Blogosfera Fiziofanatik

Uzroci i prevencija ozljeda u sportu

Fizička aktivnost je neophodna u cilju održavanja zdravog života.
Objava 14. ožujka 2019. 0 komentara 242 prikaza
Foto: pexels.com
Foto: pexels.com
Zbog sve većih sportskih napora i naprezanja neizbježno dolazi do sve težih ozljeda.

Na ozljede u sportu otpada veliki postotak uzroka zbog kojih se provodi fizikalna terapija. Sportske ozljede su ozljede koje mogu nastati prilikom aktivnog ili rekreativnog bavljenja sportom. Zbog sve većih sportskih napora i naprezanja neizbježno dolazi do sve težih ozljeda.

U sportu razlikujemo akutne ozljede i kronična oštećenja koja nastaju sustavnim opterećenjem određenih djelova tijela što rezultira patološkom promjenom tkiva. Da bi se smanjile ozljede i oštećenja tkiva, potrebno je dati naglasak na prevenciju. Kako bi znali gdje početi, treba znati koji su uzroci ozljeda.

Nedostatak zagrijavanja, snage, izdržljivosti, elastičnosti ili relaksacije, neprilagođenost treninga, umor, loša sportska odjeća i obuća, loša prehrana, smanjena konzumacija minerala i vitamina od potrebne, loši uvjeti sportskih terena, neliječenje i neadekvatno liječenje manjih ozljeda ili bolesti, najveći su uzroci.

Stoga treba brinuti o postizanju adekvatnog fizičkog stanja prije, za vrijeme i nakon sportske aktivnosti.

  • Zagrijavanjem povećavamo tjelesnu temperaturu, elastičnost mišića i pripremamo lokomotorni sustav za sportsku aktivnost.
  • Istezanjem održavamo elasticitet mekih struktura.
  • Aerobnom vježbom kao što su trčanje ili vožnja bicikla dosežemo bolju izdržljivost. Vježbama jačanja možemo utjecati na odnos ravnoteže jačine mišića, kako veće opterećenje pojedinih dijelova tijela ne bi uzrokovalo ozljedu ili oštećenje.
  • Vježbama dinamičkog balansa sprječavamo neželjene ozljede donjih ekstremiteta kroz bolji osjet položaja tijela u prostoru, jačanje ligamentarno-tetivnog aparata, veći opseg pokreta u zglobovima (hodanje na neravnim površinama, stajanje na balansnim daskama).
  • Raznim oblicima masaža vraćamo tijelo u prvobitno stanje, smanjujemo napetost mišića koja može biti uzrok ozljede i umanjujemo nusprodukte aktivnosti(mliječna kiselina).
  • Pažnju treba usmjeriti na individualnu prilagodbu treninga sukladno dobi, spolu i drugim čimbenicima, ovisno o sportu.
  • Na smanjenje umora možemo utjecati dostatnim odmorom kroz spavanje i relaksaciju.Time ćemo imati bolju koncentraciju.
  • Odjeća i obuća moraju biti prilagođene sportu i uvjetima u kojima se sportska aktivnost izvodi. Korištenje sportskih uložaka i ortotskih pomagala također pomaže u smanjenju ozljeda. Treba obratiti pažnju na redovitu promjenu mokre i znojne odjeće.
  • Adekvatno je umjerene konzumiranje hrane najmanje 2 sata prije sportske aktivnosti. Dopunsko korištenje vitamina i minerala pomaže u metabolizmu stanica kod povećanih potreba.
  • Ukoliko postoji mogućnost, treba utjecati na kvalitetu sportskog terena u smislu kvalitete podloge, vidljivosti, natkrivenog prostora i dr.
  • Pravovremeno i adekvatno liječenje bolesti i svih oblika ozljeda izuzetno je važno. Dešava se da neliječene ozljede uzrokuju druge, veće ozljede ili oštećenja. Neodgovornost za vlastito zdravlje može rezultirati nemogućnosti pa i zabrani izvođenja sportske aktivnosti.

Fizička aktivnost je neophodna u cilju održavanja zdravog života. Pozitivno utječe na psihičko, fizičko i mentalno zdravlje, a organizam se obasipa hormonima zadovoljstva.
 

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.