Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Zdrav i fit suvremen čovjek - istina ili mit?

Jedna od rečenica iz našeg djetinjstva koje se većina nas može sjetiti je majčin odgovor na pitanje: „Ima li nešto slatko u kući?“ - na što ona odgovara „Ima jabuka.“
Objava 18. svibnja 2019. 1 komentara 507 prikaza
Foto: Marko Lončar
Foto: Marko Lončar
Roditelji, a posebno majke, moraju razumjeti da je u redu i uzeti vremena za sebe.

Jedno od najčešćih pitanja s kojima se susrećem u svom poslu dolazi upravo od jako zaposlenih pojedinaca koji uz osam sati dnevno koje provedu na poslu, često putuju te uz posao imaju i hrpu privatnih, odnosno obiteljskih obaveza, koje ne mogu zanemariti. Djeca traže svoje, partner svoje a prijatelji opet svoje. Njih zanima kako uopće pronaći vrijeme za treninge te kako se držati određenog plana prehrane uz svu hektiku svakodnevnice gdje im svaki dan fali barem četiri-pet dodatnih sati u danu kako bi sve uspješno balansirali. Moj odgovor uvijek ima temelje u jednoj stvari a to je planiranje.

Naime, uz dobro osmišljen plan uspješno će te balansirati sve navedeno i biti zadovoljniji sobom a samim time će i osobe u vašoj okolini vidjeti tu promjenu, što će unaprijediti vaše poslovne i privatne odnose. Osobno mi je svaki radni dan ispunjen od 5 ujutro kada se budim pa sve do 22 sata kada dolazim doma - treninzi, sastanci, snimanja - apsolutno svaki dio dana mi je pomno isplaniran i zaveden u raspored kako bih poštovao vrijeme svih uključenih u te obaveze, a tako i moje vlastito.

U doba luđački brzo životnog tempa vrijeme je dragocjeno te ga moramo naučiti iskoristiti na najbolji mogući način. Tako da počinjemo sa detaljnim dnevnim, tjednim a ako je potrebno i mjesečnim planom. Uzmite u obzir svoje želje i ciljeve, što želite postići i u kojem cilju. Svaki mjesec si zadajte nekoliko kila manje( ili više ako radite na masi), minutu duže u planku ili koji otrčani kilometar više- te pratite progres. Ako imate nadolazeći poslovni put, dječji rođendan na kojemu se morate pojaviti ili privatnu neodgodivu obavezu- sve to navedite u rasporedu kako vas nebi zaskočilo baš na dan kada ste odlučili odraditi trening.

Ako u četvrtak kada inače trenirate imate isplaniranu obavezu, trening će te nadoknaditi dan prije ili poslije. Isto tako, ako znate da će te u ponedjeljak biti na putu, u nedjelju navečer će te si pripremiti obrok za sutrašnji put. Jednako tako, ne postavljajte si nerealne ciljeve i ne planirajte kako će te trenirati baš svaki dan u tjednu ako već unaprijed znate kako to nije moguće. I dva ili tri treninga tjedno je odličan početak i svakako više nego većina naših sugrađana odradi. A s vremenom, kako budete zavoljeli treninge ili već ušli u „shemu“ lakše će te balansirati obaveze, imati više energije te će se eventualno i otvoriti prostor za ubaciti neki dodatni trening.

Jednako tako oni od vas koji su roditelji s djecom- sat vremena na igralištu gdje odigrate „nogač“ s klincima ili samo trčite za najmlađima je također odlična aktivnost- sve je bolje od sjedenja pred TV-om dok ne pustite korjenje. Jedna od mogućnosti, koje toplo preporučam, je da uključite i svoje bližnje( partnere, prijatelje, djecu) u svoje aktivnosti. Na taj način ne samo da će te vi odraditi svoju dnevnu dozu aktivnosti nego će te i pozitivno utjecati na njih te provesti kvalitetno vrijeme zajedno.

Lijepo vrijeme je došlo, Sljeme je savršen izazov za obiteljski izlet. Biciklom oko Jaruna ili Bundeka ili loptanje u Maksimiru. Ne košta apsolutno ništa a napunit će vas dobrom energijom i itekako pozitivno utjecati na vaše zdravlje. Samim time će te biti fantastičan primjer svojim najmlađima kako postoji i nešto van TV i kompjuterskih ekrana.

Jednako tako sam puno puta čuo izliku kako netko ne jede zdravo jer „ne mogu kuhati dva ručka- za sebe i ostatak obitelji“. Ovo je tako pogrešno razmišljanje- jer svi bi se trebali hraniti zdravo! Učite i svoje roditelje, partnere te djecu kako se zdravo hraniti te kako zdrava prehrana uopće ne mora biti niti neukusna niti skupa. Neka se temelji na sezonskim namirnicama, proteinima, dobrim mastima te sporim ugljikohidratima. Igrajte se sa raznim wokovima od piletine i povrća, ražnjićima od puretine i pireom od graška ili batata, te uz sve jedite puno salate. Čak i sendviči koje klinci jako vole mogu biti zdravi- punozrnati kruh, malomasna šunka te svježe povrće! Hidratizirajte se s dovoljno tekućine a djeci nemojte davati umjetne sokove pune šećera nego odvojite par minuta te im spravite svježe cjeđene sokove koji su prava vitaminska bomba.

Jedna od rečenica iz našeg djetinjstva koje se većina nas može sjetiti je majčin odgovor na pitanje „ima li nešto slatko u kući?“ na što ona odgovara „Ima jabuka.“ Ali koliko god se nasmijali na ovakva sjećanja svjesni smo kako je to bilo itekako ispravno. Umjesto čokolada, brze hrane i sličnih „poslastica“ od malih nogu ih trebamo učiti adekvatnim zamjenama- svježe voće, zdravi zobeni keksi te zaista rijetki odlasci u restorane brze prehrane.

Roditelji, a posebno majke, moraju razumjeti da je u redu i uzeti vremena za sebe. Nije bitno da li je to trening u teretani, krug biciklom oko Jaruna ili šetnja sa vašim kućnim ljubimcem. Djeca trebaju zdrave i fit roditelje koji su im pravi uzor kako bi i oni izrasli u vaše kopije. Sat vremena svaki dan je i više nego prihvatljivo da ukradete za sebe i radi toga se neće ljutiti niti šef, niti prijatelji niti obitelj.