Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Jesenske viroze - kako se boriti

Ako niste u mogućnosti dovoljno vremena svakodnevno provoditi na čistom zraku redovito provjetravajte prostorije, posebno ako vas više boravi u istom kućanstvu.
Objava 19. rujna 2020. 1 komentara 1579 prikaza
BITIFIT by Marko Lončar
BITIFIT by Marko Lončar
Nikako nemojte zaboraviti fizičku aktivnost jer su istraživanja dokazala kako osobe koje redovito vježbaju puno rijeđe obolijevaju od pojedinaca koji imaju sjedilački način života.

Čim krene malo promjenjivije vrijeme krenu i razne prehlade i viroze, posebno kod pojedinaca koji i inače imaju slabiji imunitet. No bez obzira koliko tijekom godine jesmo (ili nismo) oprezni sa prehranom i vježbanjem ili bilo kakvim fizičkim aktivnostima nekada se teško othrvati ovim dosadnim znacima jeseni.

Iako smo svi već jako dobro svjesni kako voće i povrće mora biti esencijalni sastojak prehrane tijekom cijele godine nije na odmet naglasiti to još jednom. Osim što su nam te namirnice lako dostupne i povoljne, posebno ako se fokusiramo na sezonske namirnice, lake su za obradu i konzumaciju. Vitamin C je neto što je krucijalno za imunitet a lako ga možemo unijeti u organizam. Naravno najpraktičniji način je putem dodataka prehrani no nemojmo zanemariti ni razne namirnice koje su bogate ovim bitnim vitaminom.

Brokula i cvjetača su idealan prilog obroku, špinat i rajčica u salati, a mandarine i limun kao međuobrok odnosno dodatak u čajeve. Ako u svoj čaj dodate i đumbir i žlicu domaćeg meda na jako ste dobrom putu da se obranite od dosadnih viroza.

S obzirom kako najavljuju hladnije vrijeme, kiše i niže temperature iskoristite zadnje zrake sunca koje neće još dugo trajati. Naime izlaganje sunčevim zrakama itekako pozitivno utječu na imunitet i općenito stanje organizma.

Nikako nemojte zaboraviti fizičku aktivnost jer su istraživanja dokazala kako osobe koje redovito vježbaju puno rijeđe obolijevaju od pojedinaca koji imaju sjedilački način života. Tako da ako želite izbjeći dane bolovanja i preznojavanja u krevetu svaki dan barem 30-45 minuta šetnje radi veliki benefit vašem organizmu.

Kad smo kod znojenja, ako imate priliku priuštiti si koji posjet sauni, nemojte propustiti. Osim što posjet sauni eliminira razne toksine iz tijela i rješava stresa dokazano je kako pospješuje imunitet!

Također nemojte dopustiti da vas zavara ovo promjenjivo vrijeme - sve više ćemo primijetiti kako tijekom dana temperatura znatno varira, čak i do deset stupnjeva, tako da je slojevito odijevanje primarno - puno je lakše skinuti laganu jaknu kada zatopli nego liječiti posljedice viroze ili prehlade tjedan ili dva.

Ako niste u mogućnosti dovoljno vremena svakodnevno provoditi na čistom zraku redovito provjetravajte prostorije, posebno ako vas više boravi u istom kućanstvu.

U konačnici, nekog univerzalnog pravila nema. Ovo vrijeme je lutrija i nažalost možemo biti, svatko od nas, „sretni“ dobitnici. No postoje neke sitnice koje možemo poduzeti kako bi zaštitili sebe ali i sve oko nas.