Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera BITIFIT by Marko Lončar

Zimski trening i sportska oprema

Hladni dani mogu vam samo biti poticaj za rješavanje onog blagdanskog viška, i ako tome dodate malo volje i motivacije, vaš zimski trening samo što nije počeo!
Objava 08. veljače 2021. 0 komentara 957 prikaza
Foto: unsplash.com
Foto: unsplash.com
Ono na što treba obratiti pozornost su i dodaci – kapa, rukavice i dobre zimske sportske čarape.

Zima baš i nije omiljeno doba rekreativaca i česta je izlika za nevježbanje. Niske temperature, nepovoljni uvjeti, tmurno vrijeme – natjeraju i one hrabrije na ostanak u toplini vlastitog doma. No, u vremenu kada teretane i fitness centri i dalje ostaju zatvoreni, vježbati doma ili pak vani odlična je alternativa. Osim dobrog gubitka kalorija, valja imati na umu i da virusi i bakterije vole zatvorene tople prostore pa je vježbanje čak dobra smjernica kako prevenirati prehladu ili bronhitis. A i onu poznatu zimsku melankoliju i dosadu. Jedino što vam treba je volja i dobra oprema!

Odjeća i obuća prilagođena niskim temperaturama

Slojevito. U principu, za bilo koju aktivnost vani (kardio trening, trčanje, planinarenje) preporučuje se nekoliko slojeva odjeće koje možete skinuti ako vam se tijelo počne znojiti i ponovno obući ako osjetite da temperature vani padaju. Ono što se nikako ne preporučuje, odjeća je od pamuka koja upija znoj, hladi i ostaje mokra na koži. Tehnološki materijali pravi su izbor. Neka to bude vodonepropusna jakna otporna na vjetar, zimske majice, tajice koje su i stvorene baš za ovo doba godine.

Ono na što treba obratiti pozornost su i dodaci – kapa, rukavice i dobre zimske sportske čarape. Kapa  štiti uši i glavu od gubljenja topline, smanjuje rizik od ozeblina. Prema nekim podacima, čak 40 posto topline gubi se preko glave i krajeva ruku, zato su poželjne rukavice.  Druga stvar na koju treba pripaziti je i obuća jer poledica može uzrokovati ozljede, a svježi snijeg primjera radi, vrlo je mekana podloga za trčanje pa se preporučuje maksimalan oprez. Odaberite što neravniji potplat, pazite da je sportska obuća otporna na klizanje i smrznuto tlo. 

Zašto je zagrijavanje zimi posebno važno?

Kako bi tijelo postiglo normalnu temperaturu, treba mu više vremena. Tada su i mišići skloniji ozljedama, tijelo se brže hladi i trebalo bi skratiti vrijeme treninga. Gubi se veći postotak potrošenih kalorija, i zato je pravilno zagrijavanje iznimno važno. Ono bi čak trebalo trajati dulje nego inače. Ako na treningu planirate jačati noge, skokovi bi mogli biti dobar odabir. Dobrim istezanjem obuhvaćeni su svi mišići i zglobovi, a za zagrijavanje preporučuju se izvođenje onih vježbi koje su sukladne mišićnoj skupini koja će biti opterećenija tijekom treninga. Stoga svakako i povećajte vrijeme zagrijavanja i istezanja, a smanjite vrijeme treninga. Iskorak, čučnjevi, marinci, sklekovi, visoka koljena, trčanje na mjestu – dvije serije bit će vam sasvim dovoljne. Ako niste skloni trčanju ili nordijskom hodanju. 

Prednosti vježbanja vani

Naš se bazalni metabolizam prilikom duže i češće izloženosti hladnijim temperaturama, povećava. Što se mi više trudimo da nam bude toplo, tijelo troši više energije i time sagorijeva i više kalorija. Kako se krećete, tako i vaše tijelo održava toplinu, a i sigurno vas i tjera na kretanje, jer prilikom mirovanja vjerojatno imate osjećaj da vam je hladnije. Tako da, hladni dani mogu vam samo biti poticaj za rješavanje onog blagdanskog viška, i ako tome dodate malo volje i motivacije, vaš zimski trening samo što nije počeo!

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.