Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Pripreme za ljeto - kako sagorijevati kalorije nakon treninga?

Kako afterburn efekt zaista funkcionira?
Objava 19. srpnja 2021. 0 komentara 1764 prikaza
BITIFIT by Marko Lončar
BITIFIT by Marko Lončar
Za kraj bih savjetovao sljedeće – trenirajte pametno i dosegnite svoj cilj, bio on gubitak kilograma ili jačanje vašeg tijela

Godišnji odmori su nekima već u punom jeku, drugi pak čekaju vrhunac sezone kako bi otišli najčešće na more, uživali u njegovim čarima,   suncu, na plaži…Da svi žele imati tijelo u top formi i riješiti se onih nekoliko kilograma viška koje možda vuku od lockdowna, posve je jasno po prepunim teretanama, parkovima i nasipima. Kako smo o povećanju učinkovitosti treninga već čitali, ovaj put tekst u nastavku posvećujem onima koji su u potrazi za možda ubrzanijim načinom gubitka kalorija i masnog tkiva. A rješenje se možda krije u takozvanom afterburn efektu!


Kako afterburn efekt zaista funkcionira?

Često govorim kako je za zdravo tijelo u formi rješenje 70% prehrana i 30% vježbanje. Međutim, taj postotak vježbanja moguće je podići na višu razinu. Afternburn efekt je zapravo mjerljivo povećanje razine kisika koje nastaje kao posljedica napora i pojačanih aktivnosti. Pojednostavljeno rečeno, to su treninzi kojima možete skratiti vrijeme trajanja, ali onda povećati intenzitet napora. U tom modu, tijelo troši kalorije i nakon što određeni trening završi. Zašto je tome tako?

Tijelu nakon takvog vježbanja treba veća razina kisika kako bi se moglo regenerirati i vratiti u stanje mirovanja. Metabolizam tada ubrzanije radi i zapravo nastavlja trošiti kalorije, hormoni se dovode u ravnotežu, stanice se pune adenozin trifosfatom (odnosno centralnim dijelom za skladištenje energije), slobodne masne kiseline oslobađaju se u krvotok i troše prilikom vraćanja energije.  

Kolika će biti potrošnja kalorija, ovisi o vrsti vježbanja i individualno je, ali neki stručnjaci procjenjuju da ovakva metoda treninga može sagorjeti i do 15% više kalorija i njihovo trošenje traje i 24 sata nakon treninga. Naravno, 24 sata potrošnje kalorija odnosi se na one sportaše čije je tijelo u apsolutnoj formi. Ako ste rekreativci, potrošnja kalorija sigurno će potrajati kao prosječan radni dan. 

Kojim vježbama postići afterburn efekt?

Najpopularniji su tu takozvani HIIT treninzi, ali definitivno se mogu odraditi i u drugim vrstama vježbi. Primjerice, trčanje. Ako je vaša aktivnost trčanje i naviknuti ste trčati ujutro po 45 minuta umjerenim tempom, otprilike cijelo vrijeme trošite jednak broj kalorija. Ako počnete trčati bržim, intenzivnijim tempom 25 minuta – uštedjeli ste si vrijeme, potrošili svoje energetske zalihe koje će tijelo odmah početi nadoknađivati, ali na pravilan način – posezat će za masnim zalihama.

No, ne mora to biti trčanje. Uzmimo za primjer bicikliranje. Lijepo je vrijeme pa možda umjesto automobila kao prijevoznog sredstva za posao, ljudi malo više posežu za bicikliranjem. Ako vam do njega treba 30 minuta vožnje, ubrzajte tempo i pokušajte skratiti vrijeme na barem 20 minuta. Time ćete svakako povećati šanse da dosegnete takozvani afterburn efekt. Isto je i s treninzima snage – kombinacijom vježbi, smanjenjem vremena odmora primjerice kod treninga s utezima, osigurat ćete si dodatnu potrošnju kalorija umjesto onih s dužim pauzama za odmor. 

Za kraj bih savjetovao sljedeće – trenirajte pametno i dosegnite svoj cilj, bio on gubitak kilograma ili jačanje vašeg tijela. Ne zaboravite i na pridržavanje onih ustaljenih pravila – dobro istezanje, hidratacija koja je po ovim vrućinama ključna, pazite na ubrzane otkucanje srca (mjerite puls) i osluškujte signale koje vam tijelo šalje. 
 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.