Blogosfera Put prema sebi

Svjesno disanje

Svjesno disanje znači NEDJELOVANJE. To nije klasično nedjelovanje nego SVJESNO I AKTIVNO DJELOVANJE iz stanja opuštenosti i mira.
Objava 12. svibnja 2018. 0 komentara 557 prikaza
disanje
disanje
pixabay.com

Tekst o svjesnom disanju iz moje knjige "Put prema sebi":

"Biblija kaže: „U početku bijaše riječ.“ Ja kažem: „Život počinje (i završava) disanjem.“ Zašto je disanje toliko važno?

- prvi i zadnji čin našeg života su udah i izdah udahom unosimo svjež kisik u tijelo, a izdahom izbacujemo "otpadne tvari"

- zrak koji udišemo postoji oduvijek (informacije)

- zrak koji udišemo je zajednički, za sve isti (svi smo jedno)

- ritam disanja određen je našim raspoloženjem (po disanju prepoznajemo stanja)

- osnovna gradivna jedinica univerzuma je svjetlo, a dah je svjetlo (sazdani smo od svjetla).

DAH utječe na svijest zbog činjenice da vlada tijekom životvorne energije kroz tijelo. Svjesno usmjeravanje energije putem udaha i izdaha daje mogućnost stvaranja željenih stanja. Dah nas povezuje sa svime što jest i odražava ples duha koji unosi nove informacije i otpušta stare. Poanta protočnosti je na izdahu jer udah radimo automatski, a u stresnim smo situacijama stisnuti i teže izdišemo, nismo protočni. Svjesnim izdahom olakšavamo protočnost. Kad smo protočni, omogućujemo energijama da nas vode u skladu s našim putem.

Zamislite sljedeću situaciju: osjećate se odlično jer ste ne samo ostvarili plan prodaje za prethodni mjesec, nego ste ga i prebacili i očekujete da vaš nadređeni to primijeti i nagradi vas ili barem pohvali. No on vas prozove da niste napravili sve što ste trebali i mogli, da ste nesposobni i da svojim radom ugrožavate poslovanje poduzeća te vam daje zadnje upozorenje pred otkaz. Osvijestite što osjećate. Ovisno o vašem temperamentu i odnosu s nadređenim, vaše reakcije mogu biti svakojake (od verbalnog protunapada, samoobrane, dokazivanja, odbijanja komunikacije...), a i prateći osjećaji koji izazivaju te reakcije različiti su i vrlo vjerojatno neugodni (ljutnja, bijes, osjećaj nepravde, izdaje, iskorištenosti, nevrijednosti, krivnje...). Toga dana vjerojatno više niste sposobni za kreativan i kvalitetan rad. Takvi odlazite kući, nervozni ste ili apatični. Donosite neke odluke temeljene na negativnoj emociji i te odluke su kao gruda snijega koja će za neko vrijeme izazvati lavinu negativnih situacija.

Sve se to događa zato što najčešće reagiramo iz stanja negativne emocije.

Kada nam se događa neka „negativna“ situacija, najlakše i najbrže što možemo odmah učiniti da bismo stabilizirali svoje emocije jest SVJESNO DISATI. To znači nekoliko puta duboko udahnuti i polagano i svjesno izdahnuti. Pritom nije važno dišete li na nos ili usta, niti da išta posebno pritom vizualizirate. Samo svjesnost na udahu i izdahu dovoljna je da se opustite, spriječite reakciju iz podsvijesti i da se otvorite za rješenja iz nadsvijesti. No proces može biti još moćniji ako u njega dodate i elemente vizualizacije, imate li za njih vremena. Možete zamisliti da uzimate zrak iz dubine tople crvene zemlje i da ga polagano provlačite kroz svoja stopala, dižete uz noge, preko zdjelice i trbušne šupljine, dovodite do srca, pa punite tom toplom crvenom energijom ruke, vrat i glavu sve do vrha glave, gdje počinjete polagano izdisati obrnutim smjerom, iz glave niz vrat, ramena, ruke, prsni i trbušni dio tijela, zdjelicu i niz noge i tabane ispuštate ostatak crvene tople energije natrag u središte zemlje. Ponovite još nekoliko puta. Udišete kroz nos, izdišete na usta. Izdah bi trebao trajati dvostruko dulje od udaha. Oči bi bilo dobro zatvoriti, da vas percepcija vida ne odvede u drugom smjeru, no nije nužno. Nakon nekoliko dubokih udaha i izdaha, zastanite i osmotrite svoje tijelo. Osvijestite ima li u njemu blokada, je li negdje zgrčeno, boli li vas što, imate li tremor u rukama ili nogama, zujanje u glavi, škrgutanje zubima, lupa li vam srce... Ako osjećate mir i protočnost, uspjeli ste nahraniti sve svoje stanice kisikom, opustili ste tijelo i um. Tada još nekoliko puta lagano udišite i izdišite zlatnu svjetlost u čitavo tijelo, okupajte ga u zlatnoj svjetlosti, neka svaka stanica u tijelu uživa. Takvi mirni i smireni privlačite rješenje. Kada um djeluje iz mira, onda je učinkovit.

Ako osjećate blokade, tada svjesno dišite srebrnu svjetlost u blokirani dio tijela. Ako je to, primjerice, želudac, tada duboko udahnite srebrnu svjetlost na nos i sviješću usmjerite kroz nagli izdah na usta srebrnu svjetlost u želudac. To ponovite desetak puta. Ako niste u situaciji da izdišete na usta, možete to učiniti i na nos. Kad ste završili, zastanite, osvijestite ponovno svoje tijelo i pitajte se osjećate li u njemu blokade i u kojem dijelu. Ako osjećate, ponovite isti postupak onoliko puta koliko vam je potrebno da osjetite protočnost i olakšanje.

Na taj način negativnu emociju niste zadržali i potisnuli, nego ste nahranili tijelo kisikom i dali mu snage i energije da može osvijestiti blokadu i svjesnim je disanjem rasplinuti do nestajanja. Blokada je grč, a grč nestaje ako se opustimo. Zgrčeni smo kada nemamo dotok kisika, opušteni smo kada kisik slobodno struji. Kada smo u grču, branimo se, kada smo opušteni, u stanju smo povjerenja. U stanju obrane, mi smo žrtva i iz te pozicije i djelujemo, odnosno u tom smjeru usmjeravamo svoju energiju. U stanju povjerenja radosno i mirno idemo kroz život pa nam život tako i vraća. Svjesno disanje znači NEDJELOVANJE. To nije klasično nedjelovanje nego SVJESNO I AKTIVNO DJELOVANJE iz stanja opuštenosti i mira.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.