Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Iza reflektora

Ma život je mjuzikl !

Objava 10. listopada 2016. 0 komentara 251 prikaza
Sušak, Sušak_4
Sušak, Sušak_4
Sušak, Sušak_4

Gledam neki dan jednu emisiju i novinar pita svog sugovornika po čemu on misli da je hrabar i koji su mu bili hrabri potezi u životu.
Odgovori me kod te osobe, iskreno, nisu iznenadili, ali sam se na tren uhvatila razmišljajući o tim hrabrim potezima.

Koliko god se pitanje činilo jednostavno pa čak na tren i možda banalno, kada trebaš dati odgovor uživo u emisiji, onda i ne ispadne baš najlakši zadatak.

Kako se mjeri hrabrost?
Ponekad mi je hrabrost u istoj kategoriji kao i ludost, ponekad uopće nema razlike.

Hrabar ili lud, dođe na isto :)

U današnje vrijeme, bar se meni čini, ljudi manje riskiraju, a moj sugovornik, dragi kolega, suradnik i prijatelj, Olja Dešić, vjerovatno i je zbog svoje hrabre ludosti i ostvario cilj. Unatoč izuzetno zahtjevnom projektu, preuzeo je na sebe veliki zadatak i preuzeo brigu o cijelom jednom mjuziklu.

Mjuzikl ''Sušak Sušak''.

Čak se ni neka kazališta, bez unaprijed dobro isplanirane financijske konstrukcije i potencijalnih sponzora ne upuštaju u bilo kakve projekte (ma koliko god vjerovali u pojedini projekt), ali on je to htio, želio i ostvario. 

Yes !

Već sam pisala što misliš o takvim ljudima, a što ih više takvih nalazim, više vjerujem da upravo svi oni mogu pomaknuti stvari na bolje. Svatko u svojoj domeni, pa evo i u kazalištu.

Olja, ti i tvoja Umjetnička organizacija Studio Maraton od ove ste godine preuzeli u potpunosti brigu oko mjuzikla ''Sušak, Sušak''. Što to sve podrazumijeva i kako je došlo do te odluke za takav pothvat?

Velika je to razlika i veliki izazov: sad smo mi jedno malo glazbeno kazalište, koje mora pokrivati sve potrebne vidljive ali i nevidljive segmente pripreme, organizacije. Od umjetnih brkova do scenografije. Koprodukcija s HNK pokrivala je većinu onoga što mi prirodno nemamo: orkestar, veći zbor, dio tehnike, kostima, scenografije, šminku, frizure, rekvizite, sve do prodaje ulaznica. Preuzimanje je prirodan proces s obzirom na to da je HNK ispunio svoje ciljeve ovom predstavom i oni idu dalje u svoje i inače prebukirane projekte: mi pak imamo barem za sad samo ovaj mjuzikl, to je naše dijete i o njemu ćemo se jako dobro brinuti.  

Koliko je zahtjevno voditi sam brigu o jednom takvom mjuziklu u kojem je uključeno nekoliko desetaka ljudi, poput glumaca, plesača, koreografa, scenarista, redatelja i dr?

I šminka, frizura, rekvizita, prijevoz, scenografija, biljeterska služba, blagajna, PR, prodaja ulaznica... E, da su svi ti ljudi barem naši zaposlenici, to bi bilo relativno jednostavno: izvjesiš raspored na oglasnu ploču, svatko se pojavi kad treba na probama. Ali ovdje je sve sasvim suprotno: apsolutno svi uključeni imaju svoje živote, poslove, rasporede; dolaze i iz drugih gradova. Tu su i prostori za probe, njihova popunjenost... Sve je to timski rad mene i mojih suradnika s kojima i inače radim organizacijski zahtjevne projekte. Što reći osim: rasporedi, tablice, tablice i samo tablice. I velika dobra volja svih uključenih na kojoj im zahvaljujem.  
 
Mjuzikl je na čakavskom, koliko je teško raditi takav mjuzikl jer ipak to je jezik koji ni sami glumci ne koriste u svakodnevici?

Kao što je i priča vjerna epohi o kojoj se govori, tako je i jezik a i glazba. U pitanju su uglavnom tridesete godine prošlog stoljeća. Čakavica je tu imperativ. Ali nisu sve uloge u mjuziklu isključivo na čakavici naravno. Većina glavnih glumaca koji su u mjuziklu sasvim sigurno koristi čakavicu i kod kuće; ali ono što je ovdje problem to je problem mikrolokacije, jer Mario je ispod Učke, Damir s Krka, Saša Matovina s Kastva :) jedino je Katja iz Kostrene koja govori jako sličan dijalekt ovom našem Sušačkom. Tako svi malo natežu "po svoju" i zato naša inspicijentica Nina stalno viče "mene", ne "mane" i slično. 
Inače, povijest Sušaka bez ove naše čakavice ne postoji i to je sve vrlo vjerno ispričano jezikom našeg Mensura Puhovca, koji je šećuć Sušakom godinama slušao ljude i njihove štorije te sve to preveo na jedan svoj jednostavni, ali vrlo duhoviti i kreativni umjetnički način. Mjuzikl su već pogledali mnogi nečakavci i svi su se na istim mjestima smijali i plakali, što dokazuje da je sve to jako razumljivo.  Kad se glumci razigraju a emocija pređe "rampu" publika više i ne zna kojim jezikom se govori. 

