Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Zašto je jesen idealno doba za jačanje našeg tijela i uma?

Od prehrane sve kreće! Ne zaboravite i na vitamin D kojega općenito našem tijelu nedostaje
Objava 17. listopada 2020. 0 komentara 527 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Iskoristite što više vremena za boravak na otvorenom, u prirodi...

U ovo kišno doba, sve kraće dane i jesensko sivilo, mnogi od nas požele obaviti svoje dnevne zadatke, radne obveze i samo pobjeći u toplinu doma gdje se lako prepustiti ljenčarenju ispred televizora, pored knjige ili pak na društvenim mrežama. Tijekom hladnijih dana, postajemo i depresivniji, a onaj poznati hormon sreće – endorfin, sve nam je potrebniji. Kako jesen označava nove početke (školska godina, stabilan radni raspored, povratak rutini), neka vam ovo razdoblje bude i motivacija za početak/nastavak vježbanja, jačanja vašeg imuniteta i općenito brige za vlastito tijelo i zdravlje. Posebice u vrijeme ove nemilosrdne virusne pandemije. 

IMUNITET U JESEN

Sa svime što jesen nosi – hladnije dane, nepovoljnije vremenske uvjete, brži dolazak noći i jesenski umor – ove nam je sezone donijela i COVID 19 s kojim se cijeli svijet bori. U ovim vremenima, ojačati naš imunitet važnije je nego ikad prije. Kako često govorim kako je ključ našeg zdravlja 70% prehrana, a 30% tjelovježba, prvi zajednički zadatak u obrani našeg organizma od bolesti, gripe, pa i virusa upravo je naš jelovnik. Jesen obiluje zdravim namirnicama, voćem i povrćem bogatim mineralima, vitaminima koji pomažu u smanjenju rizika od viroza i prehlada, ali i podižu naš imunitet, snagu i poboljšavaju koncentraciju.

Nar, kesten, kukuruz, bundeva, zeleno lisnato povrće, agrumi, orašasti plodovi - ove jesenske namirnice donose energiju sunca, daju nam dovoljno energije za nadolazeće hladne dane i smanjuju učinke dobro nam poznatog jesenskog umora, gubitka koncentracije i lošijeg raspoloženja. Sve navedene skupine izrazito su bogate vlaknima što dobro djeluje na naš krvožilni sustav, rad bubrega (koji je oslabljen zbog ljetnih napora), crijeva, generalno, za bolje stanje organizma.

Od prehrane sve kreće! Ne zaboravite i na vitamin D kojega općenito našem tijelu nedostaje, tim više što ga ne možemo crpiti iz sunčeve energije, i kojeg je svakako potrebno nadomjestiti. Njega ćete pronaći u žumanjku, mrkvi, ribi pa čak i nadomjescima koje je preporučljivo konzumirati.

VAŽNOST REDOVITOG VJEŽBANJA

I u ovom turbulentnom razdoblju moramo nastaviti s vježbanjem. Bilo kojom tjelovježbom. Jesenska jutra pružaju najviše svjetlosti pa su tako i pogodnija za vožnju biciklom, pješačenje, a vikendi svakako i za poneko lakše planinarenje. Obucite se slojevito, zaštitite vaše tijelo od vjetra i kiše, srednji sloj odjeće neka vas grije, a za vanjski odaberite onaj koji ne upija znoj. Ako baš i niste tip od vanjskih aktivnosti – ne zaboravite kako vježbati možete i u toplini vašeg doma. Pauzu od gledanja serije, čitanja knjige, iskoristite za laganije vježbe.

Čučnjevi, sklekovi, trbušnjaci, marinci, skok iskoraci i pokoji plank zaista se mogu odraditi i za vrijeme nešto dugotrajnijih reklama. Bitno je da vam tjelovježba postane ili ostane dio svakodnevnice, u kojem god intenzitetu i obliku. Ako vam je potrebna motivacija, valjda napomenuti kako brojne teretane upravo u jesensko doba nude različite popuste i povoljne programe za sve ljubitelje fitnessa. U vrijeme kada vama odgovara! Zapamtite da je jesen sezona kada se naša energija tijela ubrzano troši i moramo ju nadoknaditi tjelesnom aktivnošću. Već spomenuti hormon sreće potrebno  je zadovoljiti, a razine endorfina svakako se povećavaju već nakon jednog treninga. I time je i vaš um nahranjen. 

VJEŽBANJE NA OTVORENOM

Kako je jesen tek početak nižih temperatura, moj savjet bi svakako bio sljedeći – iskoristiti što više vremena za boravak na otvorenom, u prirodi – pokupiti što više negativnih iona iz prirode koji povoljno djeluju na naše zdravlje, sagorjeti više kalorija jer će vas i nepredvidive situacije tijekom vježbanja natjerati na prilagodbu treninga. Hodati više, brže i tek onda otići u toplinu doma. Jer zimske temperature ipak nisu toliko primjerene vježbanju i aktivnostima vani, zato iskoristite jesen koliko god možete. 

JEDI, SPAVAJ, ODMARAJ SE

Ne zaboravite i na vašu higijenu sna. Itekako je važno imati kvalitetan san, naspavati se dovoljno kako bi tijelo moglo što bolje funkcionirati i podnositi dnevne obveze i sve natrpaniji raspored kojeg vjerujem, svatko od nas ima. Dočekajte ovo izazovno vrijeme spremni, prakticirajte zdrave životne navike, jačajte vaš imunitet i time spriječite gripe, viroze, a naposljetku i ovu virusnu pandemiju. 
 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.