Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Svakoga dana u svakom pogledu sve više napredujem!

Nakon što ste svojim odlukama ovladali vlastitim životom, spremni ste zakoračiti izvan svoje granice komfora.
Objava 15. lipnja 2019. 0 komentara 574 prikaza
Foto: Marko Lončar
Foto: Marko Lončar
Ne nasjedajte na univerzalne sheme i planove jer nismo svi isti!

BITI BOLJI JA: IZLAZAK IZ ZONE KOMFORA

Vjerujete li da ima napretka bez pomicanja vlastitih granica? Vjerujte li da (ne)radeći isto možete nešto promijeniti? Sjetite se što je Albert Einstein rekao – kako je ludost raditi istu stvar iznova i očekivati drugačije rezultate. Stoga, ako ste zapeli u neostvarenju svojih vizija, zapitajte se prvo koliko ste daleko spremni ići i što ste spremni uložiti. Nakon što odradite taj razgovor sami sa sobom, dobro došli u jedan novi svijet!

Sada kada vam je jasno kako najveći dio ovisi o vama i vašoj volji, da si organizirate, stvarate i planirate, možete odbaciti sve izgovore koji su vas do sada sputavali. Ljepota u toj spoznaji je ta da kako ste se do sada kočili pa isto tako sada možete stisnuti gas. Dat ću vam i jedan primjer za to: kada su Nikia Laudu pitali koja je tajna njegova uspjeha, on je odgovorio: "Gdje su drugi kočili, ja sam stiskao gas." Dakle, ne trebate ništa čekati. Sve je već sada tu jer promjena počinje u vašoj glavi.


DOBIVANJE NA MASI I GUBLJENJE KILOGRAMA

Nakon što ste svojim odlukama ovladali vlastitim životom, spremni ste zakoračiti izvan svoje granice komfora. U doslovnom smislu- želite li uistinu dobiti na masi, morate doći do trenutka kada vaša mišićna vlakna pucaju kako bi se mogla stvarati nova vlakna koja će povećati vašu mišićnu masu. Zvuči grubo, no to je sistem rasta koji nas prati kroz cijeli život. Pogledajte bebe. Padneš, ustaneš se, naučiš, ojačaš. Sjetite se svojih životnih iskustava. Zaboli, otpuštaš to i rasteš dalje s novim iskustvom. 

Bitno je naglasiti da za dobivanje na masi ne postoji univerzalni plan za sve. Fokus se radi na planu prehrane i planskom vježbanju za ciljanu skupinu mišića prema tjelesnoj građi čovjeka ali i postojećoj formi. Da vas malo dodatno uputim u tu problematiku, spomenut ću kako u praksi postoji podjela američkog znanstvenika Williama Sheldona po kojoj imamo tri tjelesna tipa građe: endomorf (građa tijela mekana i okruglasta, lagano dobiva mišiće i masno tkivo te je sporijeg metabolizma), mezomorf (atletske građe i dobro definirane muskulature koji lagano dobiva mišićnu masu) te ektomorf (mršava građa i najteže dobiva mišićnu masu).

Upravo iz toga razloga, ne nasjedajte na univerzalne sheme i planove dobivanja na masi jer nismo svi isti, a dodatno još postoji razlika između žena i muškaraca. Za ovakav korak, i najbolje rezultate za vas, bitno je stručno vodstvo i kvalitetan plan koji će osobni trener pripremiti vaš po vašoj mjeri uzimajući u obzir i vaše zdravstveno stanje. Ako mislite da to nije tako, samo se zapitajte biste li nosili odijelo koje si sami krojite i šivate ili i to ipak prepustili stručnjaku da odradi? Još jedna jako bitna stvar u cijeloj priči koju non stop ponavljam je da se držite preciznih uputa koje vam trener daje kako bi se izbjegle ozlijede.

Jer u tom pomicanju granica treba se naći pravi balans između toga koliko mislite da možete kad osjetite prvu bol koju treba izdržati i stisnuti gas za ići dalje, do onoga da se ne pretjera i ne ozlijedi, što si sami znaju napraviti vježbači koji su već dulje u treningu pa često misle da preskakanjem zagrijavanja ili nekog dijela plana treninga mogu postići brži efekt. Imajte čvrstu volju jer to vam je najbolji start koji će potaknuti vaš rast kako samopouzdanja, tako i mišića.

O gubljenju kilograma znatno se više piše u medijima pa sam tako i ja napisao veliki broj članaka na tu temu. Zato sam u ovom članku odlučio više prostora posvetiti dobivanju na masi i motivaciji koja će vas izbaciti iz zone komfora i održavati u tom ritmu,ali ipak neću zaboraviti niti na čitatelje koje brine ova tema. Znajte da se polazi od istih stvari kao i za dobivanje na masi; prehrane i vježbi. Vaše tijelo ogledalo je vašeg stila života.

Prvi rezultati doći će jako brzo čim se posložite tako da iz prehrane izbacite sve slatkiše, prerađenu hranu, gazirane sokove, nepotrebne ugljikohidrate i velike količine šećera. To nije lako. I tu ćete trebati pomaknuti svoje granice i boriti se protiv poriva "ma samo ću malo". Stisnite zube, vizualizirajte si sebe onakvim ili onakvom kakva želite biti i znajte da to možete. Sve opet ovisi o vama. Dopustite si imati svoju idealnu težinu. Navike koje ste imali, prelomite i zamijenite ih boljima. Sezona pred vam idealno je vrijeme za to. Paralelno, pokrenite svoj metabolizam vježbanjem, uživajte u danu, aktivirajte se. I u ovom slučaju poruka je jasna - dajte si gas!   

ODRŽAVANJE

Ništa ljepše nego kad si potpuno zadovoljan svojim fizičkim izgledom, kondicijom i stupnjem vitalnosti. Mnogi će reći to je sada to, ali ja ću vas tu ispraviti. Takva situacija vam je sada savršeno vrijeme za održavanje. Nastavite svoj dobar posao, možda u nižoj brzini jer i tijelu treba odmora. Ali nemojte stati. Dajte si odmora no igrajte se s intervalima novih pomicanja granica. Izazovite sebe. Održavajte se, nema ništa bolje od toga jer tijelo pamti. Godine pred vama bit će vam zahvalne i nagradit će vas dobrom formom.


Foto: Marko Lončar (BITIFIT by Marko Lončar), agencija Rinzol i Ritz Club Zagreb


Prije nekoliko mjeseci trenirao sam gospodina Tonija, umirovljenika koji je jako brzo pridobio srca cijele nacije svojom iskrenošću i životnim savjetima. To je ono što vam želim poručiti ovim: održavajte se, jer “Mens sana in corpore sano” odnosno “U zdravom tijelu, zdrav duh”. Ne morate izgledati kao Michelangelova statua Davida, budite samo najbolja verzija sebe. Kako? Tako što ćete pomicati svoje granice izlaskom iz zone komfora. Kada se jednom riješite straha i srama te shvatite da ste dovoljni i sposobni učiniti to, dalje će te dodavati gas sami.
 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.