Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Proljetni umor pretvorite u proljetni restart

Umor i nemotiviranost neka vam postanu poticaj za ostvarivanje procesa vaše osobne transformacije
Objava 30. ožujka 2019. 0 komentara 1360 prikaza
Marko Lončar
Marko Lončar
Ako imate problema sa spavanjem i nikako da se dovoljno naspavate- razlog može ležati u vašoj prehrani.

Rano proljeće svake godine donosi jednu od neželjenih nuspojava koja direktno utječe na kvalitetu života, jer mnoge ljude u većoj ili manjoj mjeri čini bezvoljnima, pospanima, umornima, smanjene koncentracije i radnog elana, dok pojedince može dovesti čak i do depresije. Da bi znali rješenje za ovo stanje, zapitajmo se prvo zašto do istoga dolazi i to baš u vrijeme kada bi trebali imati sve više energije za toplijih i sunčanijih dana.
 
VAŽNOST KONZUMIRANJA NUTRITIVNO BOGATE HRANE
Nakon zime, vitaminske zalihe u našem tijelu često su potrošene. Osjećajem umora tijelo nas upozorava upravo na to. Razlog za taj umor i iscrpljeno stanje organizma najčešće je neadekvatna prehrana. Stoga bi preporučio da osnova svega bude ono što jedete, a to bi trebala biti nutritivno bogata hrana i planirani obroci uz obavezan doručak.

Jer izrazito je bitno održavati uravnoteženu razinu energije koju dobivamo putem hrane kako bi izbjegli prejedanja, posebno ona nezdravom hranom, u trenucima kada nas „uhvati glad“. Ono što se u praksi često događa jeste da obroci ne budu nutritivno bogati dok u isto vrijeme često premašuju energetske potrebe organizma.  A da se riješe tih viškova, ljudi često pribjegavaju raznim dijetama, koje ako se ne vode pod stručnim nadzorom, dodatno smanjuju unos prijeko potrebnih nutrijenata što rezultira dodatno lošijim stanjem organizma. 

Kako je hrana iz konvencionalnog uzgoja često i sama po sebi smanjenog sadržaja nama potrebnih nutrijenata, a termičkom obradom ih se dodatno gubi, za ove povećane potrebe organizma odlično rješenje i pravi saveznici su nam dodaci prehrani. Spomenuo bih tu prvenstveno vitamin C, zatim magnezij koji je dobar za mišiće i naš živčani sustav, vitamin E zbog antioksidativnih svojstava, vitamini B skupine i vitamin D te svakako prijeko potrebna vode kojom treba održavati organizam konstantno hidratiziran.

OBAVEZNA FIZIČKA AKTIVNOST
Pri pomisli na proljetni umor, glavna asocijacija većini je uvijek prehrana, no želim naglasiti kako je fizička aktivnost u ovom slučaju prijeko potrebna.

Naime, nakon zime razina serotonina (hormona sreće) vrlo je niska dok je razina melatonina (hormona spavanja) još uvijek od duge zime poprilično visoka. U ovom periodu možete pomoći svom tijelu da se brže vrati u ravnotežu i uskladi s novim proljetnim ciklusima upravo kroz aktivnost i boravak na suncu koji će sniziti razinu melatonina u tijelu. To će vam dati veći osjećaj budnosti tijekom dana, a po noći vam olakšati dublji i kvalitetniji san jer će se tijelo fokusirati na stvaranje istog kako bi ga nadoknadilo.



Umor i nemotiviranost neka vam sada postanu poticaj za ostvarivanje procesa vaše osobne transformacije. Za početak dovoljno je da počnete boraviti u prirodi i na suncu gdje možete započeti s nekim jednostavnijim fizičkim aktivnostima. Zašto je ovo bitno, objasnit ću i sa stručne strane. Naime, vježbanjem se luči čitav niz endorfina, pa tako i serotonin i dopamin koji utječu na naše stanje svijesti, povećavaju osjećaj zadovoljstva i sreće. A da taj dobar osjećaj u nama potraje, potrebno je, kažu istraživanja provedena na Sveučilištu u Vermontu, već i 20 minuta vježbanja kako bi se on zadržao od 4 do 12 sati dnevno.

Šetnja, trčanje, vožnja bicikla, planinarenje, igre s djecom, samo su neke od stvari koje će vas fizički pokrenuti a sve to još dodatno možete nadograditi treninzima koje vlastitim tijelom možete izvoditi i u prirodi. Odlična opcija je svakako i posjet teretani gdje možete i uz stručno vodstvo i jasan fokus puno brže doći do željenih rezultata.

Stoga vam je moj savjet da je sada pravo vrijeme za zamah. Iskoristite ovaj period za pokret, restartajte sebe jer ovo je savršena prilika da usvojite nove navike koje će vas dovesti do života kakav zaslužujete, a ono što ćete dobiti za početak više je energije i bolje zdravstveno stanje. 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.