Blogosfera Don Blog

Narodnjacisti: Turbofolk i Terorock - braća blizanci…

U Hrvatskoj u medijima konačno prava uzbuna! Ali, nažalost, ne zbog DEMOGRAFSKE katastrofe! Nego? Nego zbog 'DISKOGRAFSKE'! Odnosno, tzv. lijeve medije - užasnute zbog pokretanja novog radija u Hrvatskoj, koji će 'puštati' (samo) tzv. TURBOFOLK glazbu - uhvatila je panika zbog velike brige nad duhovnim i mentalnim "stanjem nacije" odnosno hrvatske kulture? Moš' mislit! Neki, prividno 'desni' mediji, želeći ostaviti dojam neutralnosti, objavljuju ankete: "Hoćete li slušati radio koji pušta narodnjake?" U drugima čitamo (objektivne) naslove: "Zašto se čudimo radiju s cajkama: U 2 mjeseca u 11 klubova za 160.000 ljudi pjevalo 20 turbofolk zvijezda. Cajke su očito IN."
Objava 30. travnja 2018. 23 komentara 2481 prikaza
Plavi rogovi & estradni robovi
Plavi rogovi & estradni robovi
Plavi rogovi & estradni robovi

Tko ne zna o čemu je riječ može ostati šokiran: "Osim što nastupaju po klubovima, velike folk zvijezde već dulje rasprodaju svoje koncerte u najvećim hrvatskim dvoranama te je tako crnogorska zvijezda Boban Rajović (koji svako malo nastupa i u "herojskom Gospiću", a branitelji su spriječili njegov nastup u Rijeci, jer je bio planiran lani na obljetnicu pada Vukovara…!!! – m.op.), primjerice, još prošle godine rasprodao splitsku Spaladium Arenu, kao i zagrebačku Arenu gdje je, prema riječima zaljubljenika u folk glazbu, 'održao koncert za pamćenje'. Stoga ne čudi zaokret pojedinih radiostanica prema narodnjačkom melosu." Jedna najava glasi: "Zagreb će uskoro dobiti novi radio. U svibnju će navodno početi emitirati radio postaja… koja će puštati turbo-folk glazbu i pjesme hrvatskih izvođača čija glazba sadrži 'istočnjački melos'." A izvođači, koje se navodno do sada nije moglo čuti ni na jednoj radijskoj frekvenciji (valjda u Hrvatskoj, u što sumnjam!), jesu: Aca Lukas, Sandra Afrika, Svetlana Ražnatović Ceca (supruga ratnoga zločinca ARKANA!), Jelena Karleuša, Dejan Matić i brojni drugi, koji bi "uskoro mogli 'zapjevati' u domaćem eteru".

Neki kažu: "Neka svatko sluša što hoće!", a netko će pomisliti da je samo riječ o biznisu – jer je npr. splitskom (!!!) "Jadranskom radiju" silno porastao "promet" (tj. slušanost i profit od reklama!) nakon što se 'otvorio' turbofolku – ali to je uvijek spoj BIZNISA I IDEOLOGIJE! Jer, ne smije se smetnuti s uma, (i) GLAZBA je medij koji oblikuje duh i mentalitet ljudi, dakle ili ih umno i kulturno uzdiže ili stvara medi(j)okritete - umno zatupljene a moralno 'prizemljene'!

