Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Trening u doba koronavirusa: 10-minutni trening za bolje i fizičko i mentalno zdravlje

Ovih 5 vježbi će vam biti dovoljno da u samo 10 minuta aktivirate sve mišiće, ali i značajno poboljšate raspoloženje nakon treninga, pri čemu niste trebali niti jedan rekvizit.
Objava 18. travnja 2020. 0 komentara 616 prikaza
BITIFIT by Marko Lončar
BITIFIT by Marko Lončar
Ostanite doma i čuvajte sebe i svoje najmilije!

Pozdrav svima. Jeste zamijetili kako nam vrijeme prolazi bez da ponekad uopće znamo koji je dan? Meni se već nekoliko puta u proteklim tjednima dogodilo da ustanem i nemam pojma je li srijeda, subota ili bilo koji drugi dan u tjednu? Svi su dani postali isti i tako nam prolaze sad već tjedan za tjednom. Uz sve to, ni u najoptimističnijim predviđanjima ova situacija se neće okončati kroz 2-3 tjedna, a pitanje je hoće li nam se život vratiti u normalu ni kroz 2-3 mjeseca.

No, ovo vrijeme treba iskoristiti i za razmisliti o prošlosti i svojim potezima, ali i za prilagoditi se situaciji i ubuduće biti spreman ako se ovakve situacije budu ponavljale. Vjerojatno ste u prvim tjednima puno više odmarali, spavali, gledali filmove nego inače, no sad je polako vrijeme da se vratite onim zdravim navikama koje ste imali prije koronavirusa te da njima održavate svoje i fizičko i mentalno zdravlje. 

Pokušajte se što zdravije hraniti, a treninge u gymu možete vrlo kvalitetno zamijeniti treninzima koje ćete raditi u udobnosti vlastitoga doma. Jako dobar trening možete napraviti bez utega ili s predmetima koje imate u stanu, a koji mogu biti dobra zamjena za bučice, girje i utege. Primjerice, ako uzmete ruksak i napunite ga knjigama, imate dobar „uteg“ koji će vam otežati izvođenje vježbi i trening učiniti učinkovitijim. 

Također, za trening kod kuće, ako ćete primjerice odabrati HIIT ne trebate puno vremena, već u 10 minuta možete napraviti čudo. Naime, ovakva vrsta treninga ne samo da doprinosi vašem kardiorespiratornom zdravlju, već i aktivira sve mišićne skupine, poboljšava moždane funkcije te, zbog povišenih srčanih otkucaja, potiče pojačanu potrošnju kalorija tijekom treninga, ali i do nekoliko sati nakon same aktivnosti. 

Donosimo vam jedan 10-minutni trening kojim ćete se razbuditi u svim značenjima te riječi: 

Svaku vježbu radite 45 sekundi nakon čega se 15 sekundi odmarate pa krećete sa sljedećom vježbom. Radite 2 kruga vježbi, što ukupno iznosi točno 10 minuta: 

  • 1. Marinci (burpee)
  • 2. Plank 
  • 3. Skok iskoraci 
  • 4. Plank s naizmjeničnim doticanjem ramena
  • 5. Skok čučnjevi 

Ovih 5 vježbi će vam biti dovoljno da u samo 10 minuta aktivirate sve mišiće, ali i značajno poboljšate raspoloženje nakon treninga, pri čemu niste trebali niti jedan rekvizit.
Zadesila su nas zaista težka vremena i životi su nam se ekstremno promijenili, ali ovo vrijeme zatvorenosti i zolacije bismo svi trebali na najbolji način iskoristiti da pokušamo održati stare dobre navike i steći neke nove (poput redovnog kuhanja) koje možda dosad nismo imali. Ostanite pozitivni i jaki da jednom kad sve ovo prođe budemo jači i spremni za neke buduće životne nedaće koje nas mogu snaći. 

Ostanite doma i čuvajte sebe i svoje najmilije!
 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.