Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Debela Djevojka Mršava

7 zamki u koje ćeš upasti pokušavajući smršaviti

Upast ćeš u ove, nema ti pomoći. Bez obzira koliko ovo pročitaš, čuješ od drugih, ja ti kažem, netko drugi te upozori. Upast ćeš. Mršavljenje je upadanje. I nastavljanje.
Objava 01. lipnja 2022. 0 komentara 1716 prikaza
Foto: Matea Smolčić Senčar
Foto: Matea Smolčić Senčar
Zamke u koje ćeš upasti

Moraš gledati u ovo kao dio tvog mršavljenja.
Ovo si naručila kad si odlučila (da ćeš smršaviti).
Upadni u ove, nauči lekcije i gotovo je. Dvije stvari su neophodne za mršavljenje - ogromna mentalna snaga i nastavljanje.

Zamka 1. Improvizirat ćeš.

Znam jednu curu, često se ustane i kaže danas sam na ovoj dijeti. Meni, trenerici, njezinoj. Ne mogu ti nabrojati koliko puta mi je to rekla.
Kažem joj, svaki put iznova: Iva, ali nismo se tako dogovorile..
''Ma da, ali razmišljala sam i… ''
Nisi tu da razmišljaš. Ako uzmeš trenera ili program, iznajmljuješ šefa i zato ga uzimaš, da ne razmišljaš. Kad se dogovaraš za pravila možeš pregovarati, kasnije pregovora nema. Moraš uzeti plan i pratiti ga do kraja, držati se kako treba pa da znamo kako plan (ne)djeluje za tebe.
Nema veze tko je na kojoj dijeti ili programu, ti si na svojoj, ti se držiš svoga, vjeruješ šefu, ostani redovna, dosljedna i fokusirana, nema improviziranja.

Ovdje također spada svaki manjak jasnoće i planova, od pravila za izvanredne situacije i rođendane, do pripreme prehrane za tjedan i opreme za treniranje. Sve moraš imati spremno i isplanirano. Mršavljenje ne podnosi improvizaciju. Moraš znati sva pravila svog plana, kao imati sustav za implementaciju.
U koliko sati i kojim danima je trening?
Kad je spavanje? Što možeš jesti, a što točno ne?
Kad ćeš kupiti tu hranu, kad ćeš je pripremati? Hoćeš li nositi hranu na posao ili naručivati?
Što kad ti netko ponudi tortu? Ali rođendan im je? Ali torta je domaća? Ali zdravo je? Ali samo jednu? Ali naljutit će se..? Što ćeš? Moraš imat sve odgovore unaprijed.

 

 

Zamka 2. Nećeš znati da je izabiranje. Ovo ili mršavljenje? 

 ‘Možeš imati sve, ali ne u isto vrijeme.’ - Betty Friedan

Tebi će možda, kao i meni, mršavljenje biti komplicirano, razočaravajuće, nepošteno, nemoguće, predaleko.. sve dok ne shvatiš da je ili - 'savršeno ili nikako'.
'Kako treba ili ponovo.'

Morat ćeš odlučiti.
Izabrati.
Tko želiš biti?

Za vikend - party djevojka ili mršavljenje?

Navečer - čistačica ili mršavljenje? 

Ujutro - šefica kuhinje ili mršavljenje? 

Poslije posla - Netflix maraton ili mršavljenje?

Po noći ljubavnica ili.. zezam see.

Tko stvarno želiš biti? Pokaži. Pokazuješ nam već. Izabire se. 

Moraš shvatiti da je - ovo ili mršavljenje. 'Samo jedna, tako mi dobro ide. Samo danas, loše je vrijeme. Samo večeras, imala sam tako težak dan. Samo sutra, obiteljska je obaveza..'
Morat ćeš birati mršavljenje ispred drugih uloga redovno i dugo vremena.
Podovi će morati ostati prljavi, roba neispeglana, kolači naručeni, jer si ti izabrala trening umjesto peglanja, rano spavanje umjesto čišćenja, zdrav razum umjesto pečenja.

Morat ćeš reći - dosta je bilo, sve staje dok ovo ne završim. Shvatila - ne mogu imati sve. Biram mršavljenje prvo i birat ću ga svaki dan, nema 'samo', nema iznimke, ne računajte na mene dok ne bude gotovo, dok ne pobijedim.