Dakle, mogao bih i ja pitati svoje čitatelje (velikim naslovom iz jednih malih novina): "Cajke napadaju hrvatski eter: Jeste spremni za Cecu i Seku?" Ali to nije bit ovoga posta. Želio bih, koliko je moguće, upozoriti na MANIPULACIJE koje su prisutne (ali ne i očite) i u fenomenu i u njegovim (b)analizama. Naime, stječe se dojam da je ta i takva glazba - TURBOFOLK - zapravo "desna"… dok bi npr. ROCK (sa svim svojim podvrstama) bio "lijeva" orijentacija! Najnovije istraživanje o novom "kontroverznom glazbenom žanru" su "ugledni sociolozi proveli na uzorku od 2650 srednjoškolaca (i) stvorili su jasnu sliku o tome tko će najvjerojatnije slušati turbofolk", javlja jedan dnevni list. Dakle, stručnjaci su sigurni da imaju "jasni sliku" onog što će "najvjerojatnije" biti… – a to je isto kao da ja kažem čitateljima: Siguran sam da ćete možda…!
Evo kako glasi njihov stručni zaključak: "U vrijednosnom smislu učenici koji slušaju turbofolk vjerojatnije će biti desne orijentacije i vjernici te manje tolerantni prema manjinama i homoseksualcima, odnosno imat će viši indeks socijalne distance. To je ujedno i važan nalaz u kontekstu rasprava o turbofolku kao potencijalnom 'zagađenju' hrvatske kulture. Statistički gledano, vjerojatnije je da će ga slušati oni koji se deklariraju kao domoljubniji i konzervativniji - naglašavaju sociolozi Krolo, Marcelić i Tonković." Hvala lijepa… - nekome će se sigurno i povraćati nad takvom "stručnošću"… Ali od sociologa se svašta može očekivati – po poznatoj dosjetki da svijet PROSJEČNO jede GULAŠ: bogati meso, a sirotinja krumpire!

Međutim, nije ta tema novost u našim medijima ili u javnosti. I prije nekoliko godina sam komentirao taj glazbeni fenomen, koji je povezivan s ponašanjem publike u pojedinim klubovima, koji su poznati po točno određenom glazbenom žanru. Tada su kao udarne vijesti u crnoj kronici najčešće bili lokali Pasha, Ludnica, Tvornica, Močvara… itd. Naime, pucnjava, krv i bejzbol palice, kaubojski obračuni kao na Divljem zapadu, poznate osobe u "balkanskoj krčmi" i drugi skandali najčešće su bili povezivani uz tzv. narodnjačke i noćne klubove i nije bilo medija koji njima nije 'punio stranice'. Tom "novom" pojavom u našem društvu bavili su se sociolozi i psiholozi ter kolumnisti svih medija. No posebna je zanimljivost te "priče", kao zajednički nazivnik mnogih komentara, bilo svaljivanja krivnje na – GLAZBU! Dakle, ti tzv. narodnjaci odnosno TURBOFOLK, ili tzv. istočnjački melos, smatran je glavnim krivcem za tu vrstu agresivnosti i nasilja. Odnosno, dojam je bio da je za sve nerede na ulici, u tzv. noćnim klubovima, kao što je Ludnica, i u ostalim sličnim "ludnicama" - kriva turbofolk-ludnica. Uz to uočljiva je bila sugestija da su NARODNJAČKI klubovi najniže kriminalno "dno", a prostori u kojima svira ROCK kao da su čisti RAJSKI perivoj u koji dolaze samo anđeli. Premda su takvi 'rocklubovi', kao npr. zagrebačko okupljalište Močvara, od imena do obskurnih sadržaja, mnogo bliži PAKLENOM dvorištu.

Dakle, želim posvijestiti kako površni i paušalni zaključci kriju u sebi zamku i (ne)hotimičnu podvalu. Jer, iako u neke klubove mnogi dolaze isključivo radi određene vrste GLAZBE, ona je ipak, u odnosu na nerede koji se tamo ponekad dogode, u mnogim sličnim prostorima sporedna. Glazba je tu zapravo samo 'kulisa' - premda je i znanstveno dokazano da ona utječe na ponašanje čovjeka pa zato nije bezveze stari grčki mudrac rekao da se "glazbom može i državu srušiti"! A poznato je također da, već i kod djece u majčinoj utrobi, Mozart i Rolling Stonesi izazivaju potpuno različite reakcije! To pak znači da će se kulturan čovjek kulturno ponašati i u najmračnijoj "kaubojskoj rupi" u kojoj 'trešti' npr. turbofolk-'american-country-music', a divljak će izazvati nered i u koncertnoj dvorani Vatroslav Lisinski...

