Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Povratak treninzima nakon ozljede

Tijelo ima svoj tempo oporavka i trebate ga slušati.
Objava 06. rujna 2019. 0 komentara 1502 prikaza
Foto: Marko Lončar
Foto: Marko Lončar
Nikome nećete napraviti dobro, a najmanje sebi ako budete forsirali

Iako nije nimalo lako isplanirati treninge i prehranu niti za zdrave pojedince, jer svaka osoba je individua za sebe, sa svojim varijablama, preferencijama, mogućnostima ali i željama, još je veći izazov napraviti to za ljude s određenim zdravstvenim tegobama, a to se odnosi i na kojekakve ozlijede(lomove, istegnuća itd.). Za sve one koji uživaju u treniranju, svaki dan propuštenog treninga je živi horor i već si zamišljamo kako nam mišići propadaju a s njima i sav trud koji smo do tada uložili.

No nema mjesta očajavanju - dobra vijest je kako tijelo itekako pamti što smo i kako radili i trenirali( pa i hranili se) prije ozlijede, tako da šteta nikako neće biti ireverzibilna. Dapače, ozlijede su nekada i alarm tijela da malo usporimo tempo ili ga barem prilagodimo- i tada rezultati mogu biti još bolji. A da ne pričam o ogromnoj motivaciji i želji u tom trenutku imate da se vratite u formu koju ste imali prije. Razumijem frustraciju radi nemogućnosti treniranja, no pokušajte gledati na ovo kao na neki međuperiod u kojemu smo skupljali želju, volju, motivaciju, oporavljali tijelo(ali i duh!) za sve ono fantastično što slijedi!

DJEČJIM KORACIMA NAPRIJED

Za početak je bitno uzeti u obzir koliko smo bili aktivni prije ozljede- čime smo se bavili, kojim intenzitetom i koliko često. Logično, ako ni prije niste trčali- to ni sada( i sada više nego ikada) nije opcija. No ako ste prije trčali polumaratone, ili barem krugove oko Jaruna, nakon što ste sigurni da ste ozljedu zaliječili( i za to dobili „Amen“ od svog liječnika!) možete početi s hodanjem. Nikako nije pametno odmah se vratiti istom intenzitetu jer si time garantirano činite više štete nego koristi te tako se možete ponovno ozlijediti, ovaj put i možda teže nego prije, jer tijelo očito nije u potpunosti zdravo.

No isprva brzo hodanje po parku ispred zgrade, s vremenom sve duže šetnje- i na odličnom ste startu. Ako nakon neko vremena ovakvih šetnji ne osjećate nikakve tegobe, možete lagano pojačavati intenzitet. Lagani jogging, kraći intervali- i lagano se vraćate u formu. Ako osjetite bilo kakvu nelagodu ili bol - stanite. Podsjećam kako nam je cilj biti zdravi a ne trpjeti bol i ponovno se ozlijediti. Ako zaključite kako još uvijek niste spremni trčati tim intenzitetom- poštujte to i fokusirajte se na ono što možete - duže šetnje ili možda više vremena jačajući core vježbama s težinom vlastitog tijela. 

Jako je bitno ojačati core odnosno trbušne i leđne mišiće koji stabiliziraju kralježnicu i mišiće zdjelice- bitni su nam i za stabilizaciju ali i za kretanje. Ovo je bitno i za sve zdrave individue, bez ozljeda, a posebno za one koji se bore s dužim periodom neaktivnosti. Vježbe koje su savršene za ovo su prvenstveno razne verzije plankova( izdržaja). Nekome su to dosadne vježbe, bez puno( ili ikakvih) rekvizita na strunjačama- no tijelo će vam biti zahvalno. 

POTRAŽITE POMOĆ AKO JE TO POTREBNO

Imajte na umu kako baš nitko ne zna baš sve, pa čak i najbolji sportaši na svijetu slušaju savjete svojih liječnika i trenera, tako da se ne libite pitati za poneki savjet. Vaš liječnik ili osobni trener će vam itekako pomoći vlastitim iskustvom jer se svakodnevno susreću s takvim situacijama. Nemojte forsirati- jer i samo jedan krivi pokret  vas može dodatno unazaditi i ponovno poslati na mirovanje. Forma nigdje neće pobjeći a sebi nećete učiniti nikakvu uslugu ako krenete prerano ili prejako. Nemojte zaboraviti na istezanje- i kada smo potpuno zdravi potrebno se zagrijati prije vježbanja, istezati tijekom i nakon.

Naravno, većina nas to zaboravlja, neki namjerno neki slučajno. No imajte na umu mnogostruke korisne efekte tih vježbi. Masaže su također odličan alat za što brže vraćanje u formu, no ako si ne možete priuštiti taj luksuz prečesto, nabavite si masažni valjak koji itekako može biti dobra zamjena za masažu. Svakako pazite na prehranu- u ovom razdoblju mirovanja više nego ikada. Ako tijelo ne dobiva dovoljno tjelovježbe, morate paziti na kalorijski unos te da dobiva dovoljno vrijednih i potrebnih nutrijenata. 

ŽURI POLAKO

Imajte na umu kako nigdje nećete zakasniti ako stanete na loptu i malo usporite te kako nikome nećete napraviti dobro, a najmanje sebi ako budete forsirali. Tijelo ima svoj tempo oporavka i trebate ga slušati. Ozljeda se desila i na vama je da to vrijeme iskoristite za temeljit oporavak te dobar plan za sve ono što će te postići kada se vratite u igru.

Sretno!
 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.