Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Što treba sadržavati torba za trening?

Za trčanje, biciklizam, nogomet itd. itekako je bitno kakve tenisice nosite. Bitna je stabilnost, potpora i udobnost. No za većinu amatera koji treniraju razne grupne treninge ili u teretani bit će dovoljne bilo kakve sportske tenisice- najbitnije da su čiste.
Objava 16. studenoga 2019. 1 komentara 646 prikaza
BITIFIT by Marko Lončar
BITIFIT by Marko Lončar
Bitno je da odjeća „diše“, da bude čista, da vam ju nije žao oznojiti, da vas ne ograničava u vježbanju odnosno pokretima te da se vi osjećate ugodno.

Možda se čini jako banalno i nepotrebno pitanje, no i dalje se neki pitaju što im je sve potrebno kako bi uspješno odradili trening. Naravno, motivacija i volja su najbitniji no što su one neke sitnice na koje ne smijemo zaboraviti kada krenemo u teretanu? Da li je zaista bitno koji brand tenisica nosim? Da li je zaista nužno pola sata planirati „outfit“ za trening? Koga uopće briga što nisam ponio ručnik?

Sve su ovo sitnice, ali u konačnici su temeljna stvar kada krećete trenirati zato dobro „pročekirajte“ ove male upute kako i vi  ne biste slučajno nešto zaboravili sljedeći put!
Da li su tenisice zaista toliko bitne za trening? 

Ovisi o vrsti treninga. Za trčanje, biciklizam, nogomet itd. itekako je bitno kakve tenisice nosite. Bitna je stabilnost, potpora i udobnost. No za većinu amatera koji treniraju razne grupne treninge ili u teretani bit će dovoljne bilo kakve sportske tenisice- najbitnije da su čiste. Torba za trening je realno toliko bitna da stvari možete nositi i u vrećici. Bitniji je sadržaj koji je u njoj - čista obuća za trening, adekvatna odjeća, boca vode, čist ručnik te eventualno obrok za nakon treninga. Boja ili veličina torbe je, u ovom slučaju, apsolutno nebitna. Neki pojedinci se isto tako opterećuju i izborom odjevne kombinacije za trening a zaboravljaju ono esencijalno- bitno je da odjeća „diše“, da bude čista, da vam ju nije žao oznojiti, da vas ne ograničava u vježbanju odnosno pokretima te da se vi osjećate ugodno. Sve ostalo je samo plus. Teretana nije modna pista niti vas tamo itko odmjerava ili ocjenjuje vaš stilski odabir.

Čist ručnik je neupitno bitan radi higijene. Vjerujem da se ne želite valjati po ničijem znoju- pa tako i drugi ne žele isto to iza vas. Ručnik služi da zaštitite sebe, druge ali i same sprave od znojenja. A ako ste taj dan slučajno zaboravili ponijeti ručnik- većina teretana ima mogućnost najma ručnika tako da isprike nema! Hidratacija odnosno unos dovoljne količine tekućine u organizam je bitno uvijek, a posebno za vrijeme bilo kakve fizičke aktivnosti. Što se više znojite, više tekućine vam je potrebno nadoknaditi. Obična voda je savršen izbor, no postoje i razni dodaci kao što su recimo BCAA aminokiseline koje možete konzumirati prije, za vrijeme ali i poslije treninga u svrhu ublažavanja boli u mišićima, sprječavanja katabolizma mišića ali i bržeg oporavka nakon treninga.

Jedna od najkorisnijih stvari za vrijeme treninga su, vjerovali ili ne, slušalice! Prvenstveno kako bi mogli neometano slušati svoju najdražu glazbu koja vas dodatno motivira, ali i kako bi se osigurali da imate mir potreban za fokusiranje na vježbanje. Znate i sami koliko je iritantno kada krenete vježbati i sjetite se kako ste zaboravili slušalice te kako ste danas osuđeni na onog brbljavca s trake za trčanje koji će vas gnjaviti istim pričama, kako će te morati slušati dvije prijateljice koje ogovaraju treću u pauzi između serija ili kako će te morati slušati glazbeni ukus ekipe s pulta.

Neki misle kako je suvišno za napominjati no nemojte zaboraviti ni na higijenske potrepštine. Dezodorans je minimum i prije i poslije treninga a uz njega vam može dobro poslužiti i gel za tuširanje ako poslije treninga žurite dalje. Osim doručka, najbitniji obrok je upravo onaj nakon odrađenog treninga te ne zaboravite uvijek uz sebe imati spreman proteinski shake ili proteinsku čokoladicu koja će brzo nahraniti mišiće da „izdrže“ do pravog „post workout“ obroka. Zadnja stvar na listi je nešto što sam i sam zaboravio milijun i jedan put a to je upravo članska iskaznica. Nemojte si dopustiti da radi sekunde zaboravljivosti morate propustiti trening. 

Vjerujem kako svi više manje znaju što im je potrebno, no za početnike će ove mini upute biti itekako korisne a za nas stare iskusne vježbače je dobar podsjetnik za sljedeći put. No u konačnici, ovo su sve sekundarne stvari jer najbitnije što morate ponijeti u teretanu je motivacija i volja a nju ne možete niti kupiti niti posuditi nego isključivo pronaći u sebi! 
 

  • lajh1985:

    Vjerujem kako svi više manje znaju što im je potrebno... ovo se taman cita izmedu redaka