Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Je li vaš imunološki sustav spreman za jesen?

Hladnije vrijeme nam dolazi, zašto ga ne bismo dočekali spremni?
Objava 30. rujna 2019. 0 komentara 1618 prikaza
BITIFIT by Marko Lončar
BITIFIT by Marko Lončar
Ono što jedemo i pijemo itekako može djelovati na naš imunološki sustav

Primijetili ste kako više nema spavanja s otvorenim prozorima ili izlaska u japankama kada ujutro u 6 sati šetate psa prije posla - jesen dolazi. Zahladilo je, a kako pripremate svoju garderobu za hladnije vrijeme i čistite ormare, tako obratite pažnju i na svoj organizam te ga adekvatno pripremite za jesen i zimu. Bitno je ojačati naš imunološki sustav kako bismo izbjegli sve one ružne viroze, prehlade i gripe. Naravno, nije ovo jedini period u godini kada radimo na tome, dapače, na imunitetu radimo tijekom cijele godine, no period koji nam slijedi je jako specifičan i tada smo najpodložniji bakterijama i virusima. Pa da krenemo od nekih osnova i samog početka. Naime, neki od nas su sami po sebi otporniji dok su drugi boležljivi i samim time podložniji raznim bolestima.

No nekada nismo ni svjesni kako naš životni stil i neke svakodnevne navike itekako imaju utjecaja na imunitet. Recimo, osobe koje ne spavaju kvalitetno barem sedam sati noću su itekako „bolji“ kandidati za razne upale u organizmu, pa samim time i prehlade. Osobe koje uz dovoljno sna još i prođu cijepljenje protiv gripe su duplo bolje zaštićeni! Bavljenje bilo kakvim oblikom fizičke aktivnosti, pa makar to bila večernja šetnja od tridesetak minuta prije spavanja, može biti veliki plus u jačanju imuniteta. I ne samo to, dobro djeluje i na spavanje, a već smo spomenuli dobrobiti kvalitetnog sna.

I opet dolazimo do prehrane - od prehrane sve kreće. Zdraviji smo, jači, bolje izgledamo, bolje spavamo, imamo više energije, bolje se nosimo sa stresom, lakše se fokusiramo. Plusevi su zaista nebrojeni. Isto tako ono što jedemo (i pijemo) itekako može djelovati na naš imunološki sustav. Šećer našem tijelu uopće ne treba te je zapravo štetan. Unos šećera onemogućuje stanicama organizma da se bore protiv loših bakterija te taj efekt traje satima nakon što popijemo koju limenku gaziranog pića.

Kao što postoje i loše namirnice za imunološki sustav, postoje i one dobre. Vitamini C i D su savršeno društvo za „boostanje“ imuniteta. Najlakše će te ih unijeti kroz crveno grožđe, jabuke, citruse i kivi. Cink, koji nalazimo u špinatu, luku i batatu će također pomoći tijelu da se othrva virusima ove jeseni. Općenito svježe voće i povrće, i to ono sezonsko, je savršen odabir namirnica. Postoje čak istraživanja koja kažu kako domaća pileća juha u kombinaciji sa svježim češnjakom može ubrzati oporavak od prehlade.

Unos tekućine je bitan tijekom cijele godine, samo birate ono što vam je potrebno u tom trenutku. Preko ljeta je to svakako nešto hladno i osvježavajuće, a kako nam je došla jesen okrećemo se toplim čajevima s dodatkom limuna, meda i đumbira koji će „pogurati“ naš imunitet. To što vani više nisu vrućine ne znači da naše tijelo i dalje ne treba barem dvije litre tekućine dnevno. Vani je zahladilo, no to ne znači kako se trebamo zavući u naše domove i ne izlaziti. Dapače, više nego ikada u ovom periodu nam treba boravka na čistom zraku, umjesto u zatvorenom prostoru prepunom virusa i bakterija. Što više prozračujte prostore u kojima boravite, te prije spavanja se odlučite na šetnju barem tridesetak minuta. Osim što će te pomoći svom organizmu u borbi protiv prehlada, ljepše će te spavati.

Adekvatno odijevanje se podrazumijeva - jutra su hladnija i maglovita i slojevito odijevanje je savršen odabir. No kako dan odmiče, temperature će se malo i dići pa budite spremni i na to.

Osim ovih osnovnih i svakodnevnih savjeta, na raspolaganju su vam i razni dodaci prehrani u obliku vitamina koji vam mogu biti od pomoći. U svakom slučaju, hladnije vrijeme nam dolazi, zašto ga ne bismo dočekali spremni? 
 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.