Blogosfera Večernjeg lista
Blogosfera Globalni semafor

Meštrovićev Indijanac u raljama novih „Crvenih Kmera“

Inicijativu za „reviziju“ je preuzelo Chicago Monuments Project tzv. povjerenstvo za pregled više od 500 javnih spomenika u sklopu "projekta rasnog iscjeljenja i povijesne procjene".
Objava 08. ožujka 2021. 7 komentara 1790 prikaza
Foto: Wikipedia
Foto: Wikipedia
Meštrović Indijanci

Nakon rušenja u SAD spomenika i simboli južnjačke konfederalne prošlosti (spomenici generala Robert Lee), spomenika Theodorea Roosevelta , Kristofora Kolumba, s uništavanjem u Europi spomenika belgijskog kralja Léopold II u Bruxellesu, Edwarda Colstona u Bristolu, u Francuskoj spomenika Jean-Baptiste Colberta, ministra financija kralja Luj XIV, ali i narušavanjem spomenika kršćanskih svetaca, poput Junipero Serra, franjevački misionar iz 18.tog stoljeća, došla je  „na tapetu“ novih indigenističkih „anti-rasističkih“ inkvizitora i Meštrovićeva skulptura Indijanac u Chicagu , kao kontrapunkt sustavne devastacije spomenika kulture zapadne civilizacije. Inicijativu za „reviziju“ je preuzelo Chicago Monuments Project tzv. povjerenstvo za pregled više od 500 javnih spomenika u sklopu "projekta rasnog iscjeljenja i povijesne procjene".

Među spomenicima koji su navodno problematični (njih 41), Meštrovićevi Indijanci su sporni zbog navodnog "romantiziranog i reduciranog prikaza Indijanaca". Zanimljivo bi bilo postaviti pitanje hoće li isti samoproglašeni „vještaci“ biti krajnje dosljedni, pa i preispitivati primjerice položaj žene unutar indijanskih plemena, tradiciju skalpiranja i robovlasništva, ali i „rasističko“ opredjeljenje plemena Cherokee, Creek, Choctaw, Seminole ( oko 15000) , koji su se borili unutar južnjačke konfederalne vojske. Vjerojatno neće naići na toliko razumijevanje i tolerancije kao što je to slučaj kod „bijelih“ Europljana, koji su skloni pasivno prihvatiti novu ideologiju pokajanja.

Indigenistički trend anglosaksonskog svijeta, kao uvozni proizvod nove poluge“ političke korektnosti“ nastavlja se širiti diljem Europe a pogotovo na sveučilištima. Nedavno su se žalili studenti Instituta za političke studije,“ sciences.po“ zbog infiltracije i djelovanja aktivne manjine studentskog pokreta beingblackatsciencespo (être noir à Sciences Po), koji promiče ekstremističku rasističku ideologiju indigenizma i dekolonijalizma , pokret koji je osnovan po uzoru na američki Black Lives Matter, a koji bi navodno trebao upozoriti na strukturni rasizam. Takve studentske grupacije pronašle su zakonsku nišu unutar „tzv. intersekcijskih tečajeva „ koji su usmjereni prema "preodgoju nerasiziranih učenika koji i dalje nastavljaju s praksom rasizma".Taj je pokret uspio nametnuti navedenom Institutu listu izabranih naslova obvezne znanstvene literature koja je stigmatizirala „bjelačke privilegije“ i „rasizam“.

Francuska, ali i niza europskih sveučilišta pretvorili su se u centre za ideološku indoktrinaciju po uzoru na one za vrijeme Crvenih Kmera i Polt Pota, koje  organiziraju pristaše konvergencije borbi protiv rasizma, seksizma, transfobije i drugih oblika . Primjerice na sveučilištu Paul-Valéry grada Montpelliera, organiziraju se radionice čitanja dekolonijalističke literature o tzv.„ mononacionalizmu i budućnosti queer politika“; konferencije na temama „biopolitičkog rasizma“; cyborg kritičke teorije“, « genderfluid ».

Takve teorije pronalaze plodno tlo unutar tzv. "mekim znanostima": sociologija, psihologija, radi širenja „indigenističkih „ teza " (pokret obrane "autohtonih potlačenih masa kolonizacijom). Unutar tzv. "globalne povijesti" ili „sociologije nejednakosti „ potrebno je dokazati da postoji državni rasizam, da je nužno revidirati zapadnocentričnu povijest, ukazati da je jedan Grčki antički kip suviše falokratski obojen, ili da su slike talijanske Renesanse obilježene rodnom diskriminacijom. Takvi pokreti na prihvaćaju dijalog i kritiku, te primjenjuju tehnike zastrašivanja koje koriste pristaše "intersekcijske manjinske borbe": zapaljiva priopćenja za javnost, praksu „kulture otkazivanje“( cancel culture), demonstracije, bojkoti, žalbe koje podržava uprava koja često pod pritiskom na kraju popusti. 

Međutim treba imati na umu, da je inicijativa za otklanjanje Meštrovićevog Indijanca, kao još jedna bijedna epizoda nihilističkog vala u američkom društvu, tek vidljivi dio santa leda jednog dubljeg procesa subverzivnog rastvaranja američkih ali i europskih sveučilišta i odgojno-obrazovnog sustava Zapada. Naime, od 68.- na dalje tzv. liberalno-lijeva „kulturna revolucija „ je kolonizirala sveučilišni prostor s postmodernim teorijama ( kulturalne studije, gender studije itd...), i ustrajala je provesti dekonstrukciju humanistike i relikte zapadnocentrične tradicionalne znanosti.

Danas, taj isti proces sa širenjem indigenizma i dekolonijalnizma koji je u potpunosti usklađen sa neoliberalim poretkom i već postojećim svjetonazorskim relativizmom, je sustavni dio „institucionaliziarnog etno-mazohizma“.Riječ je također o  odličnoj demonstraciji procesa inverzije i izopačenosti modela liberalne demokracije koja suvišnom radikalizacijom egalitarizma i s dominantnim socijetalnim diskursom o emancipaciji i manjinskim pravima, metastazira u svoju suprotnost, u postupnu tribalizaciju i komunitarizaciju društva i tiraniju manjina.

  • Važna obavijest

    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • cavecanem:

    A crvenu boju prvi je zamiješao Marcuse prije pola stoljeća....

  • zaki55:

    Nije li malo čudno da se u zemlji u kojoj je prije tridesetak godina srušeno tri hiljade spomenika danas zgražaju što se u Americi uklanja jedan spomenik?

  • lucio2:

    Gospon Vujic - ohladite malo. Suocavanje i preispitivanje mracne proslosti visoki je moralni test i za pojedince i za narode. Nikakvo pretjerivanje naravno nije dobro, ali cinjenica da spomenuti pokreti iniciraju emancipaciu stoljecima obezvrjedenih i ugnjetavanih ljudi neosporno je dobra stvar.