Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Novogodišnja odluka - početi vježbati!

Nemojte odlučiti vježbati sat vremena jer ćete brzo osjetiti umor i zasićenje. Zadajte si laganiji tempo, krenite odmah, napravite plan i rutinu i rezultati će brzo doći.
Objava 17. siječnja 2021. 0 komentara 1857 prikaza
BITIFIT by Marko Lončar
BITIFIT by Marko Lončar
Iako trenutno ne možete odlaziti u teretane, možete vježbati u toplini vlastitog doma.

Prirodna ljudska potreba je tražiti promjenu i mijenjati neke stvari u životu kojima nismo zadovoljni. Početak svake nove godine razdoblje je preispitivanja i rezimiranja, osvrtanja unatrag i analiziranja svega što smo postigli, ostvarili i što imamo u planu napraviti. Sukladno tome, javljaju se i želje i motivacija kod osoba za uvođenjem novih navika u život. Stoga ne čudi kako je jedna od najčešćih novogodišnjih odluka – početi vježbati!

KAKO POČETI NAKON BLAGDANA?

Nakon blagdana, većina nas dobije pokoji kilogram viška. Do 2 kilograma, procjenjuju stručnjaci, normalna je i uobičajena posljedica sve one kalorične, masne hrane, slastica i koje čašice alkoholnog pića. Obično tada ljudi daju sami sebi obećanja kako će učiniti dobro za svoje tijelo i zdravlje, promijeniti loše navike, izgubiti neželjene kilograme i krenuti ka zdravijem životu.

No obično i takve odluke nisu dugog vijeka. Iako je ove godine pandemija korona virusa učinila svoje i zatvorila teretane, prijašnjih godina unatoč drugačijem mišljenju javnosti, teretane nisu bile pune u siječnju. Tek negdje u ožujku – jer ljudi su se istrošili i često prolongirali svoje zdrave odluke. Oni pak koji su započeli svoj proces vježbanja i odlazaka u teretanu – na tome se nisu dugo zadržali iz različitih razloga.


POČETNIČKE GREŠKE

Iako trenutno ne možete odlaziti u teretane, možete vježbati u toplini vlastitog doma. Posvetiti pažnju sebi i zdravijem stilu života, neka bude vaš zadatak u 2021. godini. Kako bi vam proces vježbanja bio što lakši, treba na umu imati neke pravila koja neće umanjiti vašu motivaciju i koji će pomoći da se vaše novogodišnje odluke zadrže i postanu dijelom vaše svakodnevice.

ZAGRIJAVANJE

Nećemo lagati – trening je stres. Tijelo se za taj stres treba pripremiti, posebice oni koji su dugo mirovali i stagnirali. Obično od jake želje i motivacije, ljudi se preforsiraju i tu je ta prva početnička greška. Prije treninga potrebno je barem 5 minuta zagrijati sve mišićne skupine. Ako mišić nije dovoljno zagrijan, nije dovoljno ni prokrvljen i riskirate ozljedu. Naše tijelo navodi vodu u zglobove, diže tjelesnu temperaturu i na taj se način sprječava do 80 posto ozljeda ako se adekvatno zagrijemo. Druga početnička greška, opet se tiče prenaprezanja. Potrebno je imati plan i program vježbanja koji bi otprilike trebao podrazumijevati dan vježbanja, dan odmora. U odmoru se mišići grade, a i k tome trening ne treba u početku predugo trajati. Nakon 15 minuta luči se hormon kortizol koji pojednostavljeno rečeno, jede mišiće. 

PLAN TRENINGA 

Dok se teretane ne otvore, pokušajte vježbati kod kuće kako biste spremni dočekali njihovo otvaranje. Svakako preporučujem razgovor sa stručnjakom koji će vam pomoći odabrati oblik vježbanja prikladan vašim željama i mogućnostima. A za one koji žele biti aktivni kod kuće, kao i uvijek savjetujem sljedeće – za početak, zagrijavanje i istezanje. Odlične su vježbe s vlastitim tijelom - iskoraci, čučnjevi, čučnjevi uz zid, recimo za trbuh klasični trbušnjaci, leđnjaci za gornji i donji dio leđa. Postupno pojačavajte intenzitet, neka tu budu i nešto kraći izdržaji za početak, marinci koji su teški, ali odlično tope kilograme.

Radite u intervalima od 30 sekundi, a potom 30 sekundi odmarajte. I uz minimalne rekvizite možete puno toga postići – odaberite između medicinke, bučica, fit lopte, savijače onaj koji vam najbolje odgovara. Već 30 minuta dobrog treninga čini puno dobrog vašem tijelu, umu i organizmu, a pri tome vas neće demotivirati i natjerati da prerano odustanete. Ustrajte u svojim odlukama. 

SAVJET PLUS

Postavite vaše ciljeve umjereno. Nemojte odlučiti vježbati sat vremena jer ćete brzo osjetiti umor i zasićenje. Zadajte si laganiji tempo, krenite odmah, napravite plan i rutinu i rezultati će brzo doći. Malim koracima do ostvarenja vaše zdrave odluke koja će se pozitivno odraziti i na vaše samopouzdanje. 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.