Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Iznimno aktualno: Higijena je pola zdravlja, i u životu i na treningu!

Nitko vas neće zaraziti namjerno, kao što nećete ni vi nekoga, ali doza opreza uvijek je potrebna.
Objava 29. veljače 2020. 0 komentara 1198 prikaza
Foto: Marko Lončar
Foto: Marko Lončar
Očistite sprave i rekvizite prije i nakon korištenja

Osobna higijena bi trebala biti samorazumljiva činjenica, no ako ste samo jednom u životu kročili u neki fitness centar zasigurno ste se uvjerili da to često nije slučaj. U svjetlu virusa koji haraju, ističe se važnost osobne higijene, pa je, kako u svakodnevnom životu, treba održavati i u prostoru u kojem vježbate. Stoga, ovaj članak možemo nazvati i „osnovnom školom vježbačke higijene“ koji bi svatko trebao pročitati i zauvijek zapamtiti. 

Perite ruke! 

Da, zvuči očito ali iznenadili biste se koliko ljudi nakon obavljenog toaleta ne pere ruke. Operite ruke prije treninga, operite ruke nakon odlaska na toalet i svakako operite ruke kad ste završili s treningom. I da, koristite sapun i toplu vodu! Prema nekim preporukama ruke bi trebalo prati barem 20 sekundi, a potom ih obrišite papirnatim ručnikom. 

Očistite sprave i rekvizite prije i nakon korištenja

Sprave i rekviziti su pravi raj za bakterije, viruse i gljivice. Ne želite se zaraziti, pa kako biste to izbjegli prije i nakon korištenja svaku spravu i rekvizit obrišite papirnatim ručnikom i sredstvom za čišćenje koje imate na raspolaganju u svakom fitness centru. 

Koristite ručnik

Ručnik se u gym ne nosi da biste ga prebacili preko ramena ili ostavili negdje sa strane. On služi da vas zaštiti od zaraze, pa na svaku spravu koju koristite (nakon što ste je prebrisali) stavite ručnik kako biste izbjegli doticanje gole kože s potencijalnom nečistoćom. 

Istuširajte se prije i nakon treninga

Na trening ne želite doći prljavi i znojni jer to nije ni zdravstveno preporučljivo, ali ni pristojno prema drugima u tom prostoru. Također, kad ste završili s treningom, istuširajte se i tek onda obucite čistu odjeću na sebe. Gljivice uživaju u vlažnome, stoga odmah po završetku treninga skinite sve mokro sa sebe i kad dođete kući to bacite na pranje. 

Ponesite šlape ili japanke za odlazak pod tuš

Nemojte hodati bosi po svlačionici ili tako odlaziti pod tuš. Zamislite tko je sve prije vas tu prošao i što je sve mogao donijeti na cipelama. Nakon tuširanja temeljito obrišite stopala kako biste maksimalno smanjili rizik od gljivičnih infekcija koje se često na ovim mjestima množe. 

Uložite u opremu

Jasno mi je da je kvalitetna oprema za trening nešto skuplja od pamučne, ali ako u računicu dodate koliko ćete morati plaćati sredstva za ozdravljenje ako pokupite kakve gljivice, onda ipak ispadne da se isplati uložiti u dry-fit majicu i tako čuvati tijelo suhim i tjerati vlažnost s vaše kože. 

Zaštitite sve rane

Ako na tijelu imate nekakve rane ili oštećenja, prekrijte ih tijekom treninga. Ovo su područja koja su izrazito osjetljiva i obratite pozornost na njih kako ih ne biste ugrozili doticajem s prljavštinom ili nekim drugim izvorom zaraze. 

Ne sherajte svoj ručnik s drugima

Može vam to biti najbolji frend, ali radije koristite svoj ručnik. Naime, nitko vas neće zaraziti namjerno, kao što nećete ni vi nekoga, ali doza opreza uvijek je potrebna. 
Stoga, obratite pozornost na osobnu higijenu i, ako je dosad bilo drugačije, podignite je na višu razinu. Na taj način ćete se zaštititi od moguće zaraze bez potrebe da paničarite kad to nije potrebno. 
 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.