Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Kako odabrati odjeću za ljetni trening?

Sve su ovo savjeti koje vi već možda dobro znate, no ne kaže se uzalud da je ponavljanje majka znanja.
Objava 25. srpnja 2020. 0 komentara 522 prikaza
BITIFIT by Marko Lončar
BITIFIT by Marko Lončar
Nakon treninga – odmah presvlačenje! Ostanak u istoj odjeći duže vrijeme može uzrokovati i neke infekcije.

U odnosu na druga godišnja doba, ljeto ima brojne prednosti za trening. Aktivnosti na otvorenom, lijepo vrijeme koje poboljšava naše raspoloženje, svjež zrak, priroda – samo su neke od njih. Ipak, treninzi ljeti su i nešto zahtjevniji pa tako trebamo poduzeti i dodatne mjere kako bismo preživjeli trening na 30+. Jedna od njih je i adekvatna odjeća. Ako mislite da se s time ne može pogriješiti, onda je ovaj tekst baš za vas!

ZNOJENJE

Više temperature obično znače i pojačano znojenje, no važno je zapamtiti da znojenje nije ekvivalent intenzitetu treninga. Tijekom vježbi, neki će se znojiti više, neki manje, no važno je zapamtiti da je znojenje tek fiziološki proces kojim se organizam hladi i regulira tjelesnu temperaturu, odnosno oslobađa višak topline. I ono što uvijek ponavljam – znojenjem se gube i minerali i vitamini iz tijela, a te elektrolite je itekako potrebno nadoknaditi. Uvijek imati bocu vode sa sobom na treningu, nije iznimka, već pravilo!

ODJEĆA – MITOVI I ZABLUDE

Znojenje nam je usko povezano i s odabirom odjeće. Preskočite pamuk – on brzo upija znoj, odjeća na nama postaje teška, mokra, lijepi nam se za tijelo, odvlači pažnju od treninga i stvara neugodnosti. Nakon nekog vremena, također može izazvati i iritaciju kože i ogrebotine. Čisti poliester – nikako, osim što pojačava znojenje, neugodni mirisi posljedica su nošenja odjeće isključivo od ovog materijala. Preporučljivo je svakako odabrati sintetičku sportsku odjeću koja se brzo suši, lagana je i elastična, a time i pogodna za treninge. Obično je napravljena od raznih mješavina materijala, primjerice – pamuk i poliesterska vlakna, poliamid, mikrofibra, često i sa oznakom dry-fit. Također, jedna od preporuka je i odabir odjeće svjetlijih boja koja neće dodatno privlačiti sunčeve zrake. Čarape – moraju biti „taman“, ni prevelike ni premale kako ne bi smetale tijekom izvođenja vježbi – tanke, lagane i udobne 'stopalice' spriječit će neželjene žuljeve.
 
Ono što je jedna od grešaka ili pomodarskih trendova je nenošenje donjeg rublja ispod sportske odjeće. Nekima to daje osjećaj slobode, ugodnije je bez jednog sloja odjeće. Ako preferirate ovakav „slobodniji“ način, onda zaista trebate obratiti pozornost da vam je odjeća podstavljena pamučnim dijelom s unutarnje strane prepona kako ne biste iziritirali kožu. Nakon treninga – odmah presvlačenje! Ostanak u istoj odjeći duže vrijeme može uzrokovati i neke infekcije. 

Jedna od najčešćih pogrešaka koju ljudi rade, što je dugo vremena i bio određeni trend kako bi se brže skinuli kilogrami je treniranje na 30+ u odjeći koja je prikladna za jesen, pa čak i zimu. Tako su se i kod nas po parkovima, nasipu, Jarunu mogli vidjeti pojedinci koji trče u šuškavcima, trenirkama, i gomili odjeće jer su možda i bili mišljenja kako će im ti slojevi omogućiti ubrzano skidanje kilograma. Potpuno pogrešno! Jedino što na ovakvim temperaturama i s tolikom gomilom odjeće mogu postići je rizik od srčanog ili toplinskog udara, sunčanicu, ili nešto gore od navedenog. 

ZAŠTITA OD SUNCA

Kreme sa zaštitnim faktorom su must have! Čak i ako je vani oblačno, ne znači da sunčeve zrake neće doći do vaše kože. Riskirati sunčanicu, opekline, alergije na sunce, zaista se ne isplati, zato prije treninga zaštitite izložene dijelove tijela kremom visokog zaštitnog faktora. Ne zaboravite i na kapu kako biste zaštititi vaše vlasište, posebice ako je ono – ćelavo. 

Sve su ovo savjeti koje vi već možda dobro znate, no ne kaže se uzalud da je ponavljanje majka znanja. I iako svi želimo dobro izgledati za plažu i pridajemo izgledu veliku pažnju, na znakove kako što su umor, vrtoglavica, mučnina svakako obratite pozornost i nemojte se pretjerano iscrpljivati – osluškujte svoje tijelo, čak i ako to znači da sa svojim tempom morate malo usporiti. 
 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.