Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Kako ne skrenuti s fitness puta na ljetovanju

Što se tiče morskih aktivnosti - plivanje je jedna od najboljih aktivnosti za cijelo tijelo a gdje se bolje baviti time nego na moru?
Objava 22. lipnja 2019. 0 komentara 738 prikaza
Foto: BITIFIT by Marko Lončar
Foto: BITIFIT by Marko Lončar
U glavi imajte svoj cilj. I onda vam nema kraja.

Tijekom godine, bilo ljeto, jesen ili proljeće učestalo dobivam pitanja što jesti na domjenku na koji morate ići, što piti a da ne učini strašnu štetu tijelu, koje vježbe odraditi dok ste na poslovnom putu s ograničenim mogućnostima. No ljeto tu prednjači - svi već planiraju ljetne odmore i lagano ih hvata panika kako preživjeti sladoled, ljenčarenje na plaži, noćne izlaske i šarene koktele.

No, i za ovo doba postoji rješenje. Kao prvo - u glavi uvijek imajte svoj cilj. Ako znate kako želite izgledati i kako se želite osjećati, neka vam to ne „ispari“ iz glave kada kročite na plažu prvi put.

Tih par tjedana je samo mali dio vaše godine, ma vašeg cijelog života te je itekako moguće uživati, odmoriti se, napuniti baterije a ne vratiti se s par kilograma više i tromiji no ikad. Kada planirate godišnji i birate odredište, malo se raspitajte da li hotel u kojem ljetujete ili mjesto imaju teretanu u blizini ili barem neki par sa spravama za streetworkout. Ako ništa od toga nije dostupno - nema straha! Na godišnjem zaboravite na automobil- pješačite što više možete. Uz adekvatnu zaštitu od sunca (bilo u obliku krema, bilo kapa, šilterica) te dovoljnu količinu tekućine šetnje će vam itekako goditi. Također, gotovo svugdje je moguće unajmiti bicikl - jedna od najljepših iskustava ljetovanja na nekom malom otoku je proći ga cijelog na biciklu. 

Kada se pakirate nemojte samo misliti koji kupaći ponijeti, nego se pobrinite i da imate adekvatnu kremu za sunce, šiltericu, dobre sunčane naočale - jer zdravlje je ipak na prvom mjestu. Isto tako, ako se unaprijed dobro isplanira i ponesu tenisice te fitness oprema - to će vas svakako podsjetiti i motivirati da odradite koji trening i na odmoru jer vremena će te imati i napretek. Ne kažem da morate sa sobom „vući“ utege no boce vode (ili pijeska) vam ih mogu adekvatno zamijeniti, a elastične trake zauzimaju minimalno mjesta u koferu. Mnogi na putu na more tradicionalno staju uz „staru cestu“ na janjetinu.

To možete i preskočiti. Znate i sami da je taj tip mesa jedan od najmasnijih a u tradicionalnoj kombinaciji s krumpirom vam može donijeti samo koju kilicu viška. Pametno birajte obroke jer svaki zalogaj se broji - a do mora još niste ni stigli! Za put si pripremite dovoljno tekućine jer po ovim vrućinama, u kombinaciji s dugim putovanjem i vrelim suncem, lako dehidriramo.

Izbjegavajte zašećerene sokove i radije posegnite za dobrom, starom vodom- od sokova će te biti samo još žedniji a i puni su neželjenih kalorija. Ne dajte da vas privuku mirisi prženih krumpirića, pljeskavica i slične „teške“ hrane koja se nudi na svakom koraku. 

Jedite redovito (najveći razmak između obroka neka bude četiri sata) te neka to budu obroci puni proteina i zdravih, sporih ugljikohidrata - i tu neće biti opasnosti da vas uhvati glad pa skrenete u prvi fast food. Spakirajte si dovoljno zdravih grickalica - šaka badema ili proteinska čokoladica bez šećera su savršen međuobrok te će vas spasiti u trenutcima „ludila“ kada bi samo pojeli neki masni hambi na brzinu.

Što se tiče morskih aktivnosti - plivanje je jedna od najboljih aktivnosti za cijelo tijelo a gdje se bolje baviti time nego na moru? Iskoristite svaki mogući trenutak za otplivati koji krug, bilo to u moru ili negdje na bazenu. Ne samo da će te se rashladiti, nego ste odradili i odličan trening. Nadalje, ako nikada niste probali odbojku na pijesku - ljeto je savršeno vrijeme za to. Osim što će te se dobro oznojiti, odraditi jedan oblik treninga - uhvatit će te i malo bojice te potamniti.

I dalje imajte na umu litre i litre vode. Uz pojačanu fizičku aktivnost, u kombinaciji s jakim suncem i visokim temperaturama tijelo će vam itekako biti zahvalno na hidrataciji. 

Aktivirajte cijelu obitelj ili ekipu s kojom ljetujete. Imat će te bolju motivaciju a i korisno će te provesti slobodne dane. Mnogi gradovi imaju svoje parkove sa spravama za vježbanje - iskoristite ih. Čak i ako u vašem ljetovalištu nema nešto toga tipa postoje nebrojene vježbe koje možete odraditi bez ijednog rekvizita.

Plankovi, čučnjevi, marinci - sve su to odlične vježbe koje će vas održati u formi a jedino što vam treba je - vaše vlastito tijelo. Sladoled, taj divan hladni, nezdravi a tako privlačni prehrambeni proizvod. Naravno, ljeto ne može i ne smije proći bez ijedne kuglice sladoleda. No pretjerivanje u ničemu ne valja.

Tako vam ni ne trebaju tri sladoleda dnevno, svaki dan. Osim što već puno slastičarni ima u ponudi i razne niskokalorične sladolede raznih okusa, sasvim dovoljno će vam biti i jedna kuglica umjesto tri. Izlasci su problem ne samo ljeti, nego i ostatak godine, jer ljudi uglavnom zaborave na mjeru te popiju i više nego je to poželjno. 

Alkohol je također kaloričan, a posebno u kombinaciji s raznim gaziranim pićima. Ograničite se i imajte na umu da će ova dva tjedna godišnjeg proći a vi ćete „plaćati dugove“ u teretani puno duže kako bi nadoknadili skretanje s puta. Ono što također jako lako prevari ljude preko ljeta su šareni kokteli. Koliko god su fini, privlačni i šareni- toliko su i puni šećera. Opalite koju fotku za Instagram ili Facebook i dalje se držite vode. 

Sve u svemu, poanta ovog članka nije da vam pokvarim ljeto ili da drhtite nad svakim zalogajem. Poanta je da budete pametni u odabiru i planiranju te da ne zaboravite sve ono na čemu radite od početka godine i na čemu će te raditi i dalje. Odmorite se, zabavite, kupajte, stvarajte uspomene. No, u glavi imajte svoj cilj. I onda vam nema kraja. 
 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.