Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Što jesti kad ste po cijeli dan na plaži?

Želim vam ugodan godišnji odmor i da budete zadovoljni sobom – uvijek!
Objava 18. srpnja 2020. 0 komentara 7808 prikaza
Foto:  Marko Lončar
Foto: Marko Lončar
Ljeto

Ovo je vrlo čest scenarij koji se mnogima dešava: mjesecima prije ljetnog godišnjeg odmora naporno trenirate i držite se stroge dijete, kako biste na plaži zablistali u najboljem svjetlu. Na more putujete zadovoljni postignutim rezultatom, skidate se u kupaći kostim i izgledate izvrsno! No, onda u 10-ak dana godišnjeg sav uloženi trud i odricanje – bacate u vjetar! Nakon godišnjeg odmora vraćate se kući i doslovno, izbjegavate pogledati se u ogledalo!

Srećom, ovaj scenarij se može izbjeći i pritom to uopće nije toliko teško, koliko možda mislite da je!

Naravno da ne očekujem da ćete dane svojeg dugo očekivanog godišnjeg odmora provesti brojeći kalorije ili ograničavajući se u uživanju u sladoledu ili pokojem koktelu, ali već s planiranjem obroka koje ćete ponijeti na plažu možete doprinijeti održavanju forme „za plažu“.

U nastavku vam donosim nekoliko ideja za obroke koje možete ponijeti na plažu kako ne biste posegnuli za nekim junk foodom koji je najčešći izbor na našim plažama.

1. Voće

Voće je praktično za ponijeti na plažu, a uvijek dajte prednost onome koje se neće „natući“ u vašoj torbi i dočekati vas u stanju kašice. Moj savjet su uvijek jabuke, breskve, nektarine, naranče, marelice i sl.

2. Povrće i hummus

Hummus je jedan od najzdravijih namaza na svijetu, a jednostavno ga možete napraviti sami kod kuće. Ponesite namaz u posudici i nasjeckajte povrće kojim ćete grabiti hummus. Ovako na plaži imate izvrstan osvježavajući obrok. Stabljika celera, mrkva, paprika i slično povrće bit će izvrstan odabir.

3. Zobena kaša

Ako na plažu idete u jutarnjim satima, doručak možete ponijeti sa sobom na plažu. Večer prije napravite zobenu kašu i ostavite da stoji.. Ujutro dodajte bobičasto ili sušeno voće, nasjeckane orašaste plodove ili mjericu proteina, promiješajte i ponesite sa sobom na plažu. I ne zaboravite ponijeti žlicu! 😊

4. Sendviči bez kruha

Umjesto kruha, budite maštoviti i napravite sendviče od listova salate, svježih krastavaca ili sličnih namirnica koje mogu zamijeniti fete kruha. Unutra stavite neki dobar sir i pureću ili pileću šunku i imate malokaloričan sendvič za pojesti na plaži.

5. Orašasti plodovi i sjemenke

Ovo je rješenje za one kojima se ništa ne da unaprijed pripremati: ponesite šaku orašastih plodova i šaku sjemenki i grickajte kad vas uhvati glad. Ovaj odabir je pun zdravih masti i proteina. Imajte na umu da su ove namirnice jako kalorične pa se zadržite na šaci kao dnevnoj količini.

6. Salata od kuhanih jaja i tvrdog sira

Kuhana jaja su uvijek dobro rješenje: skuhajte par jaja, narežite ih na kockice, dodajte neki tvrdi sir (ja biram uvijek cheddar) i neko povrće, poput rajčica ili krastavaca i imate kompletan obrok.

Uz navedene prijedloge obavezno ponesite sa sobom dovoljne količine vode. Uvijek dajte prednost vodi pred bilo kojim drugim pićem, a ako baš želite neko drugo rješenje, tad svoju vodu obogatite s par kapi limuna, par kriškica krastavaca i listićima mente. U vodu možete dodati i par malina ili borovnica. Ova voda će dobiti dodatnu svježinu, neće vam biti dosadna i lakše ćete unijeti dovoljnu količinu tekućine u danu kako biste izbjegli dehidraciju.

„Formu za plažu“ nije nemoguće zadržati i tijekom godišnjih odmora, ali trebate malo unaprijed razmišljati o obrocima, ali i povesti računa da se vjerojatno puno manje krećete nego inače, pa vam i kalorijski unos treba biti nešto manji nego kad ste cijeli dan aktivni i redovno vježbate.

Želim vam ugodan godišnji odmor i da budete zadovoljni sobom – uvijek!
 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.