Blogosfera Fiziofanatik

Bol naša svagdašnja!

Rijetki se poslije tridesetih mogu pohvaliti da ih baš nikada nisu zaboljela leđa!
Objava 28. siječnja 2019. 0 komentara 566 prikaza
Photo by Romina Farias on Unsplash
Photo by Romina Farias on Unsplash
Za održavanje zdrave kralježnice pomaže redovito izvođenje naučenih vježbi za kralježnicu i rekreacija uz sportove kao što je plivanje.

Bole li vas leđa? Jeste li osjetili taj osjećaj nemoći i neugode u križima ili vratu? Možda ste pod fizičkim ili psihičkim stresom, puno radite, imate loše prilagođeno radno mjesto, dugo ste u istom položaju, dugo se vozite automobilom, preopteretili ste se u nekoj sportskoj aktivnosti ili ste u subotu obavili generalno čišćenje stana pa ste poslije zajaukali od boli! Mislim da se rijetki poslije tridesetih mogu pohvaliti da ih leđa nisu zaboljela baš nikada!

Pretpostavljam da se mnogi pitaju što im se to događa, “a ništa posebno nisu učinili”.
Jeste li se ikada upitali koliko ste puta bili “maćeha” svojem tijelu? Kroz život tijelo “pamti” sve udarce, padove, bolne doskoke, istegnuća, prijelome i ostale vrste trauma koje je doživjelo, a vraća vam istom mjerom, ponekad kada se najmanje nadate. Ne zaboravite da je i to dio života!

Zasigurno se pitate što vam se dogodilo? Mišići su aktivni dio sustava za pokretanje i oni nose tijelo. Zbog dugotrajnih opterećenja postaju napeti, dolazi do nakupljanja mliječne kiseline, za koju vjerujem da su mnogi čuli, i nerijetko su bolni. Pri dugotrajnim opterećujućim položajima tijela kada više ne mogu nositi kralješnicu, veća su opterećenja na njoj i okolnim tkivima. Uz to može doći do patoloških promjena i pozicija kralješnice te osjećaja boli. Uz njih se mogu javiti trnci, promjene u osjetu temperature, vrtoglavica, šumovi, iskrenje, bolovi koji se šire prema rukama, nogama i glavi.

Vjerujem da mnogi ne znaju koja je uloga fizioterapeuta u liječenju ove problematike. Izuzetno je važan u terapijskoj hijerarhiji i sudjeluje u dijagnostici stanja, a kroz kvalitetni fizioterapijski program i manualnu terapiju umanjuje ili eliminira tegobe. Podiže razinu zdravlja i educira vas kako spriječiti pogoršanje, održavati se i koristiti ergonomska pomagala u svrhu liječenja. Smanjuje bolnost i napetost mišića kroz medicinsku masažu i istezanje, održava gipkost, snagu mišića i cirkulaciju kroz medicinsku gimnastiku. Metode opuštanja i relaksacije također su dio terapije, ali i samopomoći. Tko ozbiljno shvati problem, bolje odgovara na terapiju i opada mogućnost ponavljanja ovih sindroma.

Za održavanje zdrave kralježnice pomaže redovito izvođenje naučenih vježbi za kralježnicu i rekreacija uz sportove kao što je plivanje.

Često nas ljudi u fizioterapijskoj ambulanti i pri kupovini anatomskih pomagala pitaju o zdravlju nas samih, misleći pritom da nas nikada ništa ne boli. Mi smo također od “krvi i mesa” i kao takvi se trebamo čuvati kako bismo bili zdravi i dugovječni kao i svi ostali. I mi koristimo iste tehnike i zaštitne pozicije kako bismo spriječili bolove u kralježnici. Ne kaže se uzalud da je bolje spriječiti nego liječiti.

Smanjite unošenje lijekova protiv boli s jedne strane, a s druge budite uporni i vježbajte, poboljšajte uvjete na radnom mjestu, koristite role za sjedenje, anatomske uloške i obuću, ne štedite na anatomskim madracima na kojima provodite trećinu svog života i tijelo će vam biti zahvalno i ovaj put će vam vratiti stanje bez boli!

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.