Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Što je imunitet i kako ga ojačati?

Tijekom života, ovisno o nizu faktora, od prehrane, spavanja, stresa, aktivnosti i niza drugih, imunitet može biti jači i slabiji, što možete prepoznati već po jednostavnoj prehladi
Objava 25. travnja 2020. 1 komentara 839 prikaza
BITIFIT by Marko Lončar
BITIFIT by Marko Lončar
Za jačanje imuniteta savjetuje se biti redovan u vježbanju, ali i umjeren u intenzitetu.

U posljednjim tjednima više nego ikad priča se o važnosti imuniteta u obrani od bolesti. S pandemijom koronavirusa ta tema je isplivala u interes javnosti radi visokog rizika od ozbiljnih posljedica ove bolesti kod osoba sa slabim imunitetom, a to su prvenstveno starije osobe i osobe svih starosnih skupina s različitim kroničnim bolestima. No, unatoč tome što se iznova i iznova ponavlja taj pojam, znate li odgovor: Što je uopće imunitet?

Najjednostavnije, imunitet se definira kao otpornost organizma na infekcije, bolesti ili neku druge neželjene biološke invazije. Radi se o mehanizmu obrane koji poput različitih barijera štiti organizam od patogena (virusi, bakterije, parazita), kancerogenih stanica, štetnih molekula i otrova (primjerice od otrova zmije).

Tijekom života, ovisno o nizu faktora, od prehrane, spavanja, stresa, aktivnosti i niza drugih, imunitet može biti jači i slabiji, što možete prepoznati već po jednostavnoj prehladi: ponekad ćete imati osjećaj da ste stalno bolesti, a nekad će proći i mjeseci bez da će vas okrznuti i najmanja prehlada. No, svakodnevnim ponašanjem odlukama i životnim stilom možemo dugoročno utjecati na vlastiti imunitet i učiniti ga jačim i otpornijim na izazove koji se pred njega postavljaju.

Kako ojačati imunitet?

Prvi i najvažniji korak u jačanju imuniteta je ono što nazivamo „zdravim životom“, odnosno sve što on podrazumijeva. Svaki dio vašeg tijela, pa tako i imunološki sustav bolje će funkcionirati i biti bolje zaštićen od bolesti strategijama koje promiču zdrav stil života, a to su sljedeće:

  • Nemojte pušiti
  • Jedite puno voća i povrća
  • Redovno vježbajte
  • Održavajte zdravu tjelesnu težinu
  • Ako pijete alkohol, ograničite se na jednom piću na dan
  • Spavajte dovoljno
  • Pojačajte higijenske mjere, poput pranja ruku i osobne higijene
  • Pokušajte minimalizirati stres
  • Kako fizička aktivnost utječe na imunitet?

Kako je navedeno, vježbanje jedna od važnih komponenti zdravlja, kako njegovog očuvanja, tako i povratka. Redovna fizička aktivnost poboljšava kardiovaskularno zdravlje, snižava i regulira krvni tlak, pomaže u kontroli tjelesne težine, doprinosi zdravlju koštano-zglobnog sustava te štiti od niza bolesti. Osim toga, redovna fizička aktivnost doprinosi cirkulaciji, što osigurava da se stanice imunološkog sustava kreću kroz ljudski organizam slobodnije i obavljaju svoje zadatke učinkovitije.

No, u slučaju odnosa vježbanja i zdravlja treba se držati one „manje je više“. Naime, pretjerivanje u vježbanju neće doprinijeti iznimno jakom imunitetu, već upravo suprotno, takva vrsta iscrpljivanja organizma će biti kontraproduktivna i donijet će imunitetu više štete nego koristi.

Stoga, za jačanje imuniteta savjetuje se biti redovan u vježbanju, ali i umjeren u intenzitetu. Primjerice:

  • 2-3 puta tjedno se provozajte biciklom
  • Dnevno hodajte 20-30 minuta
  • Svaki drugi dan odradite trening snage

Svakodnevno izdvojite 30-60 minuta za sebe, odradite neke jednostavne vježbe, provozajte se ili jednostavno hodajte. Nemojte ni slučajno reći da nemate vremena jer, vjerujte mi, nemate vremena ni da budete bolesni, zar ne?

Uostalom, osim svih ranije navedenih dobrobiti i prednosti fizičke aktivnosti jedna od onih koju vježbači prvo primijete je dobro raspoloženje. Nakon bilo kakve vrste fizičke aktivnosti osjećat ćete se mentalno bolje, a to je u ovim vremenima neizvjesnosti i vrlo česte anksioznosti jako važno.

Želim vam da budete zdravi i aktivni i da uživate u svakom svom danu!
 

  • Avatar Dalmatinka.
    Dalmatinka.:

    Ovo su dobri savjeti i temelj zdravog zivota 👍...tribalo bi ih sto vise promovirati