Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Zakoračite u jesen u dobroj formi, zdravi i spremni!

Iako je ljeto na izmaku, godišnji odmori su završili ili se privode kraju, kao i dani na plaži u kupaćim kostimima, nije to izgovor da ne nastavite s vježbanjem i oblikovanjem svog tijela. Time itekako doprinosite vašem fizičkom, ali i psihičkom zdravlju.
Objava 15. listopada 2021. 0 komentara 422 prikaza
BITIFIT by Marko Lončar
BITIFIT by Marko Lončar
Vježbanje na otvorenom

Jesen samo što nije pokucala na vrata. Osjetimo to i ovoga vikenda kada su temperature nešto niže, a dani ispunjeni kišom. Tijekom hladnijih dana, postajemo i depresivniji, a onaj poznati hormon sreće – endorfin, sve nam je potrebniji. Kako jesen označava nove početke (školska godina, stabilan radni raspored, povratak rutini), neka vam ovo razdoblje bude i motivacija za početak/nastavak vježbanja, jačanja vašeg imuniteta i općenito brige za vlastito tijelo i zdravlje. Mnogi tako zanemaruju blagodati koje nudi jesen, pa u sljedećem dijelu teksta navodim neke od njih kako biste i ovo godišnje doba iskoristili na najbolji mogući način!

Prehrana – iskoristite jesenske namirnice

Sa svime što jesen nosi – hladnije dane, nepovoljnije vremenske uvjete, brži dolazak noći i jesenski umor – ove nam je sezone donijela i COVID 19 s kojim se cijeli svijet bori. U ovim vremenima, ojačati naš imunitet važnije je nego ikad prije. Kako često govorim kako je ključ našeg zdravlja 70% prehrana, a 30% tjelovježba, prvi zajednički zadatak u obrani našeg organizma od bolesti, gripe, pa i virusa upravo je naš jelovnik. Jesen obiluje zdravim namirnicama, voćem i povrćem bogatim mineralima, vitaminima koji pomažu u smanjenju rizika od viroza i prehlada, ali i podižu naš imunitet, snagu i poboljšavaju koncentraciju.

Nar, kesten, kukuruz, bundeva, zeleno lisnato povrće, agrumi, orašasti plodovi - ove jesenske namirnice donose energiju sunca, daju nam dovoljno energije za nadolazeće hladne dane i smanjuju učinke dobro nam poznatog jesenskog umora, gubitka koncentracije i lošijeg raspoloženja. Sve navedene skupine izrazito su bogate vlaknima što dobro djeluje na naš krvožilni sustav, rad bubrega (koji je oslabljen zbog ljetnih napora), crijeva, generalno, za bolje stanje organizma. Od prehrane sve kreće! Ne zaboravite i na vitamin D kojega općenito našem tijelu nedostaje, tim više što ga ne možemo crpiti iz sunčeve energije, i kojeg je svakako potrebno nadomjestiti. Njega ćete pronaći u žumanjku, mrkvi, ribi pa čak i nadomjescima koje je preporučljivo konzumirati.

Vježbanje na otvorenom – korisni savjeti

Jesenska jutra pružaju najviše svjetlosti pa su tako i pogodnija za vožnju biciklom, pješačenje, a vikendi svakako i za poneko lakše planinarenje. Obucite se slojevito, zaštitite vaše tijelo od vjetra i kiše, srednji sloj odjeće neka vas grije, a za vanjski odaberite onaj koji ne upija znoj. Ako baš i niste tip od vanjskih aktivnosti – ne zaboravite kako vježbati možete i u toplini vašeg doma. Pauzu od gledanja serije, čitanja knjige, iskoristite za laganije vježbe. Čučnjevi, sklekovi, trbušnjaci, marinci, skok iskoraci i pokoji plank zaista se mogu odraditi i za vrijeme nešto dugotrajnijih reklama. U vrijeme kada vama odgovara! Zapamtite da je jesen sezona kada se naša energija tijela ubrzano troši i moramo ju nadoknaditi tjelesnom aktivnošću. Već spomenuti hormon sreće potrebno  je zadovoljiti, a razine endorfina svakako se povećavaju već nakon jednog treninga. I time je i vaš um nahranjen. 

Kako jačati mišiće biciklirajući ili pak planinareći?

Kako je jesen tek početak nižih temperatura, moj savjet bi svakako bio sljedeći – iskoristiti što više vremena za boravak na otvorenom, u prirodi. Za to je idealna aktivnost pješačenje ili planinarenje. Nije toliko vruće kao ljeti, još uvijek nije sve potopljeno kišom stoga je ugodno hodati. Pješačenje i planinarenje izvrsne su kardio aktivnosti, jedan su od jednostavnijih oblika tjelovježbe, a pritom možete potrošiti dovoljno kalorija, ojačati kvadricepse, mišiće stražnjice i potkoljenice koji se stežu i jačaju prilikom penjanja. Ono što je bitno spomenuti, prilikom penjanja jačate i vaše kosti, smanjujete rizik od osteoporoze, smanjujete krvni tlak i pozitivno utječete na zdravlje vašeg srca i pluća. 

Na lagan način možete potrošiti kalorije vozeći bicikl. Jesenski dani (osim ovih kišnih) idealni su za vožnju na posao. I tu možete smanjiti stres, poboljšati raspoloženje i probavu, gubiti kilograme i oblikovati mišiće. U vožnji rade velike skupine mišića – mišići stražnjice, prednje i stražnje strane natkoljenice koji će biti zaslužni za lijepo oblikovane noge. Tijekom vožnje aktivni su i mišići donjeg dijela leđa što pridonosi i boljem i pravilnijem držanju. 

Naravno, možete i kombinirati vježbe na otvorenom s treninzima u teretani koji vam mogu biti rezervirani za kišne dane. Još uvijek teretane nisu pretrpane, pa ćete imati i više vremena i prostora za neometani trening.. Ako vam je potrebna motivacija, valjda napomenuti kako brojne teretane upravo u jesensko doba nude različite popuste i povoljne programe za sve ljubitelje fitnessa. 

Iako je ljeto na izmaku, godišnji odmori su završili ili se privode kraju, kao i dani na plaži u kupaćim kostimima, nije to izgovor da ne nastavite s vježbanjem i oblikovanjem svog tijela. Time itekako doprinosite vašem fizičkom, ali i psihičkom zdravlju. 
 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.