Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Fiziofanatik

Kvalitetno spavanje za zdravlje i ljepotu - evo nekoliko savjeta!

Pod zdravim spavanjem prvenstveno mislimo na udobnost, opuštenost, anatomski ispravnu poziciju tijela i zaštitu od potencijalnih alergena.
Objava 27. ožujka 2018. 0 komentara 929 prikaza
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Spavanje

Većini je dobro poznato da je spavanje vrlo važan dio zdravlja čiju kvalitetu nerijetko zapostavljamo. Upravo zbog nezdravog i nekvalitetnog spavanja, direktno ili indirektno, možemo osjetiti posljedice kao što su kronični umor, loša koncentracija, psihički problemi, neučinkovitost u učenju i na poslu, bolovi u zglobovima, kralješnici, glavi, mišićima, kao i pad imuniteta, povećanje rizika od srčanog udara i dr.

Ne zaboravimo da u prosjeku „prespavamo“ trećinu našeg života o kojoj ovise druge dvije trećine i zato se trebamo pobrinuti za sve aspekte zdravog spavanja.

Pod zdravim spavanjem prvenstveno mislimo na udobnost, opuštenost, anatomski ispravnu poziciju tijela i zaštitu od potencijalnih alergena. Da bi se isti kriteriji zadovoljili, moramo voditi brigu o nizu parametara.

Prvenstveno je bitna vrsta i kvaliteta madraca. Danas postoji mnogo vrsta madraca i materijala od kojih se izrađuju, međutim studije i praksa su pokazale da su zbog svojih specifičnih sposobnosti i svojstava, pjenasti madraci najbolji. Termoaktivna pjena, od koje se izrađuje, je prozračan materijal otvorene stanične strukture, koje reagiraju na toplinu i težinu tijela tako da se oblikuju prema tijelu. Madrac reagira na toplinu i težinu tijela te stvara ortopedski otisak tijela koje legne. Madrac se u potpunosti prilagodi obliku Vašeg tijela i podupire ga cijelom dužinom. Tako tijelo postaje sve lakše i lakše, i počinjete osjećati opuštenost.

Zbog neprijanjanja i nepropusnosti prašine, grinja, gljivica i ostalih parazita ima antialergijski učinak. Antidekubitalno svojstvo pjenastih madraca je izrazito važno u cilju sprečavanja stvaranja dekubitusa (rana od ležanja) koje se javljaju zbog dugotrajnih pritisaka na prominentnim djelovima tijela kao što su potiljak, lopatice, zdjelica i pete. Optok krvi i limfe nesmetano teče za vrijeme ležanja na takvoj vrsti madraca. Ako trebate madrac za dijete, pjenasti madrac je, također, najbolje rješenje. Ovi madraci su nešto skuplji od ostalih, ali uloženo se višestruko isplati.

Pazite na veličinu i širinu kreveta i madraca! Madrac mora biti širok toliko da može osigurati prostor za okretanje,a mora biti viši od vas 20-tak cm.

Bitnu ulogu u spavanju imaju i jastuci. Preporuka su anatomski jastuci od iste pjene kao i madraci ili korištenje role za spavanje koja se može aplicirati uz klasične jastuke i tako stvara anatomsku potporu vratu.

Plahte i prekrivači trebaju biti izrađeni od prirodnih materijala.

Ukoliko vas nista ne sprečava, spavajte u svim pozicijama, iako Vam možda paše samo neka od njih. Zapostavljanje određenih poza može pomoći smanjenju pokretljivosti nekih zglobova i stvoriti bolove u kralješnici ili nekom dijelu tijela.

Duljina spavanja je iznimno bitna, stoga si priuštite 6-8 sati sna! Kronično nespavanje ne nadoknađujte produljenim spavanjem u jednom danu po više sati, već u naredna nekoliko dana po koji sat.

Osigurajte dovod svježeg zraka u spavaćoj sobi!

Spavanje obnavlja energiju, pomlađuje, održava ljepotu i vitalnost, jača fizičku i mentalnu snagu, stoga ozbiljno shvatite važnost zdravog spavanja i krenite u njegovu realizaciju već sada!!!

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.