i nakon treninga važne su kako bi trening bio dio cjeline koja djetetu pomaže, na više životnih planova.

Pravilan odabir hrane: prije treninga je bitno da dijete pojede kvalitetan obrok koji će mu dati snage za aktivnosti koje ga slijede na treningu.

Kvalitetno zagrijavanje: bez obzira hoće li ovo biti dio u kojem će se odraditi dinamičko istezanje ili lagano trčanje ili vožnja bicikla, ovo je dio treninga koji se ne smije preskakati jer je on baza za glavni dio treninga.

Demonstracija pravilne izvedbe svake vježbe: prije nego dijete krene s izvedbom vježbe, trener mu treba vježbu pokazati ističući sve dijelove pokreta ili položaja na koje treba pripaziti i voditi računa. Trener ovdje daje i upute o broju serija i ponavljanja koje treba odraditi.

Odabir težine za vježbu: trener će odabrati težinu koju će dijete moći odraditi pravilnom tehnikom i bez trzaja ili gubljenja pravilnog položaja.

Hlađenje: nakon završetka glavnog dijela treninga, potrebno je odraditi hlađenje najčešće u obliku statičnog istezanja.

Trening mora biti zabavan: trening za djecu nikako ne bi smio biti onome za odrasle, posebno u slučajevima kad se djeca samo rekreativno bave sportom. Naime, ako trening djeci postane dosadan velika je šansa da će odustati od nastavka aktivnosti, unatoč rezultatima. Zapamtite, djeci je zabava uvijek najbolja motivacija.

Primjer treninga za djecu

Zagrijavanje: 5-10 minuta preskakanja vijače

Glavni dio treninga:

Sklekovi na povišenju – 4 serije po 10-12 ponavljanja

Veslanje na TRX-u – 4 serije po 10-12 ponavljanja

Goblet čučanj – 3 serije po 10 ponavljanja

Prednji iskorak – 3 serije po 10 ponavljanja po nozi

Plank – 3 serije po 30 sekundi

Hlađenje: 5-10 minuta istezanja

Kvalitetno vođen i zabavan trening snage vašem će djetetu donijeti jednu novu vrstu zabave u život, a posljedice će i dugoročno i kratkoročno biti pozitivne. Uz stručnog trenera dijete će steći zdrave životne navike, ali i povećati jakost, samopouzdanje i samosvijest te izrasti u kvalitetnog i stabilnog mladog čovjeka.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.