Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Izbjegnite gripu i prehladu ove sezone - evo kako!

Donosim vam 10 savjeta kako da ovu zimu izbjegnete sve te neugodne prehlade i gripu
Objava 02. prosinca 2019. 0 komentara 2115 prikaza
BITIFIT by Marko Lončar
BITIFIT by Marko Lončar
Siguran sam da ćete, ako se budete pridržavali ovih savjeta, ovu zimu prebroditi bez gripa i prehlada

S dolaskom zime, sve su češće prehlade i počinje sezona gripe. Svi znamo da se redovnom higijenom, poput pranja ruku, možemo donekle zaštititi od virusa i bakterija, ali postoji i niz jednostavnih koraka koje možemo poduzimati da rizik od ovih sezonskih bolesti svedemo na minimum. 

Donosim vam 10 savjeta kako da ovu zimu izbjegnete sve te neugodne prehlade i gripu:

1. Redovno (čitaj: svakodnevno) jedite povrće
Povrće je zdravo, to svi znamo. No, koliko ga često jedemo? Pokušajte svaki dan imati barem jedan obrok koji sadrži povrće i uvijek prednost dajte zelenom lisnatom povrću (špinat, blitva, raštika, zelene salate, rikola, potočarka, matovilac…) koje potvrđeno jača naš imunitet. Uz navedeno, i kupusasto povrće poput kupusa, kelja ili prokulice također jača imunitet i čuva od prehlade i gripe. 

2. Pojačajte unos vitamina D
Tijekom zimskog perioda slabo smo izloženi suncu i moguć je nedostatak vitamina D. Ovaj vitamin ima niz važnih funkcija u ljudskom organizmu, a među njima su zdravlje kostiju i srca i krvožilnog sustava, ali i imuniteta. Stoga, tijekom zimskih dana treba pojačati unos namirnica bogatih vitaminom D, a i razmisliti o vitaminu D u obliku dodatka prehrani. 

Namirnice u kojima nalazimo ovaj vitamin su  žumanjci, gljive, losos, konzervirana tuna i goveđa jetra, pa ih svakako pokušajte uvrstit u jelovnik. Kod kupnje vitamina D u obliku dodatka prehrani savjetujem da birate onaj koji sadrži vitamin D3, odnosno kolekalciferol, jer on bolje utječe na porast razine vitamin D u krvi od drugih oblika. 

3. Budite aktivni
Ovo je savjet koji vrijedi tijekom cijele godine i ako ga se pridržavate, već ste puno napravili za svoj imunitet. Ako nemate vremena ili mogućnosti odlaziti na treninge na fitness ili na neki drugi sport, već sa samo 30 minuta hodanja na dan, napravit ćete puno za svoje zdravlje. 

Podsjećam, redovna tjelesna aktivnost smanjuje rizik od upala i kroničnih bolesti, smanjuje razinu stresa i smanjuje lučenje kortizola, hormona stresa te ubrzava cirkulaciju što pomaže tijelu u borbi protiv prehlade i gripe. 

4. Spavajte dovoljno - što više
Priznajem, muku mučim s premalo sna, pa vam i iz vlastitog iskustva mogu reći da to nije dobro. Pokušajte spavati što više i uvijek ići spavati u približno isto vrijeme te se u slično vrijeme i buditi. 

Studije pokazuju da je san jako dobar način borbe protiv virusa. Naime, dok spavamo tijelo nam izlučuje citokine, vrstu proteina koji reguliraju imunološki sustav i pomažu u borbi protiv infekcije. 

5. Izbjegavajte alkohol
Znam da je prosinac mjesec u kojem ćete sigurno nazdraviti s prijateljima i obitelji i malo se više opustiti, no imajte na umu da alkohol uništava vaš imunitet, pa nemojte baš pretjerivati. Naime, učestala i prekomjerna konzumacija alkohola čini naše organizme puno osjetljivijima na bakterije i viruse i infekcije. 

6. Izbjegavajte stres ili pronađite način kako ga izbaciti
Stres je povezan s nizom bolesti i njihov uzročnik. Stoga, jasno nam je da je zadatak naučiti se što bolje nositi sa stresom i kanalizirati ga na načine koji štite i čuvaju naše zdravlje. Nekima u borbi protiv stresa pomažu joga i meditacija, nekome trening snage ili vožnja bicikla. 

Pronađite svoj način kako ćete se nositi sa stresnim životnim situacijama i, posljedično, to će biti vaš način čuvanja imuniteta i zaštite od prehlada i gripa. 

7. Redovno konzumirajte zeleni čaj
Stoljećima je zeleni čaj poznat, posebno u azijskim zemljama, kao pravi lijek za zdravlje. Zasluge za to pripisuju se flavonoidima, antioksidansima koje nalazimo u zelenom čaju i koji pomažu u borbi protiv slobodnih radikala i oksidativnom stresu koji oni izazivaju. 

Upravo djelovanje slobodnih radikala povezuje se s nizom bolesti, od upalnih procesa, kroničnih bolesti do nekih oblika karcinoma. Zbog svega navedenoga, skuhajte si zeleni čaj i pijuckajte ga tijekom dana te se i na taj način zaštitite od bolesti. 

8. Dodajte boje svojim obrocima (vitamin C)
Vitamin C je jedan od najvažnijih i najpoznatijih vitamina u borbi protiv prehlada, ali i njihovoj prevenciji. Ako niste sigurni u čemu (osim u narančama i limunu) ima vitamina C, jednostavno se vodite pravilom da na tanjuru imate što više boja pa ćete svakako unijeti i dovoljne količine ovog vitamina. 

Vitamin C nalazimo i u grejpfrutu, jagodama, malinama, mandarinama, šipku (naru), ali i rajčici, cvjetači, špinatu i kelju. 

9. Cijepite se!
Cijepljenje se savjetuje svim starijim osobama, ali i svima onima s kroničnim bolestima te s narušenim imunitetom. Posavjetujte se sa svojim liječnikom opće prakse o cjepivu te, ukoliko dobijete takvu preporuku, cijepite se protiv gripe. 

10. I na kraju – da ponovim – pazite na osobnu higijenu!
Osobna higijena bi se trebala podrazumijevati, no to nažalost i dalje često nije slučaj, pa nije naodmet ponoviti savjete:

  • Tuširajte se svakodnevno 
  • Prije pripreme i svakog obroka operite ruke
  • Perite ruke nakon korištenja toaleta
  • Prije svakog doticaja s ustima i očima (poput stavljanja ili vađenja leća) operite ruke
  • Stavite ruku na usta ako kišete ili kašljete 
  • Redovno brišite sredstvom za dezinfekciju površine koje često dotičete, od mobilnih uređaja, tipkovnica, daljinskih upravljača i sl. 


Siguran sam da ćete, ako se budete pridržavali ovih savjeta, ovu zimu prebroditi bez gripa i prehlada. Budite mi zdravi i sretni!
 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.