Blogosfera Fiziofanatik

Dobro se pripremite kako bi mogli uživati u skijanju!

Pripreme bi trebale započeti dva do tri mjeseca prije odlaska na skijanje.
Objava 22. siječnja 2019. 0 komentara 269 prikaza
Foto: pixabay.com
Foto: pixabay.com
-

Vječni zaljubljenici u skijanje kažu da je to sport kojeg se ne mogu odreći jer ih u potpunosti ispunjava i stvara izniman osjećaj sreće i zadovoljstva. Više od toga je potrebna samo prethodna tjelesna priprema kako bi bez bojazni od ozljeda mogli uživati u vožnji kroz čarobne snježne krajolike i svjež planinski zrak.

Skijaška priprema je potrebna svima koji se namjeravaju skijati kako bi pripremili tijelo na nesvakidašnje napore i opterećenje raznih tjelesnih sustava. U suprotnom može doći do ozljeđivanja. Najčešće su to ozljede donjih ekstremiteta, specifično koljena jer se mnoge sile prilikom skijanja prenose na njega, pa strukture u i oko koljenskog zgloba trpe velika opterećenja. Jedna od najčešćih skijaških ozljeda je ruptura prednje ukrižene sveze koljena, ligamenta koji ima ulogu pasivnog stabilizatora koljena. Uz adekvatnu tjelesnu pripremu i kvalitetno odabranu opremu (naročito vezova) smanjujemo njenu mogućnost nastajanja.

Nešto manje ima ozljeda gornjih ekstremiteta, među kojima su su najzastupljenije ozljede ramena i palca.

Pripreme bi trebale započeti dva do tri mjeseca prije odlaska na skijanje.

Program se provodi individualno, ovisno o fizičkoj spremi skijaša. Jedan dio je usmjeren na poboljšanje rada kardiovaskularnog sustava kroz vožnju bicikla, trčanje ili neku drugu aerobnu vježbu.

Trening snaženja donjih i gornjih ekstremiteta i mišićja trupa izrazito bitnih u svladavanju skijaških tehnika.

Vježbe istezanja mekih struktura pomaže boljoj pokretljivosti i smanjenju učestalosti od ozljeđivanja.

Vježbe statičkog i dinamičkog balansa prilagođavaju lokomotorni sustav za skijanje po neravnom terenu i samim time smanjuju incidenciju nastanka ozljeda.

Profesionalni skijaški trening se provodi kod aktivnijih skijaša. Intenzivnije se radi na svim prethodno nabrojenim tehnikama, ali i na brzini, eksplozivnoj snazi i drugim vježbama ovisno o vrsti skijanja i postavljenom cilju.

Stoga je za najbolje rezultate i dobru prevenciju od ozljeđivanja potrebno napraviti prilagođen program pripreme sukladan skupini skijaša kojoj pripadate.

Važno!

Ozljede ne nastaju samo usljed padova i udaraca. Uzroci mogu biti refleksni pokreti tijela, pokreti koji prelaze fiziološke granice mobilnosti a ponekad nismo svjesni uzroka nastale ozljede.

Pripremite tjelesnu kondiciju, koristite kacige i osjetite ljepotu skijanja!

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.