Osim toga, zna se da je naziv "NOĆNI klub" zamjensko ime za prostor u kojemu se legalno obavljaju i "javni" poslovi koji (još) nisu ozakonjeni. A tamo također neke legalne i ilegalne "strukture" dogovaraju biznis, razmjenjuju informacije i usput se zabavljaju. Budući da su to riskantne djelatnosti i da im je u "nemirnim vodama" ugrožena sigurnost, logično je da su naoružani. A u ROCK klubove mladi ne nose oružje (iznimka su noževi, bokseri i slične 'igračke'…), jer mnogi često ne znaju ni tko im glavu nosi. Jedino što nose u glavi jest misao i želja da se nasnifaju ili 'nabodu', tj. da sebe "ubiju" - DROGOM. Glazba je i tu opet samo 'kulisa', premda je za "haj-raspoloženje" pogodnija "mjuza" koja svoje nadahnuće ima u drogi ili općenito opijatima (a to je svim takvim klubovima zajedničko). Na koncu je rezultat isti kao u narodnjačkom klubu – svi odlaze kući "puknuti". Jer droga (i 'droga') jako dobro "ide" u svim tim prostorima. Stoga, možda bi i novinari i sociolozi došli do boljeg razumijevanja fenomena ako u formulu za rješenje problema i zagonetke "nasilja u noćnim klubovima" uključe važnu "(ne)poznanicu" – utjecaj 'narko' lobija.

Eto, dakle, zato bi bilo smiješno očekivati da iz tih – jednih i drugih – klubskih prostih prostora odjekuje gregorijanski KORAL. Čak i onda kad su im vlastnici lažni "veliki katolici" iz "čistih hrvatskih krajeva" (što svojim klubovima daju nazive koji su blasfemija kršćanskih svetinja). Ali nije strašno kad o tome pojma nemaju oni kojima su jedina "literatura" novčanice i robne marke na odjeći, nego kad i novinari ponavljaju floskule nepismenih "biznismena". No to je druga priča…

Sjećam se dobro kako je svojedobno, nakon "prvog šoka" nad epidemijom TURBOFOLKA kod mladih (pa čak i među zagrebačkom "zlatnom mladeži"!), naše medijske analitičare iznenadila i začudila pojava da mladi nakon zabave u klubu s ROCK-glazbom masovno zajednički prelaze u prostore s tzv. NARODNJACIMA, gdje se potpuno raspamete i, kako sami kažu, potpuno ispušu i zabave, završavajući tulum plesom po stolovima uz zvuke "dugmetare". Na taj čudan spoj rocka i turbofolka komentatori su ostali bez teksta. Posebno su bili zatečeni oni liberalni kritičari koji glorificiraju ROCK, a sotoniziraju NARODNJAKE. Ostali su poniženi vlastitim neuspjehom! Naime, nakon što su barem desetogodišnjim pljuvanjem ogadili "tamburicu", kao jedan od sinonima za hrvatstvo odnosno za "primitivni hrvatski nacionalizam", rodio se u mladoj populaciji u svim hrvatskim velikim gradovima fenomenalan BASTARD na koji su genijalni ROCKOLJUBCI zinuli od čuda. A nisu ni svjesni da su upravo oni NAJZASLUŽNIJI za to.

Kako? Jednostavno! Prvo, višedesetljetni teror forsiranja ROCK-glazbe odnosno njezina tekstualno-glazbena agresivnost, ritmička neprirodna pomaknutost (sinkopa), harmonijski mrak i nezdrava buka tjeraju ljude/mlade u NARODNJAKE. Jer TURBOFOLK, koliko god mu se s pravom zamjera primitivizam i vulgarnost, ipak uz određenu zaraznu plitkost ima i prirodniju pitkost i lakše se (posebno u kombinaciji s 'alkonzumacijom'!) "uvlači pod kožu. Drugo, narodnjaci su privlačni i rock generaciji jer tzv. dert, bećarluk i raspašoj nisu "uvozna roba", a u našemu (tj. i u hrvatskom i općenito u balkanskom) mentalitetu imaju široku i duboku tradiciju – poglavito kad se onome što je uhu važno pridruži vizualni naglašeno erotski 'estetski dodatak', rezultat ne može izostati!
Zato je lukavi Siniša Vuco svojedobno postao pravi estradni fenomen jer je spojio naizgled nespojivo, a zapravo je pokrpao na silu razdvojeno. Sada takav biznis u Hrvatskoj menađeri čine s razgolićenim cajkama iz Srbije… Osim toga, o fenomenu kako mladi vole upoznavati sve što im je novo ter da je 'zabranjeno voće najslađe', kao i o njihovoj podložnosti (generacijskim) trendovima – kad je riječ o (n)ovoj zaluđenosti turbofolkom neka istražuju radije psiholozi nego sociolozi…!

