Naslovnica HIR 3 - brodski dnevnik

Kako je HIR?

Objava 29. travnja 2015. 1 komentara 1750 prikaza
Prvi ručak u salonu
Prvi ručak u salonu
Prvi ručak u salonu

U zadnje vrijeme kad počnem razgovor s prijateljima, poznanicima i kolegama, prvo pitanje nikad nije ‘kako si?’, ‘šta radiš?’ ili nešto slično, jer svi znaju šta radim, a vjerojatno i pretpostavljaju kako mi je. Prvo pitanje je sada uvijek ‘kako je HIR?’. Iskreno, ne znam kako da odgovorim na to pitanje. S jedne strane, kada se sjetim kako je izgledao prije godinu dana, sada je ipak puno bolje, ali tu ima još jako puno posla prije nego dođe ‘u normalu’.

Puno smo toga napravili, ukratko: izbacili smo sve neispravne uređaje i veliki dio trule drvenarije, promijenjeni su svi ventili ispod vodene linije, stavljen je novi ležaj osovine i trinela, promijenjena dva velika prozora, stavljene nove brtve na sve ostale prozore, ponovno zabrtvljeni svi stupići, postavljene nove podloške za koloture genove, promijenjene sve cijevi u kupaoni i kuhinji, postavljen je WC, izvađena je stara i postavljena kompletna nova električna instalacija, akumulatori, razvodna ploča, radio, očišćen i zavaren je tank goriva, promijenjene su sve cijevi dovoda i odvoda goriva, kao i cijev auspuha, izbrušena je i prebojana drvenarija u interijeru i postavljene nove podnice, nabavljeni su novi podigači i škote, manica, vatrogasni aparati, ručna VHF stanica, privezni konopi, nova cijev za plinsku instalaciju i još puno sitnica.

Sada su autopilot i frižider na popravku, dogovoreno je vađenje broda iz mora kako bi stavili novi sloj antivegetativne zaštite, promijenili cinkove i kako bi se mogao vratiti generalno uređen motor, zadarska jedrarija EOL Nautika je premjerila ležajeve i rade se novi jastuci, nova genova i lazy bag.

Prije prvog jedrenja još nam slijedi urediti drvenariju u unutrašnjosti, servis svih osam vinčeva, nedostaje sidreni vinč, kuhalo s pećnicom, bokobrani, konopi za kratove, vang, patarace i za spinaker, treba ponovno osposobiti kočnicu booma, postaviti navigacijeska svjetla, nabaviti svu sigurnosnu opremu (prsluci za spašavanje, baklje…) i registrirati brod…

Prije bilo kakve ozbiljnije plovidbe treba još: skinuti jarbol, promijeniti sve sartije i hvatišta na palubi i promijeniti kablove instrumenata, VHF stanice i struje za navigacijska svjetla, skinuti i provjeriti kormilo i promijeniti ležajeve, zamijeniti sve koloture, postaviti solarne panele, instalirati VHF DSC stanicu, nabaviti EPIRB, splav za spašavanje, nabaviti i montirati autopilot na vjetar, satelitsku komunikaciju, novi GPS, kartografija i peljari, rezervni dijelovi, alat…

Kako je HIR? Prosudite sami…

  • Avatar Elan19
    Elan19:

    Kako je HIR? S obzirom na sve što je prošao van jedrenja,dobro se drži i svakim danom sve ljepši. Kako se nkaže,kada bi brodovi mogli govoriti ,ovsj bi digurno imao što reći. Nrgo samo hrabro naprijed on če ti znati ... prikaži još! uzvratiyi ljubav i trud.

Message