Zamka 3. Razočarana rezultatima, znači - da kolačima.

Ne znam postoji li itko da nije pao na ovu.. Kao da će nam ovo donijeti rezultate koji nedostaju?!
Neki, kad stajući na vagu, saznaju da ne napreduju brzo koliko su zamišljali, razočarat će se, a zatim i u potpunosti napustiti dijetu.
Drugi - će to shvatiti kao znak da trebaju u svom pohodu još jače zapeti.
Koji će smršaviti?
Koja si ti trenutno? Koja trebaš biti da bi pobijedila?
Postani ta osoba.

Zamka 4. Vaganje i kako si ona što uzima, a ne ona što daje.

‘Nema nešto za ništa, ne postoji.’  - Napoleon Hill

Moraš se fokusirati na što trebaš donijeti, a ne što ćeš dobiti. Što trebaš dati, a ne što ćeš odnijeti. Na tko trebaš postati, na tko trebaš biti redovno, na što trebaš raditi da bi bilo tvoje. Kaže moja prijateljica Anđa, kao da je farmer posadio sjeme i svaki dan bijesni po polju zašto nije rodilo - to si ti tri tjedna na dijeti. Prestani tražiti nešto za ništa. Fokusiraj se na što trebaš davati, daj to, svaki dan, redovno, dugoročno, nastavi donositi.

Zamka 5. 'Kad stvarno odlučiš, brzo ćeš smršaviti.'

Sigurno ćeš pasti na ovome. Koliko god da si izračunala da će trajati pomnoži bar sa 3. Mršavljenje traje dugo vremena. Rijetko tko smršavi iz prve, odjednom, zauvijek i samo tako. Mršavljenje je sporo, frustrirajuće, iritantno, bolno, neugodno. Ovo nisi samo ti, svima nam je jednako.
Je li nepošteno? Je.
Pomaže li nam da kukamo? Ne.
Prestajemo s tim.
Nastavljanje.

Zamka 6. Važnost spavanja i pobjedit će te vlastita biologija.

Neuroznanost nam kaže, da kad dan nakon loše prospavane noći, vidiš hranu koju želiš, centar za nagradu će se upaliti prije samookontrolnog područja u mozgu.
Centar za nagradu kaže da voliš taj okus, samokontrolno područje kaže da nije dobro za tebe jer želiš smršaviti.
Natjecanje se dešava.
‘Effort discounting’ se dešava. Ovo je tvoje umanjivanje vrijednosti trenutačnog truda, odnosno, samo ćeš jednu, nadoknadit ćeš kasnije, otrenirat ćeš to kasnije, preskočit ćeš večeru kasnije, ionako si bila super dosad, nije bitno ova jedna sad.. i umjesto zdravog ručka izabereš palačinke.
I tako napraviš za hodanje, tako za treniranje, jer nisi naspavana, nemaš šanse.
Donosiš krive odluke, razočaraš sebe, a najljepši zadatak i navika, ne može biti jednostavnije, spavanje. 


Zamka 7. Druženje s mršavim ljudima debelih navika.

Ovo su tvoji prijatelji koji imaju metablizam adolescenta, jedu i piju što hoće a ništa im se ne vidi pa misliš da ćeš tako i ti. Ovo su također moje prijateljice koje uzimaju samo alkoholne kalorije. Ona se pravi da jede, ali ona, ljudi moji, ne jede. Ona 3 komadića sušija prebacuje po tanjuru cijelo večer. Meni su trebale godine da ovo shvatim, ni kad sam bolesna ja ovako ne jedem. 


Ako se osjećaš kao antitalent i bojiš se da se nikad neće desiti za tebe. (Svi smo se osjećali ovako.) Dio mršavljenja je, sumnjanje, odustajanje i nastavljanje.
Ti imaš svoje talente i ako još uvijek čitaš ovo, mršavljenje vjerojatno - to nije. Znači morat ćeš uložiti više truda, kao matematika je, trebaš instrukcije, pomoć, dodatne sate, vježbati, padati pa popravljati ocijene. Nisi morala uspjeti iz prve. Mršavljenje se uči. Naučit ćeš. Donesi mentalnu snagu i nastavljanje.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.