Da ne razvlačim, zbog svega rečenoga (i zbog još mnogo toga važnog što nisam spomenuo), umjesto nekakvog zaključka reći ću samo da smatram čistom (zapravo prljavom!) farizejštinom i licemjerjem upirati prstom samo u NARODNJAKAŠE odnosno TURBOFOLKENJAŠE kao "zagađivače kulture", tj. društveni fenomen s apriorno negativnim predznakom, a ROCKENJARE uzdizati gotovo kao kandidate za HAZU ili Nobela za glazbenu kulturu (čak i kad ne bi postojale brojne mračne, okultne ili pak sotonske 'kategorije' pop/rock fenomena, jer dovoljna mu je negativna etiketa 'nesvetog antitrojstva' – seks-droga-rock!). Naime, većina će ljudi i medija 'vrisnuti' na pucnjavu pred nekim "noćnim lokalom", kao da je to mnogo opasnije od zazivanja đavla na rock-pozornici, poglavito ako frontmen na kraju zubima pregrize pijetlu vrat…, ili kad (hrvatska verzija Eminema, kako su mu tepali) Edo Maajka pred mnoštvom djece i mladih zaključi koncert poznatim uličarskim 'pozdravom': "Mater vam j***m!"

Jer što je nego licemjerje vidjeti zlo samo u drugima i drukčijima i prešućivati ga među "svojima"! A to se odnosi ne samo na 'prosvirane' glave ili automobile pred narodnjačkim lokalima, nego i na javno 'propucavanje' duha, duše, morala i kulture opasnim metcima prostote, magije i nasilja, čestim oružjem ne samo pop/rock glazbe nego i mnogih područja tzv. zabavne glazbe! Zato se može reći da su svi noćni klubovi, kao i moćni mediji – i 'lijevi' i 'desni', često ista ludnica i močvara, jer su dva lica iste civilizacijske medalje. Zvučat će oštro i pretjerano, ali je istinito - "Močvara" (doslovce i metaforički) je ne samo zaslužna za "Ludnicu", štoviše, ona je njezina demonska blizanka! Zapravo, sve su te "ludnice" čudovišta iz duhovne "močvare" estradne kulture smrti.

Zato ja, za svoju dušu i um slušam – i drugima preporučujem – samo 'BMV-bend': Bach, Mozart, Vivaldi & comp.
Sapienti sat (a blenti ni budilica)!

  • Avatar pendreck
    pendreck:

    mislim da neoviso od tzv. lijevo ili desno orijentiranih medija (po meni vise jugoslavenski ili Hrvatski orijentirani) mislim da je to krivica roditelaj da nisu svojoj djeci kad je bilo vrijeme objasnili razliku izmedu glazbe i Turbosmeca. To nije samo ... prikaži još! ne-glazba nego kultura/svjetonadzor/ i posve mentalni sklop vjecitih loosera. Mentalni slop onih koji carigaju smece po zgradama nazivajuci to "grafitima" a nema veze s grafitima. Ipak za to treba malo talenta i pogotovo mozga.

  • Avatar DonBlog
    DonBlog:

    Istina je to, Speedy - ali logično je pitati se odkuda dolazi to što narod ZAVOLI, a njije izvorno njegovo stvaralaštvo... i zašto se proizvodi "kulturološko smeće" da bi ga narod zavolio? Zašto se proizvode NASILNE video-igrice da bi ih ... prikaži još! djeca zavoljela? Zašto se snimaju porno filmovi da bi ih narod zavolio? Zašto se izmišljaju razne borilačke vještine da bi ih narod zavolio? I onda na kraju tzv. stručnjaci u emisijama na tiviju narodu ispiru mozak glupostima kako zaustaviti nasilje, nemoral, kriminal i svako zlo u svijetu...!

  • Avatar DonBlog
    DonBlog:

    Kakav ti je to argument, Migaa? To je isto kao da netko popljuje vrijednu skladbu Marš na Drinu prigovorom da je ona smeće zato što su Srbi već 1942. prvi "riješili židovsko pitanje"! Zato nemoj "miješati kruške i jabuke"...