Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Griješiti je ljudski, a izbjeći pogreške - bogovski!

Kada krećete u teretanu ili želite ostvariti neki cilj (smršaviti, dobiti mišićnu masu, učvrstiti noge itd.) trebate biti svjesni gdje ste sada te gdje želite biti i u kojem vremenu to želite postići.
Objava 22. rujna 2019. 0 komentara 739 prikaza
Foto: BITIFIT by Marko Lončar
Foto: BITIFIT by Marko Lončar
U glavi imajte svoj cilj. I onda vam nema kraja.

Kao što naslov kaže – griješiti je zaista ljudski, no i te nužne greške možemo svesti na minimum. Bez obzira jeste li početnik u teretani ili ste već duže vrijeme u tome, postoje neke uopćene greške i greškice koje svi radimo. Danas ću vas pokušati osvijestiti te potaknuti da malo razmislite te ih na vrijeme ispravite ili čak izbjegnete!

KREĆETE U TERETANU BEZ NEKOG PLANA I PROGRAMA
Mnogi su mislili: „ Ma koliko teško može biti malo trčati po traci, dići koji uteg te pojesti malo piletine?“. I svi oni su se prevarili. Fitness nije samo bezglavo odrađivanje vježbi na spravi koja prva bude slobodna, niti pretrpavanje svim zdravim namirnicama za koje smo ikad čuli. Fit, a prvenstveno zdravo tijelo se gradi dobro smišljenim planom prehrane, koji prati raspored treninga i vježbi. Tek kada sve ovo složimo možemo krenuti na naš put.

NE PRATITE NAPREDAK 
Kada krećete u teretanu ili želite ostvariti neki cilj (smršaviti, dobiti mišićnu masu, učvrstiti noge itd.) trebate biti svjesni gdje ste sada te gdje želite biti i u kojem vremenu to želite postići. Idealno je napraviti fotografije na početku kako biste ih mogli usporediti s novim fotografijama nakon par tjedana, a onda i na kraju, kada postignete željeni cilj. Vaga nekada neće pokazati  realno stanje, stoga je vizualni prikaz nekada puno važniji. Izmjerite se i krojačkim metrom te brojke zapisujte u tablicu, isto kao i napredak što se tiče pretrčanih kilometara, podignutih težina ili minuta provedenih u planku. Sve ovo ne samo da će vam dati motivaciju kada shvatite koliko ste napredovali ili ako vidite da napredak ne ide željenim tempom te da morate „stisnuti“ jače, nego će vam dati do znanja kada je vrijeme da podignete treninge na višu razinu s većom težinom ili više ponavljanja.

NE RADITE VJEŽBE SNAGE ILI CARDIO
Bez obzira koji je vaš cilj – smršaviti, dobiti masu ili utegnuti se – bitno je kombinirati vježbe snage s kardio vježbama. Želite povećati snagu, izgubiti masne naslage, biti brži, jači, eksplozivniji… Sve to ćete postići samo kombiniranjem gore navedenog.

NE TRAŽITE POMOĆ
Nitko na svijetu ne zna sve i ne postoje glupa pitanja. Jedino glupo je raditi krive vježbe, na krivi način i s krivim težinama i ozlijediti se. Ako nemate nekoga u svojoj blizini koga biste mogli pitati za savjet, uvijek se možete obratiti osoblju u teretani ili čak i prvom „većem“ dečku koji izgleda kao da spava tamo – sigurno će vam pomoći.

IGNORIRATE BOL
Trening treba biti intenzivan i težak, no ne smije izazivati bol. Čim osjetite jaču bol, prestanite s vježbom dok niste sigurni da je bol prošla i pokušajte otkriti kako je do nje došlo kako se ne bi ponovila.

PONAVLJATE ISTU RUTINU MJESECIMA
Napredak će izostati kada se tijelo navikne na treninge i nema nikakvog vanjskog poticaja. Svatko napreduje svojim tempom, no kada osjetite da su vam treninzi prelagani te ih odrađujete s pola snage, vrijeme je da povećate ponavljanja ili pojačate težinu kako biste ponovno šokirali tijelo i potaknuli mišiće na rad.
 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.