Tko je sve uključen u mjuzikl, tko su suradnici i kako općenito funkcionira tvoja ekipa?

Redatelj obnove, kao i prve sezone je svestrani Edvin Liverić. Koreografkinja, što je novost u ovoj verziji i znatno pojačanje u mjuziklu je Martina Hrlić Rogić. Ona pleše također, kao i njeni suradnici iz plesne grupe Flame. Damir Šegota je scenograf, Dalibor Fugošić je oblikovatelj svjetla a kostimografkinja Manuela Paladin Šabanović. Zbor "Maratonci" koji je u prvoj sezoni bio sa mnom u orkestralnoj rupi (s orkestrom HNK "I. pl. Zajca i našim jazz bandom) sad je vrhunski popunio scenu uz mentorstvo koreografa i redatelja. Produkcijski tim čine moji provjereni suradnici: naša inspicijentica koja zna svaku riječ, svaki mot rukom i nogom bilo kojeg glumca u mjuziklu je Nina Perić Dešić. Asistentica produkcije je Anamarija Martinčić. Majstori tona su moji asistenti Matko Margan i Dino Ivelja. Tu su i naši vanjski suradnici koji se bave svjetlom, šminkom, frizurom, rekvizitom, garderobom. Za promidžbu i prodaju smo angažirali i vanjske partnere kako bi se mi mogli kvalitetnije baviti svojim poslom, a to su Hamar Media (PR) te Entrio.hr (prodaja ulaznica).
   
Osim što si ove godine brigu oko mjuzikla preuzeo na svoja leđa :) ove godine unijeli ste puno promjena, pojačali ste se s glumcima ali i produkciju podigli na jedan viši nivo. Postali ste zanimljivi i ostalim kazalištima u Hrvatskoj, a početkom sljedeće godine već možemo potvrditi da s mjuziklom dolazite u Zagreb.

Planiraš i daljnja gostovanja po Hrvatskoj? Sigurno je to sve jako dobar poticaj za guranje dalje svojih ideja.

Jako mi je drago da mogu najaviti suradnju s kazalištima van Rijeke. Sušak, Sušak želi gostovati i putovati. Stanemo u jedan bus i jedan kamion. Nemamo posebne trailore za glumce, haha. Zovu nas u koprodukcije i suradnju i mi ćemo se odazvati. Uskoro baš kreće jedna lijepa, nadam se dugotrajna, suradnja s jednim ozbiljnim zagrebačkim kazalištem, što ćemo objaviti na vrijeme. 
  
Ti si inače javnosti možda malo više poznatiji kao član benda Fiumens, benda Nene Belana, ali i kao jedan od naših traženih producenata. Kako stižeš odraditi sve svoje obaveze?

Vraćam se na pitanje broj 2. a to je dobra organizacija. U tome sam dobar, pa i sebe organiziram da mogu svakome s kim radim dati sto posto sebe. Dok radim jedan projekt sav sam u njemu, brzo se prebacujem iz jedne teme na drugu, jer na kraju krajeva za mene je to sve ista tema, jednog naslova, glazba, samo se grana u razne podnaslove. Fiumens je moja druga obitelj, s njima sam najviše fizički a i na mentalnom nivou, mi smo dragi suradnici i prijatelji, zapravo takav vezani kolektiv je teško opisati, ljudi se tu poznaju već na staničnom nivou. Mi smo postigli rijetko viđenu dugotrajnost, a sva jamstva su nam odavno istekla :).   
 
Što tebi znači tvoj posao, plaća ili zadovoljstvo?

Mislim da sam tu tipičan umjetnik: ginem za svoje ideale, borim se za svoja htijenja. Ulažem u sebe, u svoje projekte i vizije, želim poantirati kad god mogu. 
Rezultati me usrećuju, plaća me zadovoljava. Dok imam taj balans u životu, sve će biti u redu.

Očito te ispunjava raditi na nekoliko projekata paralelno, što je točno to što volite u toj gužvi i kreativi najviše?
To-do, to-do, to-do to-do to-do to-do to-doooooo. To mi pjevaju moji suradnici, na melodiju Pink pantera. Volim izazove, a ima ih puno; najviše volim trenutak kad ih, na papiru, u kompjuteru ili u svojoj glavi, označim s "check/complete". Mislim da bi bio dobar graditelj, da nisam glazbenik, želim vidjeti kako nastaje građevina. U mojem slučaju, umjetnička. 

Ja vas pozivam svakako da pogledate mjuzikl ''Sušak Sušak'' ili na dan premijere, 16.10. (iako je pitanje trenutka kada će premijera biti rasprodana) ili dan nakon, na reprizu, 17.10.2016.

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.