Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Grupni ili individualni treninzi - kako odabrati?

Koji god oblik odabrali dobro razmislite, stavite pluseve i minuse „na papir“ te odaberite ono što je najbolje za vas
Objava 25. studenoga 2020. 1 komentara 1276 prikaza
Foto: BITIFIT by Marko Lončar
Foto: BITIFIT by Marko Lončar
Ono što je dobro kod vježbanja sa osobnim trenerom je to što kraj sebe imate stručnu osobu koja će na početku procijeniti vaše zdravstveno stanje i općenitu formu

U poplavi raznih programa vježbanja amateru, a posebno početniku, se jako teško snaći i odabrati onaj koji će mu donijeti najbolje rezultate, u najkraćem vremenu a uz to se dobro uklopiti u životni stil, dnevne obaveze te biti zanimljiv. Mnogi se pitaju da li je bolje vježbati u grupi ili solo. Kao i u svemu i ovdje postoje i prednosti i mane i jednog i drugog načina.

Grupni treninzi su odlični za one koji vole timski rad, općenito grupne aktivnosti i kojima paše i onaj društveni aspekt vježbanja. Neminovno će te ako pohađate grupne treninge upoznati mnogo novih ljudi koji očito dijele barem jednu zajedničku stvar sa vama a to je želja za vježbanjem i ljubav prema takvom načinu života. Nekada se u takvim situacijama rode i prijateljstva a ponekad i nove ljubavi. Ako je trener koji vodi grupni trening dobar motivator itekako vam može pomoći zainteresirati vas, gurati i „nabrijati“ da odradite taj sat najbolje što možete. Također ono što je odlično je što postoje razni grupni treninzi te možete isprobati nekoliko različitih dok ne pronađete onaj koji je baš za vas. Super je i kao zajednička aktivnost koju možete raditi s vašom obitelji, prijateljima i partnerima ili radnim kolegama.

Naravno, postoje i neki potencijalni minusi koje trebate uzeti u obzir. (Pre)velike grupe polaznika mogu dovesti do toga da se jedan trener ne može posvetiti svima vama dovoljno tako da je teško korigirati krivu formu ili pokrete a svi znamo kako se lako ozlijediti. Kako ne postoje kriteriji tko može ili ne može pohađati određeni grupni trening zna se desiti kako su na istom satu razni ljudi različite fizičke spreme i forme te je nekima intenzitet možda preslab dok je drugim prejak i ne mogu ispratiti sve vježbe i taj tempo.

Isto tako grupnim treninzima se često priključuju novi vježbači koji kreću od „nule“ te se trener njima prilagođava radi čega potencijalno pati ostatak grupe ili, s druge strane, možete upasti kao jedina nova osoba na grupnom treningu u periodu kada su svi ostali već napredovali te će vam biti teško pratiti. Kako amater nije uvijek svjestan svojih mogućnosti i sposobnosti što se tiče vježbanja možda odabere krivu aktivnost prema svojoj trenutnoj formi ili zdravstvenom problemu koji ima te se može dodatno ozlijediti. Zna se desiti i da na grupnu aktivnost krenemo s prijateljima koji odustanu nakon nekog vremena, a samim time i nama pada želja i motivacija.

Kada pričamo o individualnim treninzima razlikujemo one koje odrađujemo sami i one koje radimo pod vodstvom osobnom trenera. I dalje je najidealnije imati svog trenera koji nam uglavnom bude i motivator i psiholog i prijatelj i nutricionist. To je jedna odlična priča koje mnoge dovede na pravi put, gdje vježbači zavole vježbanje, nauče puno toga i u konačnici su jednog dana spremni i sami odrađivati vrhunske treninge.

Ono što je dobro kod vježbanja sa osobnim trenerom je to što kraj sebe imate stručnu osobu koja će na početku procijeniti vaše zdravstveno stanje i općenitu formu te prema tome i prema vašim željama i očekivanjima kreirati vašu prehranu i plan treninga. Neki treneri će i mimo vašeg dogovorenog sata treninga ulagati vrijeme i interes kako bi bili u stalnom kontaktu s klijentima te na taj način bili zaista potpuna potpora i motivacija.

Ono što je potencijalni minus kod ovog načina vježbanja je ako ne odaberete osobu s kojom će te dobro „kliknuti“ i moći raditi na duže staze. Kao i u svim drugim sferama ljudskih odnosa jako je bitno naći trenera koji će vam pasati kao osoba, u koju će te imati povjerenja i koja će vam biti autoritet. Finalni oblik vježbanja je kada svoje treninge odrađujete apsolutno sami.

Ovo preporučam onima koji su već neko vrijeme u sferi vježbanja, prošli su jedan ili drugi prethodni oblik, naučili dovoljno toga da se sami mogu snalaziti u šarenom svijetu fitnessa te su sami dovoljno motivirani da ne trebaju nikoga tko će ih „tjerati“ na redovitost, predanost i trud.

U svakom slučaju koji god oblik odabrali dobro razmislite, stavite pluseve i minuse „na papir“ te odaberite ono što je najbolje za vas kao individuu. Posvetite se tome maksimalno jer jedino na taj način možete doći do željenih rezultata.