Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Kako se vratiti treningu nakon COVID-a 19?

Osluškujte svoje tijelo – procijenite sami kako se osjećate nakon treninga i na temelju svog osjećaja prilagođujte svaki sljedeći trening
Objava 02. svibnja 2021. 0 komentara 394 prikaza
BITIFIT by Marko Lončar
BITIFIT by Marko Lončar
Koronavirus (po pitanju oporavka), nije ništa drugačiji od zaraze gripom ili drugom virusnom infekcijom u kojoj nije preporučljivo okrenuti se odmah treningu jednakog intenziteta i jednakog trajanja

Svakodnevno slušamo, čitamo i gledamo vijesti o sve većem broju oboljelih od virusa koji je zahvatio cijeli svijet, posljedicama koje ostavlja na tijelo i organizam, pa čak i na naš um. Nakon preboljenog virusa, nekima se dugoročno gubi osjet okusa i mirisa, neki imaju problema s pamćenjem i koncentracijom, jedan dio osjeća stalni umor, bolove u kralježnici, neki ne osjećaju posljedice…

Kako znamo da je tjelovježba, bilo koji oblik, važan za jačanje imuniteta, naše psihičko i mentalno zdravlje, nametnula mi se i ova tema o kojoj je važno govoriti – kada se vratiti fizičkim aktivnostima i kako trenirati nakon preboljele virusne pandemije, čak i ako ne osjećamo posljedice po zdravlje?

Je li vaše tijelo ponovno spremno na tjelovježbu?

Kad naš imunološki sustav shvati da u tijelu ima virus (bilo koje vrste), on prelazi u naporniji način rada kako bi se izborio s virusom. I doista to nalikuje na pravu borbu – pojačava se tjelesna temperatura, bolovi u mišićima, iscrpljenost, umor – sve je to rezultat napora našeg imuniteta. Zato se i savjetuje strogi odmor kako bi se tijelo izborilo na najbolji mogući način. I naravno da nakon takvog iscrpljujućeg procesa ne možemo očekivati da ćemo se, čim nam se simptomi bolesti ublaže, moći juriti sa sastanka na sastanak, trenirati 4-5 puta tjedno, obavljati sve obveze jednakom snagom kao i prije.

Organizmu moramo pružiti priliku za povratak u naše normalno ili približno isto stanje kakvo je bilo prije bolesti. U suprotnom, samo riskiramo mogućnost za produžavanje stanja u kojem se ne osjećamo dobro, pa čak i riskiramo neke teže posljedice. Ovaj virus (po pitanju oporavka), nije ništa drugačiji od zaraze gripom ili drugom virusnom infekcijom u kojoj nije preporučljivo okrenuti se odmah treningu jednakog intenziteta i jednakog trajanja. 

Savjet stručnjaka zlata vrijedi

Prema nekim savjetima stručnjaka, dva tjedna nakon što tijelo više ne pokazuje nikakve simptome bolesti (i nakon savjetovanja s liječnikom), osoba se može postepeno vraćati svojim fizičkim aktivnostima. Važno je naglasiti ovo „postepeno“. I pravilo vrijedi i za sportaše i za osobe i za rekreativce. Sportašima je preporučljivo obaviti dodatne preglede koji svakako podrazumijevaju pregled kardiologa. 

Krenite s treninzima slabijeg intenziteta. Prvih tjedan dana vaš trening ne bi trebao trajati duže od pola sata. Vježbe snage – smanjite intenzitet i koristite vaše tijelo. Vjerojatno će vam u početku i to predstavljati napor, teže ćete dolaziti do zraka, puls će vjerojatno biti ubrzaniji, a tijelo umorno jer mu i jedan takav trening koji vam je prije bio „mačji kašalj“ biti naporan i umarat će vas brže nego prije. Trkači će se boriti vjerojatno i s napadajima kašlja, nelagodom u prsima, slabosti u nogama, pa i za njih vrijedi isto pravilo. 

Svaki novi trening produljite za 5 minuta. Osluškujte svoje tijelo – procijenite sami kako se osjećate nakon treninga i na temelju svog osjećaja prilagođujte svaki sljedeći trening. Vjerojatno ćete nakon mjesec dana shvatiti kako se vaše tijelo postupno vraća u normalu i način rada na koji ste naviknuli. U svakom slučaju, vaši osobni treneri u ovom će vam procesu biti od velike pomoći sa svojim savjetima, ali najbolji savjetnik je ipak vaše tijelo. 

Ono na što moram upozoriti je također, da ne zanemarite koliko je tjelovježba bitna. Iako brzi povratak treningu može biti štetan za vaše zdravlje, kao i prevelik intenzitet, predugo odgađanje treninga nije rješenje. Posebice ako znamo koliko je pretilost ozbiljan zdravstveni problem, a samim time su i pretili ljudi izloženiji posljedicama COVID-a 19.  

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.