Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Kako vježbati i hraniti se u trudnoći?

Trudnoća nije bolest - dapače, to je najljepše razdoblje u životu jedne žene te je bitno fokusirati se na sebe i bebu, kako bi u tih devet mjeseci maksimalno uživali.
Objava 10. kolovoza 2019. 0 komentara 598 prikaza
Foto: pixabay.com
Foto: pixabay.com
Na mladima svijet ostaje a zašto ne početi upravo od početka?

Tijekom godina bavljenja ovim poslom susreo sam se s klijentima u mnogim stanjima - rekreativci u top formi, oni koji se bore s pretilošću, razne ozlijede, bolesti no isto tako sam radio i sa ženama u najljepšem razdoblju njihova života - u trudnoći. Iako, nažalost, postoje one rizične trudnoće tijekom kojih je zaista potrebno strogo mirovati, u većini slučajeva fizička aktivnost je i više nego poželjna tijekom tih devet blaženih mjeseci.

Naravno, vrsta aktivnosti i intenziteti se mijenjaju ovisno o tromjesečju u kojemu se žena nalazi, no isto tako i njenom općem stanju te kako se osjeća. Isto tako i prehrana - svi za svoju djecu želimo samo najbolje, stoga suzdržite se od prekomjernog unosa slatkiša jer time ne činite dobro ni sebi ni bebi. Dame, imajte na umu kako ste odgovorne, kako za sebe, tako i za to malo čudo što nosite u sebi, stoga odvojite vremena i pročitajte što sve možete učiniti kako bi i trudnoća, ali i porod prošli što bezbrižnije.

JEDEM ZA DVOJE
Ovo je totalni mit i neistina. Neke žene će si tijekom trudnoće dopustiti uživanje u hrani za kojom inače ne bi posezale toliko često i u tolikim količinama i sve to pod izlikom kako sada jedu za dvoje, pritom misleći na sebe i bebu. No istina je kako je tijekom trudnoće unos kalorija potrebno povećati za tristotinjak kalorija, ne više od tog. No bitnije od količine je kvaliteta namirnica koje konzumirate.

Nekim trudnicama doktori propišu razne dodatke prehrani, vitamine i slično no i sami se možete pobrinuti da vaša prehrana bude što raznovrsnija, kvalitetnija i bolja i za vas ali i vašu bebu. Žene koje imaju problema s niskim željezom mogu posegnuti za crvenim mesom te „zelenjavom“ bogatom željezom kao što su špinat, blitva, kelj, brokula i sl. Iako se inače tuna preporučuje kao riba koju bi trebali što češće konzumirati, tijekom trudnoće ju je najbolje izbjegavati radi rizika od prekomjernog unosa žive koja može negativno djelovati na razvoj ploda.

Nadalje, trudnice bi tijekom tog perioda svakako trebali izbjegavati sirovu ribu (recimo sushi), paštete i općenito termički neobrađenu hranu. Neka vam se prehrana temelji na zaista raznolikim, sezonskim namirnicama s puno proteina iz bijelog i crvenog mesa, vitamina iz povrća i voća te zdravih ugljikohidrata iz cjelovitih žitarica. Trudnoća nikako nije period kada bi se trebale držati bilo kakve dijete i paziti na „liniju“, no isto tako nije pametno ni „plivati“ u slatkišima, pecivima iz pekare ili brzoj hrani. Jer, zapamtite, ako ta hrana nije zdrava ni preporučljiva niti inače, zašto bi ju konzumirali za vrijeme tog osjetljivog perioda?

VJEŽBANJE ILI MIROVANJE?
Kao što sam u uvodu već spomenuo sve ovisi o općem stanju trudnice i o tome kakva je trudnoća. Naravno, zadnju riječ u ovom slučaju uvijek ima vaš odabrani ginekolog - on će vam moći najbolje savjetovati da li je bolje suzdržavati se od bilo kakvih napora ili pak slobodno se baviti nekim oblikom aktivnosti. Ako ste sretnica koja trudnoću podnosi lagano i bez problema, imate zeleno svjetlo za bavljenje nekim oblikom vježbanja.

Za žene koje su inače jako aktivne, bilo da se profesionalno bave sportom ili rekreativno, nikako se ne savjetuje da prekidaju taj tempo. Naravno, prilagodit će ga općem stanju, periodu trudnoće i sl. no nastavak fizičke aktivnosti će imati razne blagodati za trudnice. Žene koje tijekom trudnoće vježbaju barem dva puta tjedno potpomažu svoj lokomotorni sustav te će tijelo puno lakše podnijeti povećanje tjelesne težine usred trudnoće no i poneka poljuljanu ravnotežu. Ako je sve u redu s trudnoćom i vaš liječnik je dao zeleno svjetlo, možete nastaviti sa svojim regularnim aktivnostima.

Kako trudnoća napreduje, tako se oblik, ali i trajanje, vježbanja mijenja. Skraćujemo vrijeme provedeno vježbajući no više se fokusiramo na vježbe istezanja ili se bavimo kondicijom. Pri kraju trudnoće smanjite dužinu treninga na pola sata, a fokusirajte se na vježbe disanja i opuštanja, možda najbolje neki oblik trudničke joge ili pilatesa jer će vam to olakšati ovaj zadnji, najteži period ali i sami porod. 

Trudnoća nije bolest - dapače, to je najljepše razdoblje u životu jedne žene te je bitno fokusirati se na sebe i bebu, kako bi u tih devet mjeseci maksimalno uživali. Neka ovo razdoblje ne bude izlika za nepotrebnim nabijanjem viška kilograma ili odustajanja od vježbanja jer time će te samo učiniti štetu sebi i bebi. Svakako usporite i uživajte u kojem kolaču ili čokoladi bez grižnje savjesti, kada vam dođe do toga, no neka se to ne pretvori u životni stil. Vaša beba treba vitamine i dobre, hranjive nutrijente i zdravu majku, koja jedva čeka naučiti svoje dijete zdravom životu.

Na mladima svijet ostaje a zašto ne početi upravo od početka?

 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.