Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Kada ću se naspavati i zašto nikada?

Ako ne postoji ustaljeni ritam spavanja, može se dogoditi da nas alarm probudi usred NREM faze nakon čega ćemo cijeli dan biti neispavani i usporeni.
Objava 31. kolovoza 2019. 0 komentara 1275 prikaza
Marko Lončar
Marko Lončar
Kako popraviti kvalitetu sna

Jedna od bitnih stavki u svakodnevnom životu koja itekako utječe na zdravlje, a da toga nismo ni svjesni je redovan i kvalitetan san. Osim onog predivnog osjećaja naspavanosti i odmornosti (ja ga se osobno sjećam kroz maglu), benefiti dobrog sna su puno opsežniji. Koncentracija nam je bolja, više pamtimo, imunitet se popravlja, lakše održavamo fit liniju te, prema nekim istraživanjima, čak i produžujemo život. Nažalost, životni stil suvremenog čovjeka ostavlja malo vremena za dug i kvalitetan san, posebno ako želimo uspješno balansirati posao, obitelj, prijatelje i razonodu.

VAŽNOST SNA ZA ZDRAVLJE POJEDINCA
No, postoje neki trikovi kojima se možete poslužiti i izvući najbolje iz onih xy sati sna. Ako mislite da preuveličavam i pričam gluposti, ovdje su činjenice: istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Clinical Endrocrinology & Metabolism u kojem je sudjelovalo 447 osoba pokazalo je da oni koji imaju veća odstupanja u svojim navikama koje se tiču spavanja i sna, imaju puno veće šanse da razviju viši BMI (body mass index), skupe višak kilograma, imaju povišenu razinu kolesterola i sl.

Kada stvorite konzistentan ritam spavanja, to će osigurati da kortizol i adrenalin budu najjači sat vremena prije buđenja, što znači da ćete se ustati odmorni i puni energije. Kod nekih pojedinaca ovo dovodi i do toga da se bez problema bude bez alarma. Ako ne postoji ustaljeni ritam spavanja, može se dogoditi da nas alarm probudi usred NREM faze nakon čega ćemo cijeli dan biti neispavani i usporeni. Ako ste jedan od onih koji se bore sa snom, odnosno manjkom istog, postoji nekoliko „uzoraka“ koje možete isprobati kako bi našli onaj koji vam odgovara.

KAKO POPRAVITI KVALITETU SNA?
Najčešće se ljudi priklanjaju ideji o sedam do devet sati neprekidnog sna. Drugi način je po preporuci stručnjaka nešto bliži našem prirodnom ritmu i dijeli se u dva dijela od približno četiri sata sna između kojih je peroid budnosti od sat vremena. U konačnici se opet dolazi do sličnog zbroja od sedam do devet sati, no ovaj je podložan individualnim navikama pojedinca. Na kraju, postoji i zadnji i najmoderniji pristup kojim je eksperimentirao filozof i izumitelj Buckminster Fuller. Naime, spavao je trideset minuta svakih šest sati, odnosno ukupno dva sata u danu. Naravno, ovaj način nije za sve. Isprobajte ih sve i pronađite svoj individualni uzorak te, što je najbitnije, držite ga se duže vrijeme kako biste stvorili učinkoviti uzorak i garantiram da ćete se probuditi odmorni, kreativni, veseli i puni energije!
 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.