Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Sati i sati cardia za gubljenje težine... ili?

Svi smo različiti i imamo različite interese, no isto tako i gubimo na težini različitim tempom. Na vama je da pronađete najbolju aktivnost, a zaista ih se nudi mnogo.
Objava 23. studenoga 2019. 1 komentara 3113 prikaza
Foto: building-body.com
Foto: building-body.com
Ako imate dovoljno vremena, idealno bi bilo cardio odraditi ujutro, a treninge s utezima popodne ili navečer

Još uvijek veliki broj ljudi živi u zabludi kako je za (zdravi) gubitak neželjenog viška kilograma dovoljno „samo“ satima raditi cardio, bio to bicikl, traka za trčanje ili trčanje na otvorenom. Na spomen vježbanja s utezima odmahuju rukom. Istina je da je cardio važan dio tog procesa, ali u jednadžbi fale utezi i ono najvažnije – zdrava prehrana. Iscrpljivanje maratonskim cardiom će donijeti neke rezultate, no tijelo bez vježbanja s utezima neće biti definirano ni utegnuto, a što se tiče prehrane, ne kaže se uzalud kako ne možemo tako dobro trenirati koliko možemo loše jesti.

ZDRAVA PREHRANA JE PRVI KORAK
Prvi korak je složiti zdravu prehranu koja će se temeljiti na dovoljno proteina, nešto malo zdravih masti i dovoljno sporih ugljikohidrata. Što više mišića imamo, brže ćemo sagorijevati masne naslage, a mišići se hrane upravo proteinima. Također, tjedan-dva zdrave prehrane nije dovoljno ako ćemo se nakon toga vratiti na stari put. Potrebno je ustrajati i, iako nam je više posnog sira preko glave, pojesti i onu zadnju žlicu. Izbacite sve (ali zaista sve) slatkiše, brzu hranu, presoljene i masne obroke. Ako vam zaista fali slatko, postoje adekvatne zamjene u obliku proteinskih čokoladica i stotine zdravih recepata sa zamjenskim namirnicama.

Mnogo ljudi me pita može li ta jedna kockica čokolade dnevno učiniti toliko štete? Ne, jedna kockica ne može, no budimo realni, tko se još zaustavio na jednoj kockici?! Da je tako, nitko se ne bi borio s prekomjernom težinom. Šećer stvara ovisnost i svaki unos takve namirnice vuče na još. Stoga, najbolje je potpuno ju izbaciti iz prehrane kako ne nismo dolazili u napast.

SLOŽITE TJEDNI PLAN TRENINGA
Nakon toga potrebno je dobro isplanirati tjedne treninge; kombinacija cardia i utega će donijeti najbolje rezultate. Ako imate dovoljno vremena, idealno bi bilo cardio odraditi ujutro, a treninge s utezima popodne/navečer. Moguće je nakon odrađenog treninga s utezima i ostati još 30-45 minuta na traci. Barem jedan dan u tjednu, idealno recimo subotom ujutro, odradite cardio natašte.

Još jedan plus za treninge s utezima je taj što svakodnevno hodanje/trčanje na traci dovodi do užasnog zamora (psihički) te mnogi odustaju na tom putu. Kombiniranje ova dva načina treninga će vas zabaviti i s guštom ćete odraditi svaki trening. HIIT treninzi su također genijalna kombinacija koja će vas izuti iz tenisica – naporno je, uzbudljivo, zanimljivo i prije svega učinkovito.

Svi smo različiti i imamo različite interese, no isto tako i gubimo na težini različitim tempom. Na vama je da pronađete najbolju aktivnost, a zaista ih se nudi mnogo. I u konačnici, zapamtite, samo dobro osmišljena kombinacija prehrane i adekvatnih treninga će vas dovesti do željene forme, a jedina opasnost na tom putu je što postoji velika šansa da se zaljubite u fitness a to, priznat ćete, i nije tako loše.