Blogosfera HIR 3 - brodski dnevnik

Brodske financije: Koliko košta jedrenje oko svijeta?

Jedno od najčešćih pitanja ljudi je koliko zapravo košta jedriti oceanima. Na to pitanje nažalost nema jednostavnog odgovora.
Objava 07. kolovoza 2019. 1 komentara 2702 prikaza
Kako živjeti...
Kako živjeti...
Bolje biti sretan:)

Neki plove na velikim i skupim brodovima koji imaju sve moguće 'igračke' i razne stvari koje olakšavaju plovidbu i omogućavaju lagodan život. Tako da ako želite imati na brodu stvari poput perilice veša ili suđa, električne vinčeve za lakše savladavanje jedara, televiziju, desalinizator i mogućnost da se svaki dan tuširate, onda ćete morati biti spremni to i platiti. Jer sva oprema što se ugrađuje na brod uvijek je puno skuplja nego što bi bila da je namijenjena za recimo kampiranje. Ponekad je to opravdano, jer sve je na oceanu konstantno izloženo najtežim mogućim uvjetima i mora biti otporno na sunce, morsku vodu i mora podnositi velike sile. Ali ponekad je samo zato što je namijenjeno za brod, pa se pretpostavlja da svi koji jedre imaju toliko novca na bankovnom računu da im nije bitno koliko šta košta.

Što je brod veći, ne samo da je skuplji za kupiti, nego za svaki metar dužine broda, troškovi održavanja rastu eksponencijalno. Jer ne samo da je brod dulji, nego je i širi, viši i teži. Treba viši jarbol, dulje konope, veća jedra, veće vinčeve, snažniji motor. Naravno, za veći brod skuplja je i polica osiguranja, vez u marinama, kao i svi servisi.

Drugi pak plove na vrlo malim jedrilicama, bez ugrađenog motora, frižidera i bez ikakve udobnosti. Tako se može vrlo jeftino putovati po svijetu. Nekada se samo tako i plovilo, ali takvi su danas u manjini.

Kada sam počeo s uređenjem broda i pripremama za plovidbu, odmah sam znao da će sve biti minimalistički. Na HIRu je sada minimalno opreme koliko nam je potrebno za sigurnu plovidbu. Imamo minimalno električnih instalacija, motor je Lombardini, bez ikakvih elektronike i kompjutera, od instrumenata imamo samo brizinomjer, dubinomjer i anemometar (i uglavnom su isključeni), koristimo samo navigaciju preko mobilnih uređaja, frižider koristimo samo kada nam je upaljen motor (što je vrlo rijetko), nemamo čak niti tuš u kupaoni, nego koristimo kantu koju napunimo morem iz oceana i okrenemo iznad glave u kokpitu.

Na oceanu smo se brzo naviknuli živjeti bez mnogih stvari koje na kopnu uzimamo zdravo za gotovo, poput tekuće tople vode, friižidera, brzog interneta, telefona, vešmašine... Tako ne samo da štedimo novac (koji ionako nemamo), nego i nemamo brige s održavanjem, servisima i popravcima kompliciranih sistema struje, vode i hidraulike. Ništa nam se ne može pokvariti, jer ništa niti nemamo:)

Srećom, veliku većinu svega na HIRu smo do sada uspijevali popraviti sami, jer morali smo naučiti improvizirati i raditi s onim što imamo na brodu. Najskuplje je bilo prije polaska kupiti puno rezervnih dijelova i alata za sve što imamo na brodu, pa trebamo samo servise koje zahtijevaju posebnu opremu, kao što je presanje terminala za oputu ili industrijska šivaća mašina za kvalitetno servisiranje jedara.

Ipak, neke 'male luksuze' čovjek si mora priuštiti, iako za to možda nema, objektivno gledano opravdanja. Tako da plaćamo skupu pretplatu za Iridium satelitski telefon preko kojega možemo biti u kontaktu s vanjskim svijetom i dobivati vremenske prognoze preko PredictWind aplikacije, imamo iPod s puno dobre glazbe, kameru za snimanje nama značajnih trenutaka, a kakvi bi mi to jedriličari bili da se povremeno ne počastimo hladnom pivom:)

Sve bi to bilo puno teže da nema naših obitelji, prijatelja i partnera koji nam od samog početka nesebično pomažu. Ne mogu niti početi nabrajati poimence se koji su nam pomogli, jer bojim se da nekoga ne bi zaboravio, zato samo mogu reći HVALA SVIMA! Pomogle su nam i neke prijateljske tvrtke. Kako to obično biva, najviše su dali oni koji imaju najmanje novca, a najveće srce, zato VELIKO HVALA na podršci: Premium Yacht Insurance by Jack Šurija, NAS Sailing Center, TZ Mali Lošinj, Marina Mali Lošinj, OmniBiotic Power, ProSport, Crocon, 3MD, JK Horizont Poreč, Mandrač Tivoli, JK Dobro More.

I na kraju, koliko to sve košta? Neki pišu u Excel tablice na što se potroši svaki Euro, ali ja zapravo niti ne želim znati koliko zapravo novaca sam potrošio. Ponekad je deprimirajuće znati koliko je to skupo. Jednostavno platim račune koje moram i trudim se zaboraviti iznose što prije. Ali kada bi bili iskreni, najjeftinija je sama plovidba, jer za vrijeme 85 dana provedenih na južnom Indijskom oceanu nismo mogli potrošiti ništa, čak ni da smo htjeli, ali zato kada krenemo s popravcima u luci, troškovi se brzo nagomilaju. Ne računajući trošak kupovine i opremanja broda, vjerujem da bi se moglo ploviti po svijetu već za oko 500 Eura po osobi mjesečno kada bi izbjegavali marine, imali mali i jednostavan brod i maksimalno štedjeli. Gornja granica ne postoji, jer vrlo je lako potrošiti novac na brod...

Mi za sve troškove, plaćanja i transfere novca bez provizije koristimo Revolut karticu koja upravo ima promociju i daje vam 50kn na računu ako se registrirate preko ovog linka… https://revolut.com/referral/sasaxn1m!G10D21 ,a donirati će i 50 kn nama!

Revolut je sjajan za plaćanja online i offline, koristimo ga svuda po svijetu (i po HR, HIRovci koji su u HR), pa toplo preporučamo… novčani transferi u HRK ili EUR bez provizije, u roku odmah. Ma čudo! Bit ćete nam zahvalni i ne samo zbog 50kn:)

A ako nam poželite platit pivo, preko Revoluta nas možete počastiti jednim klikom, bez provizije, gdje god da se nalazimo u svijetu! Jer kakvi bi mi jedriličari bili kad bi odbili hladnu pivu;) https://revolut.com/referral/sasaxn1m!G10D21

  • Mikrovalna:

    Naslov je koliko košta jedrenje oko svijeta, a zaključak teksta je da autor zapravo niti ne želi znati koliko novaca je potrošio. Odlično! Članak o ničemu. Valja je poanta izreklamirati Revolut karticu.