Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Realno roditeljstvo

Kud svi, tud i mali Ivo! – iliti, muke po online nastavi

Roditelji ponekad misle da pomažu djeci ako ih nadgledaju kad rade zadaću, međutim, ako dijete ne pita za pomoć, ne trebamo se miješati.
Objava 19. siječnja 2021. 1 komentara 307 prikaza
FOTO: pixabay.com
FOTO: pixabay.com
Što kad bismo pomogli djetetu da se organizira u ovim danima na način koji će mu olakšati i ovako već dosta kompliciranu stvar oko online školovanja?

Sad se sigurno pitate kakav je ovo danas naslov kod Jasmine. Razmišljajući što mi je na pameti ovih dana, svakako sam došla do zaključka da gotovo svi pričaju o istim temama.

Naravno jedna od njih je i online nastava i kako preživjeti sve te konstantne promjene. Mada, sigurno smo se pomalo već i naviknuli. Ali, što s onima koji se nisu naviknuli, što s djecom koja su po cijele dane sama kad roditelji rade? Što s roditeljima koji rade i koji su zabrinuti za djecu?

U redu, znam, sad postoji ona skupina ljudi koja će reći: „Ma hajde, i mi smo bili nekad sami pa smo preživjeli!“ S druge strane bit će ona skupina koja će se složiti s ovim mojim pitanjima, a bit će i roditelji koji su super posložili stvari oko organizacije.

Svaka strana je za sebe u pravu i ima pravo na svoje mišljenje. Ono što je ovdje sada bitno da nismo važni mi, „veliki“, koji konstantno raspravljamo o tome što bismo mi, kako bismo mi, zašto to ovako, zašto to onako.

Zaboravljamo da bi fokus trebao biti baš na djeci, a ne na nama.

Mi smo odrasle osobe od kojih djeca uče, od kojih stječu obrasce ponašanja koje kasnije koriste. Zašto onda ne bismo radije pomogli djetetu da se organizira u ovim danima na način koji će mu olakšati i ovako već dosta kompliciranu stvar oko online školovanja, ili nastave gdje su pola u školi, pola doma.

Kako možemo onda djetetu pomoći?

Postoji način da djeci pomognete da nauče vještine dobrog organiziranja dana. Ima djece koja su po prirodi organizirani tipovi i kod njih je ova vještina nešto što sami mogu ponavljati, ali kod većine djece ova vještina se uči kroz vrijeme. Uz našu pomoć i malo prakse djeca mogu razviti efikasni pristup za rješavanje obaveza. Iako se i mi roditelji sami ponekad ne osjećamo kao da smo dovoljno organizirani, svakako smo osobe koje mogu pomoći djetetu u tome, a tako i sami sebe ispitamo koliko smo organizirani.

Koje su to tri metode važne za dobru organizaciju vremena?

• BITI ORGANIZIRAN – dijete odlazi do mjesta gdje treba određeni zadatak obaviti i na tom mjestu ima sav potreban materijal. Dakle, osigurajte prostor za rad djeteta, bilo da radi zadaću, mirne aktivnosti, likovne aktivnosti. Važno je da ima svoj Kutak gdje može imati sve na jednom mjestu.

• OSTATI FOKUSIRAN – dijete se bavi samo jednom stvari u tom trenutku i zna reći “ne” distrakcijama. Pomognimo djetetu naglasiti koliko je važan fokus. Poučimo dijete kako će biti uspješnije u izvršavanju svojih obaveza kad rješava jednu po jednu obavezu.

• ZAVRŠITI POSAO – završiti zadanu obavezu, provjeriti napravljeno, pospremiti na mjesto na kojem se mora nalaziti za sljedeći dan (npr. matematička bilježnica u torbu). Tako učimo dijete kako će se njegove stvari uvijek nalaziti gdje će ih lako sljedeći dan pronaći. To svakako koristi kako bi se napravio red u organizaciji prostora, ali i smanjila zbrka u glavi.

Primjerice, mi imamo već ustaljenu rutinu gdje se zna da nakon škole imamo ručak, pa pola sata do sat vremena odmor i nakon toga pišu zadaće i uče. Ovo nam se pokazalo kao odlično i doista se toga drže. Iskreno, kad im se ritam poremeti, kasnije teže riješe svoje obaveze.

S djetetom možete za prijašnje tri točke napraviti plan. Plan koji će od jutra dijete podsjetiti koje sve korake treba napraviti u tom danu. Tako će dijete ostati fokusirano koje sve neophodne obaveze mora riješiti i znati da nakon toga ima slobodno vrijeme za sebe. Plan će i djetetu i vama pomoći da ne lutate svaki dan po kući s pitanjem što još treba.

VAŽNO! Kad dijete obavi obaveze zapisane taj dan, svakako napišite neka dijete samo sebi zahvali na način koji mu odgovara (npr. otići s vama u šetnju, pojesti sladoled, napraviti voćnu salatu, pogledati crtić..što već dijete voli). Kroz vrijeme će dijete postati organizirano i samostalno i više nećete morati brinuti je li dijete sve pripremilo za školu, jeste li zaboravili na trening djeteta ili neku drugu aktivnost.

Djetetu će stečene vještine odlično poslužiti kad odraste. Možda će sve ovo oduzeti određeno vrijeme, ali isplatit će se dugoročno!

Sad kad je online škola, mi recimo imamo pola online, a pola u školi, djeca znaju biti dosta zbunjena što i kako. Roditelji ponekad misle da pomažu djeci ako ih nadgledaju kad rade zadaću, međutim, ako dijete ne pita za pomoć, ne trebamo se miješati. Možemo reći da smo ovdje i da kad treba pomoć, može nas pozvati. U protivnom, ako visimo nad njima i ako stalno dajemo neke svoje komentare, tipa kako to pišeš, kako to radiš, tako se to ne radi, a oni vjerojatno rade upravo onako kako su u školi dobili upute, dijete bude na kraju frustrirano ili ljuto na nas i njegove obaveze se definitivno ne mogu riješiti u roku, kada je ono emocionalno rastrojeno.

Stoga, pomognimo djetetu, jer emocionalno stanje djeteta sada je najvažnije.

  • Clarisse:

    Sviđa mi se konkretnost ovog teksta i praktični primjeri iz vaseg osobnog iskustva koje ste nam ponudili.