Blogosfera Fiziofanatik

Važnost istezanja na cjelokupno zdravlje

Svaki čovjek treba odvojiti vremena za vježbe istezanja kada uvidi pozitivne aspekte na ljudsko zdravlje
Objava 08. veljače 2018. 0 komentara 2143 prikaza
Foto: ordinacija.vecernji.hr
Foto: ordinacija.vecernji.hr
Pazite na doziranje istezanja!

Istezanje se često povezuje sa sportašima, međutim neophodan je dio tjelesne aktivnosti svake osobe. Gibljivost se adekvatnim pristupom može razvijati u bilo kojoj životnoj dobi. Treba znati da se sa starenjem produžava vrijeme potrebno za njen razvoj.

  
 

Mnogi su pozitivni učinci istezanja na tjelesno zdravlje:
- Povećavanje gibljivosti tijela općenito
- Smanjivanje rizika od ozljeda lokomotornog sustava (mišića, tetiva, ligamenata, fascija,
zglobnih čahura) poboljšanjem fleksibilnosti mišićno-tetivnog aparata i povećanjem gipkosti
vezivnog tkiva

- Smanjivanje bolova uzrokovanih promjenama na mekim strukturama
- Smanjena jačina menstrualnih bolova kod žena
- Učinak mentalnog i tjelesnog opuštanja tijela (antistresan učinak)
- Utjecaj na kvalitetu mišićne koordinacije (efikasnost pokreta) i balansa kao pomoć
svakodnevnom životu i radu
- Doprinos boljoj tjelesnoj kondiciji
- Utjecaj na pravilnu posturu tijela
- Terapijski učinak kod upalnih procesa mekih struktura
- Bolja cirkulacija limfnih i krvnih žila kao i provodljivost živčanih puteva
- Bolji rad unutarnjih organa
- Bolja probava
- Poticanje regenerativnih procesa
- Povećanje subjektivnog osjećaja ugode istovremeno smanjujući osjećaj zatezanja
- Bolja kontraktibilna funkcija mišićja
- Smanjenje mogućnosti zamora mišića, upala i grčeva
- Priprema tijela za povećane napore
- Povećanje sposobnost izvršavanja raznih tjelesnih vještina
- Poticanje samosvijesti i kontrole vlastitog tijela
- Smanjenje umora nakon tjelesne aktivnosti i odgađanje pojave mišićne boli 12–24h nakon
vježbanja
- Poboljšanje sportskih performansi i produžavanje sportskog i životnog vijeka

Pravila i vrste istezanja
Pravila istezanja su dosta stroga kako bi učinak bio što bolji i kako bi se spriječile neželjene posljedice. Istezanje se izvodi na mekšoj prostirci, u adekvatnoj odjeći i obući kako ne bi smanjivali opseg izvođenja vježbi. Morate zauzeti pravilnu poziciju za svaku pojedinu vježbu istezanja. Ukoliko je potrebno pridržavajte se i pazite da se ne dovedete u rizik pada ili nastanka ozljede.

Disanje za vrijeme izvođenja treba biti usporeno sa produženim izdisajem, kako bi se tijelo što više relaksiralo i učinak istezanja bio što bolji.

Postoji više oblika istezanja. Vrste istezanja se određuju sukladno učinku koji se želi postići. No, istezanje koje se najviše preporučuje je tzv. statičko istezanje. Ovim oblikom se vrši istezanje mišića i mišićnih grupa do krajnjih točaka. Mišić se iz skraćene pozicije dovodi u istegnutu poziciju, ali ne i preko toga. Subjektivni osjećaj koji trebate pritom osjetiti je blaga zategnutost i toplina, no ne i bol. U poziciji krajnje istegnutosti držite poziciju 15-30 sekundi, ovisno o veličini mišićne grupe koju istežete. Ovaj oblik istezanja snižava prag osjetljivosti receptora što omogućava opuštanje mišića i mogućnost većeg i boljeg učinka istezanja.
Pazite na doziranje istezanja. Istezanje ne smije trajati manje od 15 sekundi jer se mišić u prvih 7-8 sekundi opušta i tek tada započinje istezanje. Sa druge strane ne pretjerujte kako ne bi došlo do ozljeda.

Redoslijed istezanja:
- istezanje leđa
- istezanje bočnih strana trupa
- istezanje stražnjice (glutealna regija)
- istezanje natkoljenice
- istezanje trbuha
- istezanje regije prepona
- istezanje listova
- istezanje stražnje lože natkoljenice
- istezanje prednje strane potkoljenice
- istezanje mišića prednje strane natkoljenice (m. quadriceps femoris)
- istezanje ruku
- istezanje grudnih mišića

Svaki čovjek treba odvojiti vremena za vježbe istezanja kada uvidi pozitivne aspekte na ljudsko zdravlje. Istezanje može pomoći svima pridržavajući se pritom spomenutih pravila. Ukoliko imate neku bolest koja može biti kontraindikacija ili ste nesigurni u uspješnost izvođenja ovih vježbi, obratite se fizioterapeutu koji će Vam pokazati cjelokupni program vježbi i po potrebi ga optimizirati.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.