Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Kako (p)ostati fit na moru i godišnjem odmoru?

Ovo je samo primjer nekih od vježbi koje možete izvoditi u moru, i na plaži
Objava 17. kolovoza 2020. 0 komentara 605 prikaza
Foto: pixabay.com
Foto: pixabay.com
Uživajte u svojim slobodnim danima punim plućima!

Godišnji odmori u punom su jeku, gužve na autocesti unatoč globalnoj virusnoj pandemiji dobar su znak da mnogi od nas koriste svoje slobodne dane za uživanje u suncu, moru i ljetu općenito.Neki će tada dati svom tijelu odušak od vježbanja, ali mnogi će iskoristiti to slobodno vrijeme za nešto drugačiju tjelovježbu – jogu, plivanje, hodanje, planinarenje ili pak vježbe u moru. Sve od navedenog – itekako je korisno za vaše tijelo i duh. 


PLIVANJE

Plivanje je jedan od najzdravijih sportova, izvrsna kardio-aktivnost koja aktivira svaki mišić u našem tijelu, a istovremeno ne stvara pritisak na kralježnicu i zglobove. Mišići se jačaju, tijelo postaje izdržljivije, povećava se kapacitet pluća jer se i kisik bolje provodi tijelom. Za vrijeme plivanja glava i kralježnica se zakreću s jedne strane na drugu. Te kretnje čine skup pokreta koji poboljšavaju fleksibilnost tijela, stoga se plivanje preporučuje i primjerice, djeci s poteškoćama u razvoju.

Zapravo je ova aktivnost odličan izbor rekreaciju ljudi svake životne dobi. Rekreativno plivanje je tjelovježba koja je također dobar način da se čovjek opusti, riješi stresa i osjeća dobro. Neka su istraživanja čak pokazala da plivanje doprinosi dugovječnosti života. No, u vodi, bio to bazen ili more, ovisno o vašim mogućnostima i željama, ne morate samo plivati. Vodena rekreacija i vježbe u vodi izvrsna su alternativa kako ostati fit tijekom godišnjeg odmora i možda kratkoročno zamijeniti fitness dvorane s vježbanjem na otvorenom, i to baš u vodi. 

VJEŽBE U VODI

Kako sam već istaknuo, otpor koji pruža voda odličan je način za sagorijevanje kalorija jer vježbanje u vodi zahtijeva balans i aktivaciju velikog broja naših mišićnih skupina. Odlična je ovo alternativa i osobama koje moraju izbjegavati vježbe s velikim trenažnim opterećenjem  - primjerice, osobama koje boluju od artritisa ili bolova u leđima. Ako želite krenuti s vježbanjem na bazenu ili moru, prvi korak je pravilno istezanje tijela kako bi i sama cirkulacija proradila. To možete učiniti brzim hodanjem kroz more ili bazen u trajanju od nekoliko minuta ili možda podizanjem koljena, koja god vam je draža opcija.

Nakon istezanja, možete krenuti s primicanjem i odmicanjem nogu – važno je da rukama držite glavu i da noge držite pod pravilnim kutem, primičete ih i odmičete, naravno, u plićoj vodi i ponavljanjima koji odgovaraju vašem načinu i dugotrajnosti vježbanja  – od 15 do 20 puta. 

Potom možete odraditi čučnjeve i sklekove u vodi – izvrstan je to način tjelovježbe i svakako dobra promjena iz klasičnog trbušnjaka ili skleka. Trbušnjake odradite u plićaku, a kod čučnjeva  je važan uspravan stoj u vodi do bedara. Vježbu možete ponoviti od 10-15 puta. Nemojte se forsirati, no imajte na umu da će vam stražnjica, noge i trbuh biti zahvalni. 

Ako želite ojačati svoje trbušne mišiće, idealna vježba je sa skupljenim koljenima – skupite noge i ispružite ruke, privucite noge na prsa, obgrlite ih rukama i u tom položaju izdržite 30-ak sekundi kako bi vaši trbušni mišići odradili posao. 

Još jedna dobra vježba je i imitacija vožnje bicikla. U vodi će vam ova vježba sigurno biti zabavna, a i kukovi će biti ojačani. Jedna minuta sasvim je dovoljna. 

I popularni izdržaj– zašto ga ovoga puta ne biste napravili na plaži? Najbolji je onaj klasični, s prednjim uporom na podlakticama. Vrijeme trajanja odredite sami. 

Ovo je samo primjer nekih od vježbi koje možete izvoditi u moru, i na plaži. Promijenit ćete svoju rutinu vježbanja, napraviti dobro za vaše tijelo i um bez previše napora, a pritom i uživati u mirisu mora, hlađenju koje dobro dođe na ljetnim temperaturama i biti fit na godišnjem odmoru, bez previše muke i odricanja. Uživajte u svojim slobodnim danima punim plućima!
 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.